Gedcomp-erfaringer
Fra : Mirjana Ninn-Pederse~

Dato : 25-04-02 14:08

Hej folkens.

Foranlediget af et par knap så begejstrede indlæg ang GedComp vil jeg lige
komme med mine egne erfaringer:

Jeg er en gut på 28, der bogstavelig talt har arvet "en hel
slægtsforskning". Min "Reserve-bedstemor", som i virkeligheden var min fars
kusine, havde en bunke notater og gl slægtsbøger liggende. Som ivrig
PC-bruger fandt jeg så et slægtsforskningsprogram og begyndte at taste ind.

Efter en tid var jeg færdig, og søgte så på nettet efter andre "kilder".
Blandt meget andet dukkede GedComp op, og jeg sendte min gedfil ind. Indtil
nu har jeg fået et sted mellem 20 og 40 hits. Af dem har en 6-8 stykker
givet mig "ældre aner". Når jeg engang får tid, skal jeg selvfølgelig have
verificeret både min reservebedstemors kilder, og de aner, jeg har fået
forærende af andre via nettet.

Men det har virkelig været givende at benytte GedComp. Jeg har også sendt
min egen ged-fil til et par stykker af dem, der har haft anesammenfald med
mig, og så vidt jeg husker har jeg også hjulpet et par af dem med deres
aner.

MVH Henrik H

Fra : Bent Fleron

Dato : 26-04-02 11:21

"Mirjana Ninn-Pedersen" <pladderballeradio@ms.com> skrev i en
meddelelse news:QcTx8.3402$HZ2.330584@news000.worldonline.dk...
> [...]
anesammenfald med
> mig, og så vidt jeg husker har jeg også hjulpet et par af dem med

Ja, vi er mange der har en del at takke Lars Lundin for !

--
Med venlig hilsen Bent Fleron

Fra : Claus Sørensen

Dato : 26-04-02 19:36

Jeg har særdeles gode erfaringer med Gedcomp. Faktisk hjalp sammenligningen
via Lars Lundin mig til et gennembrud med at komme i kontakt med andre, der
forskede i mine aner. Det materiale, jeg har har fået via denne og senere
kontakter har været simpelthen uvurderligt.

Claus Sørensen

Fra : Ole Munk

Dato : 26-04-02 20:43

> [...]
> forskede i mine aner. Det materiale, jeg har har fået via denne og senere
> kontakter har været simpelthen uvurderligt.

Meget enig

Ole Munk

--
E-mail: ole@ole-munk.dk