Dual View til to TFT-skærme
Fra : Mureren

Dato : 25-04-02 10:27

Hejsa...

Jeg har påtaget mig opgaven at samle en pc for en kammerat, og er i tvivl om
hvilket grafikkort jeg skal bruge !

PC'en skal bruges primært til at handle aktier og lignende på, så derfor
skal der stå en skærm med "scroll-billedet" hvor aktiekurserne vises fra en
eller anden børs, og ved siden af skal der stå en skærm hvor han handler fra
(hans bank formentlig).
(det skal åbenbart gå _rigtigt_ stærkt sådan noget, siden man ikke kan nøjes
med én skærm, men hvad ved jeg, økonomien er sgu' ikke til aktiehandel

Hvilket kort skal jeg bruge ?

Og hvordan fungerer det egentlig ?
Er der bare en genvejstast på tastaturet, så man skifter mellem skærmene,
bruger man musen, eller er det noget helt tredje ?

Mureren

Fra : Jesper KA

Dato : 25-04-02 11:10

"Mureren" <thomas.storgaard@dk-benzin.dk> wrote in message

> Hvilket kort skal jeg bruge ?

Et Matrox G400 eller nyere .. de er ikke de billigste .. priser fra 1000 kr.
ca.
men matrox er uden konkurrenter når det drejer sig om tilslutning af 2
skærme og deres 2D grafik er ypperlig.

Jeg har selv et G400 Max der har flere år på bagen og jeg kan stadigt ikke
få mig selv til at skifte det ud med et hurtigere til spil .. så undværer
jeg hellere de nyeste spil og bevarer min dual head med 2 x 19" skærme.

> Og hvordan fungerer det egentlig ?
> Er der bare en genvejstast på tastaturet, så man skifter mellem skærmene,
> bruger man musen, eller er det noget helt tredje ?

Det fungerer i praksis som èn skærm .. ( der en flere forskellige
indstillings muligheder ) du trækker bare musen ud af det ene skærmbillede
hvorefter den viser sig ovre på den anden skærm .. nemmere bliver det ikke
under nogle omstændigheder.

Kortet kan desuden bruge den ene udgang som TV-out ..

Regards

P.S.: Se www.edbpriser.dk for den bedste pris ...

Fra : Bear

Dato : 25-04-02 11:38

> [...]

> Er der bare en genvejstast på tastaturet, så man skifter mellem skærmene,
> bruger man musen, eller er det noget helt tredje ?

Hej!

Du skal nok have fat i et Matrox G550 kort!
Det er stadig de bedste kort, når det drejer sig om de ting du beskriver (
2D-grafik, multimonitor support, etc), og så er det så vidt jeg ved det
eneste kort der understøtter 2 DVI udgange for digital tilslutning af
TFT-skærme!

Mvh Bear

Moon-bevægelsen : Den bevægelse man laver når man trækker bukserne ned

Fra : Lars

Dato : 25-04-02 19:40

On Thu, 25 Apr 2002 12:37:34 +0200, "Bear"
<knudsgaard@hotmail.com> wrote:

> [...]
>2D-grafik, multimonitor support, etc), og så er det så vidt jeg ved det
>eneste kort der understøtter 2 DVI udgange for digital tilslutning af

Det almindelige G550 understøtter ikke 2 DVI udgange, det er kun
Dual DVI udgaven der gør det, så husk at vær opmærksom på dette
hvis det er relevant.

vh
--
Lars,