Hvid kant omkring siden
Fra : Thomas P

Dato : 24-04-02 14:47

Hej
Jeg har en hvid kant omkring min side. Kan den fjernes/Hvad gør
at kanten er der?
Min adresse www.csw.dk
/Thomas

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-04-02 15:38

Wed, 24 Apr 2002 13:47:10 +0000 (UTC), skrev Thomas P
<thomas-p@mail.dk>:

>Jeg har en hvid kant omkring min side. Kan den fjernes/Hvad gør
>at kanten er der?

Det bedste er at sætte flg. ind i <head> på siderne:
<!--
body   {margin: 0}
-->

Du kan også højreklikke på siden => sideegenskaber => margener =>
sætte den til 0, men den første er bedst.

Det kan på en eller anden måde også laves direkte i FP, men jeg
er ikke så stiv i brugen af FP, at jeg kan fortælle hvordan.

PS. Alle der bruger en højere opløsning end 1024*768 vil jo
stadig få masse hvidt forneden og i højre side.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Thomas

Dato : 24-04-02 16:09

> PS. Alle der bruger en højere opløsning end 1024*768 vil jo
> stadig få masse hvidt forneden og i højre side.
> --
Kan jeg undgå det på en eller anden måde?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-04-02 16:54

Wed, 24 Apr 2002 15:09:26 +0000 (UTC), skrev Thomas
<thomas-p@mail.dk>:

>Kan jeg undgå det på en eller anden måde?

Du kan jo tilpasse designet ved at bruge procenter til at angive
størrelse med i stedet for faste størrelser, men du kan så ikke
styre det så præcist.

Evt. kunne du i stedet for smide det hele ind i tabel med en fast
størrelse og så centrere denne.

Det giver et bedre visuelt design, fordi man så ikke ser det hele
i venstre side, men i midten af skærmen,

Fra : Thomas

Dato : 24-04-02 18:44

* Evt. kunne du i stedet for smide det hele ind i tabel med en fast
* størrelse og så centrere denne.

* Det giver et bedre visuelt design, fordi man så ikke ser det hele
* i venstre side, men i midten af skærmen.

Når man kigger på f.eks denne side. Så passer den altid til
skærmstørrelsen. Er det bare tilfældigt at jeg bruger den opløsning,
eller kan man lave det. Jeg har prøvet at smide det hele i en tabel,
men der er stadigt noget luft omkring tabellen og ud til kanten af
skærmen.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 24-04-02 18:59

Wed, 24 Apr 2002 17:44:26 +0000 (UTC), skrev Thomas
<thomas-p@mail.dk>:

>Når man kigger på f.eks denne side. Så passer den altid til
>skærmstørrelsen.

Hvilken side?

Du har f.eks. på din side en tabel på 1041pixels, hvis du sætter
den til 100% i stedet for, så vil den tilpasse sig
browservinduets størrelse, men du skal så måske arbejde lidt mere
med at få det til at se pænt ud.

Fra : Thomas

Dato : 24-04-02 19:53

Den side vi kigger på nu www.html.dk

> Du har f.eks. på din side en tabel på 1041pixels, hvis du sætter
> den til 100% i stedet for, så vil den tilpasse sig
> browservinduets størrelse, men du skal så måske arbejde lidt mere
> med at få det til at se pænt ud.

Jeg prøver, men vender stærkt tilbage hvis det ikke vil virke.