SMS på den mobile fra TDC
Fra : Erik Lundgaard

Dato : 25-04-02 06:41

Opasia har meddelt, at til maj er det slut med at den mobile bipper, når der
kommer en mail. De skriver selv, det er en populær service, der forsvinder.

Er der er anden teknisk metode til at bevare denne service?

Hilsen / Erik

Fra : Kasper Christensen

Dato : 25-04-02 06:44

> Er der er anden teknisk metode til at bevare denne service?

Nej. Det er faktisk over hele linien. De fleste teleselskaber gør det.

mvh

Kasper

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-04-02 07:35

Kig på www.beskedrobot.dk

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Anders Bystrup

Dato : 25-04-02 16:37

Jeg kender ikke teledk mail abonnomenter men du kan da altid lade din mail
forwarde en kopi til xxxxxxxx@sms.tdm.dk
Der er en gang imellem forsinkelse på beskederne men det virker meget godt
for det meste.

Anders

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-04-02 18:25

"Anders Bystrup" <anders@NOSPAM.redakula.net> skrev i en meddelelse
> Jeg kender ikke teledk mail abonnomenter men du kan da altid lade din
mail
> forwarde en kopi til xxxxxxxx@sms.tdm.dk

Pointen er jo at dette ophører med at fungere 1. maj

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Dopedog KDC

Dato : 25-04-02 21:15

Nogen der ved hvorfor?

-Ronnie

--
Life was great at the age of five,
but that was then, this is now!

Fra : Michael Skjøtt Kjær

Dato : 25-04-02 21:34

"Dopedog KDC" <ronnie.drengen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen der ved hvorfor?
>
> -Ronnie

Fordi mobilselskaberne ikke vil tillade den gratis SMS trafik længere,
så forward til E-mail og gratis SMS'er sendt fra nettet kun er mulig
via f.eks. TDC Mobil services. Læs mere her: http://www.tdcmobil.dk

Mvh

Michael Skjøtt Kjær

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-04-02 21:45

"Dopedog KDC" <ronnie.drengen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Nogen der ved hvorfor?

Fordi forward til SMS ikke er nogen simpel ting længere

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 25-04-02 21:52

On Thu, 25 Apr 2002 22:44:44 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>"Dopedog KDC" <ronnie.drengen@mail.dk> skrev i en meddelelse
>
>Fordi forward til SMS ikke er nogen simpel ting længere

simpel som i teknisk ligetil, eller simpel som i ikke den vildt fede
forretning?

--
vh
Thomas Jensen, pil.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-04-02 22:02

"Thomas Jensen - pil.dk" <tj@dev.null> skrev i en meddelelse
> simpel som i teknisk ligetil, eller simpel som i ikke den vildt fede
> forretning?

simpel som i: Vi sender det vi modtager til vores kunder.
Som mobilsystemet efterhånden er blevet kan den enhed der står for
videresendelse ikke på en simpel måde vide hvilke numre der tilhører
hvilke selskaber

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 25-04-02 22:13

On Thu, 25 Apr 2002 23:02:22 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

> [...]
>Som mobilsystemet efterhånden er blevet kan den enhed der står for
>videresendelse ikke på en simpel måde vide hvilke numre der tilhører

du undgår behændigt at omtale penge .)

et større dansk teleselskab sælger adgang til en gateway som håndterer
nummerportabillitet.

(det skal ikke forståes sådan at jeg ikke til fulde forstår
beslutningen (og vel egentlig også af princip tilslutter mig den)..
men lad være at gøre argumentationen til noget teknisk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-04-02 22:19

> et større dansk teleselskab sælger adgang til en gateway som håndterer
> nummerportabillitet.

øhh ja. Men jeg forstår stadig ikke hvordan du uden videre vil feede den
information ind i hvad der svarer til en SMSC.
Det er muligt det er mig der ikke kan se skoven for bare træer, men jeg
kan personligt ikke se hvordan jeg teknisk vil få det til at køre.
OK, penge kan selvf. alt, man kan jo bare vælge at drive e-mail-gateway
for samtlige mobilkunder i DK...

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Thomas Jensen - pil.~

Dato : 25-04-02 22:26

On Thu, 25 Apr 2002 23:19:21 +0200, "Martin Højriis Kristensen"
<usenet@makr.dk> wrote:

>OK, penge kan selvf. alt, man kan jo bare vælge at drive e-mail-gateway
>for samtlige mobilkunder i DK...

request for charbax

men ellers tak .)

Fra : Thomas

Dato : 03-05-02 17:35

Martin Højriis Kristensen wrote:
> "Thomas Jensen - pil.dk" <tj@dev.null> skrev i en meddelelse
>
> øhh ja. Men jeg forstår stadig ikke hvordan du uden videre vil feede den
> information ind i hvad der svarer til en SMSC.

Men den lander jo intielt på en mailserver, som kan h4x0r3s til at slå
telefonnummeret op i en whitelist, umiddelbart efter 'RCPT
TO:<12345678@sms.tdm.dk>'.

Før har den jo slået op at det var i en godkendt nummerserie, den list over
nummerserier findes jo stadig, omend den ikke er lige så triviel som før
NP.

--
Don't waste space

Fra : Per LH

Dato : 04-05-02 17:24

> du undgår behændigt at omtale penge .)

Netop videresendelse af e-mail var det der gjorde at jeg kunne tage e-mail
til privat brug alvorligt, så der må vel være basis for at det kunne blive
en betalingsservice?
Det er i hvert fald (også efter min smag) lige lovligt arrogant at nedlægge
en service der af mange bliver brugt erhvervsmæssigt. Jeg ved godt det var
tdc der klippede snoren, men eksempelvis min udbyder Tiscali har ikke
ligefrem gjort noget for at informere...

Men tilbage til toppen af tråden: hvad kan man gøre?

Per LH