Palit G2 MX200 TV-Out vs. Matrox G400
Fra : Peter Farsinsen

Dato : 25-04-02 14:19

Jeg har pt. et Matrox G400 dualhead som jeg er virkelig glad for, den eneste
ting jeg finder rigtig træls er at man skal hive den ene skærm fra for at
kunne bruge TV out funktionen!

Derfor har jeg været ved at kigge efter er prisbilligt grafikkort med 2*15
pin d-sub ud samt TV out.

Det er ikke decideret svært at finde et sådant kort, men jeg vil gerne være
fri for reboots for at aktivere TV out og hvis det var muligt at bruge
dualheal og TV out samtidigt ville det være helt perfekt, derfor har jeg
overvejet om kan kan løse dette problem med et pci kort !?

Altså er det muligt at smække yderligere et grafikkort i min pc, som jeg kan
bruge udelukkende til TV out, evt. TV in ? I så fald vil det være muligt at
sende til TV'et samtidig med at jeg arbejder på PC'en med dualwiew aktiveret
?

Håber at I kan finde rundt i mit lidt rodede indlæg!

mvh

Peter Farsinsen

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 25-04-02 14:29

:)

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 25-04-02 18:20

> :)

> [...]
Jeg tror du er bedre tjent med et PCIkort til dualfunktionen istedet for
TV-out.
Og så bruge Matroxkortet til primær monitor og TV.
Det er de færreste PCIkort, der kan levere en tilstrækkelig god TV-out, og
her er Matrox næsten suveræn ( ATI er også godt)
Et brugt PCIkort kan du til gengæld let finde i dk.marked.privat.edb og så
sætte det op til den sekundære monitor.
På den måde får du både dual monitors og TV-out funktionen i højeste
kvalitet.

Mvh

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 25-04-02 18:55

Hej Jesper...

Det lyder såmænd ret spændende, men kan det overhovedet lade sig gøre ...
jeg har jo nu Matrox driveren installeret, hvilket også vil være nødvendigt
for at ku' får TV out delen til at virke, vil denne driver ikke umuliggøre
at jeg bruger et pci kort til dualwiev ?

Hvis ikke hvad skal jeg da bruge af drivere ?

mvh

Peter Farsinsen

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 26-04-02 17:13

> [...]
> at jeg bruger et pci kort til dualwiev ?
>
> Hvis ikke hvad skal jeg da bruge af drivere ?

Jeg må indrømme, at jeg ikke er helt på det rene med Matrox driveren, men
det burde kunne lade sig gøre.
Windows selv har en dualhead funktion.
Dvs. at man kan køre med to skærme med hvert sit grafikkort.
Det er ikke utænkeligt, at du vil få lidt bøvl med IRQ-adresserne i starten,
men du kan sikkert finde en guide vha. Google.

Hvis du gerne vil prøve uden at investere i et nyt grafikkort, kan du, hvis
du ellers bor i nærheden af Århus, låne et Matrox Mystiqe PCIkort af mig.
Det er i øvrigt med TV-out.

Mvh

Jesper Nielsen
aka