Renovering af batterier til bærbare?
Fra : Tom Christensen

Dato : 24-04-02 23:29

Hej

Jeg fandt på et tidspunkt en side fra et firma, som renoverer batterier
til bærbare PC - udskiftning af cellerne.
Men jeg har desværre mistet linket og kan ikke finde det igen

Kan nogen hjælpe?
-og har nogen evt. praktiske erfaringer med denne operation, fx
pris, holdbarhed mv (jeg har 2 stk. døde batterier til en Dell Latitude, og
et nyt batteri koster næsten 1000,-)

På forhånd tak.

--
venlig hilsen
Tom Christensen

(fjern nomail_ hvis du vil skrive til mig)

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 25-04-02 00:27

"Tom Christensen" <reenchri@nomail-e-box.dk> skrev

www.connectit.dk

> -og har nogen evt. praktiske erfaringer med denne operation, fx
> pris, holdbarhed mv (jeg har 2 stk. døde batterier til en Dell Latitude, og
> et nyt batteri koster næsten 1000,-)

Priserne fremgår af siden, holdbarheden den samme men batteriet kan se en
smule "hærget" ud efter operationen.

mvh
Peter

Fra : Chuke Mimergolf

Dato : 25-04-02 12:38

"Chuke Mimergolf" <spam@nej.for.pokker> skrev

> www.connectit.dk

Hovsa, www.reconnectit.dk er i dag det korrekte link. (Men den anden
viderestiller vist stadig)

mvh
Peter

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 25-04-02 01:34

"Tom Christensen" <reenchri@nomail-e-box.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> -og har nogen evt. praktiske erfaringer med denne operation, fx
> pris, holdbarhed mv (jeg har 2 stk. døde batterier til en Dell Latitude,

Prøv at lægge de gamle batterier i fryseren en 4 -5 timer og lad dem så helt
op.
Aflad dem helt igen og genoplad

Efter et par gange skulle batterierne være næsten som nye.
(Et tip jeg har læst her i gruppen for nogen tid siden)

Mvh

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger
--

Who is General Failure and why is he reading my harddisk?

Det er altså billigere end nye batterier

Fra : Tom Christensen

Dato : 25-04-02 07:43

Hej Chuke og Jesper

"Jesper Nielsen" <Jni@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Efter et par gange skulle batterierne være næsten som nye.
> (Et tip jeg har læst her i gruppen for nogen tid siden)

Tusind tak for link og frysertips.
Jeg vil prøve fryseren først og Connectit bagefter.

venlig hilsen
Tom

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-02 08:50

> Tusind tak for link og frysertips.
> Jeg vil prøve fryseren først og Connectit bagefter.

http://www.reconnectit.dk/Flade_batterier.asp er det direkte link.
Frysertippet er lige så anvendeligt som at svinge batteriet 3 gange over
hovedet efterfulgt af en oplæsning af teksten til "Dancing Queen" på
latin.

/Chr

Fra : Jens U. K.

Dato : 25-04-02 09:14

"Christian Mygind" <mygind(a)c.dk> wrote in message
> [...]
> Frysertippet er lige så anvendeligt som at svinge batteriet 3 gange over
> hovedet efterfulgt af en oplæsning af teksten til "Dancing Queen" på
> latin.

Har du dokumentation for din udtalelse? (Altså at fryseren ikke virker,
*ikke* om Dancing Queen

/Jens Ulrik

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-02 11:26

"Jens U. K." <1jk2@3bsopatent4.dk> skrev i en meddelelse

> Har du dokumentation for din udtalelse? (Altså at fryseren ikke virker,
> *ikke* om Dancing Queen

Fryseren virker sikkert fint, den kan bare ikke puste nyt liv i
genopladelige batterier. ;oP
Undskyld mig, hvis jeg ikke gider bruge tiden på at finde links - men jeg
kan fortælle, at jeg selv har prøvet med 2 batteriset - totalt uden effekt,
samt læste den nedslående kendsgerning på IngeniørNets "Bagsiden" for et års
tid siden eller 2. (Blev linket ind til siden - er IKKE selv ingeniør).

Har du andre, positive, erfaringer med nedfrysning af genopladelige
batterier?
Fortæl! Jeg ville ØNSKE at det virkede!

/Chr

Fra : Jens U. K.

Dato : 25-04-02 12:51

> "Jens U. K." <1jk2@3bsopatent4.dk> skrev i en meddelelse

> Fryseren virker sikkert fint, den kan bare ikke puste nyt liv i
> genopladelige batterier. ;oP

he (jeg tror fryseren *skal* virke for at frysermetoden skal have en
chance

> [...]
års
> tid siden eller 2. (Blev linket ind til siden - er IKKE selv ingeniør).

Hvilken type var batterierne?

> Har du andre, positive, erfaringer med nedfrysning af genopladelige
> batterier?
> Fortæl! Jeg ville ØNSKE at det virkede!

Nøh, det har jeg egentlig ikke... jeg tænkte bare at det kunne være at
NiCd-batterier måske kunne komme til at virke. Det er jo noget med at de i
extreme tilfælde husker "hvorfra" de sidst blev opladet, og hvis man har
tendens til at lade batteriet op før det er helt afladet skulle det kunne
ske at batteriet får en "barriere" på det sted. Og her kunne det jo være
at frysermetoden kunne få fjernet denne "barriere"...

/Jens Ulrik

Fra : Ukendt

Dato : 25-04-02 15:13

> he (jeg tror fryseren *skal* virke for at frysermetoden skal have en
> chance

Sandt.

> Hvilken type var batterierne?

Jeg prøvede 2 genopladelige (til bærbare). Det ene baseret på NiCd - det
andet på NiMh. Jeg læste noget om teorien bag teoden først, men endte
desværre, i begge tilfælde, med negative resultater.

> [...]
> ske at batteriet får en "barriere" på det sted. Og her kunne det jo være
> at frysermetoden kunne få fjernet denne "barriere"...

Ja - det har jeg også hørt - og man kan da selvfølgelig altid PRØVE, inden
man smider batteriet ud (i den deltil passende container).
Jeg opdagede istedet, at man med begrænsede loddeevner SELV kan lave et nyt
batteri, ved at udskifte cellerne.

/Chr

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 25-04-02 15:16

> [...]
> Frysertippet er lige så anvendeligt som at svinge batteriet 3 gange over
> hovedet efterfulgt af en oplæsning af teksten til "Dancing Queen" på

Jeg vil da ikke lægge hovedet på blokken som garanti for at frysetricket
virker, men jeg har selv haft gode erfaringer med tricket på et sæt NiCa
batterier fra en gammel håndstøvsuger, hvor de var gået fuldstændigt kolde.

Jeg skal heller ikke komme med halvstuderede teorier om hvordan det virker
eller om, hvorfor det virker.
Jeg vil blot slå fast, at det er noget nær gratis at forsøge.

Giver det andet tip gode resultater?

Mvh

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Tom Christensen

Dato : 25-04-02 17:15

Hej

> Giver det andet tip gode resultater?

Desværre nej, www.reconnectit.dk skriver på siden, at de ikke kan skifte
celler i Li-Ion batterier :(

Jeg henter de dybfrosne batterier og prøver at oplade nu.

mvh
Tom

Fra : Tom Christensen

Dato : 25-04-02 21:38

> [...]
> celler i Li-Ion batterier :(
>
> Jeg henter de dybfrosne batterier og prøver at oplade nu.

Erfaring:
Desværre, ingen af batterierne kunne vækkes til live med fryser-tricket :(
Jeg må ud at investere...

mvh
Tom Christensen