Trist historie (lang)
Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 24-04-02 10:32

Hej alle sammen.

Ville lige dele den her med jer.
I sidste ude da jeg sent om aftenen skulle på tanken, rendte der det
"underligste" væsen over vejen. Lignede mest et æsel med oppakning, men i
mini-format.
Jeg kiggede lidt nærmere, og opdagede at det var en lille kat der så ud til
at være kommet til skade.
Jeg fløjtede ind på tanken og købte en tunsalat, og smuttede efter missen.
Fandt den ret hurtigt, og nøøøj hvor var den sulten. Mens den spiste kunne
jeg rigtig studere den. Det jeg "troede" var oppakning på et æsel var kæmpe
pelsduller på siderne. De var simpelthen rullet fra kraven og hele vejen ned
langs siderne til hofterne. Der hvor de var revet af, var der sår inden
under. Det var et forfærdeligt syn, og da jeg er en af dem der lider af for
stort hjerte, tog jeg hurtigt beslutningen om at den ikke skulle rende rundt
på gaden. Jeg gik hjem efter nye forsyninger og en transportkasse.
Da jeg kom tilbage var katten der endnu, og det tog ikke mange Oral care at
få den i kassen. Og hjem trissede jeg, med tankerne om hvad jeg dog skulle
stille op.
Da jeg kunne se den ordentligt viste det sig at være en lille tortie hunmis,
nydelig. Lignede meget en Norsk skovkat. Og selvfølgelig ingen mælk til
ventende killinger. Beslutningen blev at lade hende falde til ro i min
kattegård natten over. At hun kunne komme ud, havde jeg ikke i min vildeste
fantasi regnet med. Ingen af mine misser er nogensinde kommet ud af den
gård. Ikke engang killinger. Nå, men hun kunne altså. Hullet blev lappet, og
jeg ringede til den lokale dyrlæge for at høre om nogle savnede den, ringede
til politistationen og lokal bladet. Ingen savnede hende. Så gik jeg på jagt
igen. Næste aften var der held, jeg fik hende med hjem.
Da jeg jo har en hel del katte og derfor simpelthen ikke tid og overskud til
flere katte for tiden, kontaktede jeg kattens værn. De ville meget gerne
tage sig af hende, så vi kørte hende ind til dem. Jeg troede de havde set
lidt af hvert, alligevel blev de overrasket over hvordan den her lille mis
så ud.
De klippede dullerne af hende mens hun lå og spandt på bordet og fik renset
hendes sår.
I går blev hun testet for sygdomme og neutraliseret, og sidder nu i deres
"hus-og haveafdeling" og venter på en dejlig familie. Umiddelbart var jeg jo
noget tøvende over at aflevere hende til andre, ville selvfølgelig helst
selv. Men jeg kan se at det var den rette løsning for hende, de har været
rigtig søde ved hende.

Så skulle nogle af jer have hus og have og lyst til en skøn ung
halvlanghåret 3-farvet hunmis med hvid på poterne og brystet, så ved jeg
hvor der er en der venter længselsfuldt på en dejlig familie. Jeg har
billeder af hende, og sender dem gerne. Hun går lige i hjertet
Hilsen Nina
Tender Tribes

Fra : DK Shuno Zahra

Dato : 24-04-02 11:08

Hej Nina!
Sikke dog en historie! Stakkels lille pige Men det er åbenbart
tortiernes tid i øjeblikket Og jeg er glad for at der blev gjort noget
ved hende ))

Mvh.
Louise Viborg
DK Shuno Zahra's norske skovkatte
www.shunozahra.dk

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 24-04-02 11:14

Ja, jeg havde lidt problemer med at få sendt den her besked afsed. Sunsites
server havde problemer. Måske de skulle sikre sig at alle beskeder kom
afsted, og derfor sendte dem afsted 7 gange !!! Beklager.

Nina

Fra : Lisbeth Jakobsen

Dato : 24-04-02 11:36

> [...]
> server havde problemer. Måske de skulle sikre sig at alle beskeder kom
> afsted, og derfor sendte dem afsted 7 gange !!! Beklager.

Arh, det var nu kun 5 gange

Men hvor var det godt at du fik taget dig af katten. Der er et par
heldige torties herinde i disse dage

Hilsen
Lisbeth
http://cutiecats.dk

Fra : Nina, Tender Tribes

Dato : 24-04-02 11:42

> Arh, det var nu kun 5 gange
>
>Ja, det var nok chok-effekten der fik mig til at tælle 7 istedet for 5.
Blev godt nok overrasket over al den respons... indtil jeg så at de fleste
var fra mig selv

Nina

Fra : Morten Skjershede

Dato : 24-04-02 12:02

Hej Nina
Endnu engang min dybeste respekt..
Du har gjort det helt rigtige
Det er vist redningaktionernes tid.
Hurra for jer der med mands (kvinde) mod tager beslutningerne i egen hånd og
handler.
Det var godt historien endte godt...og endnu bedre når den dejlige lille mis
finder et nyt og forhåbentligt kærligt hjem.

Venlige hilsner
Morten & Ulrich
www.dk-yeoman.dk
Cornish Rex & Hellig Birma

Fra : marianne hellemose

Dato : 24-04-02 12:31

Hej Nina
Godt at det var dit område hun færdedes i, endnu en kat
væk fra den hjemløse tilværelse, JUBIIIII
ingen tvivl om at det har været både smertefuldt og
irriterende med så filtret pels.

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@mail.dk

Fra : Annette Skovbon

Dato : 24-04-02 12:38

Hvor var det dog godt, den netop mødte dig Nina. Flot arbejde
Vi kan efterhånden være ret stolte af hinanden herinde synes jeg

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 24-04-02 14:29

"Nina, Tender Tribes" <NOSPAMnina@knus.dk> writes:

Godt gået Nina ;-D

Tja, det lader til at førstehjælpsaktionerne starter tidligt i år..

Men min fornemmelse siger mig at langt flere mitter vil dukke op inden
for den nærmeste tid, når folk finder ud af at det faktisk ikke er så
ligetil, med charterrejser, sommerhuse og katte....

Vi mangler seriøst noget som rspca, her i dk de ville også have kunnet
forhindre den hestemishandling som blev nævnt i dk.fritid.dyr..

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Kate

Dato : 24-04-02 17:20

Nina,

Hvor var det godt at du tog affære. Stakkels lille mis.
Jeg så udsendelserne fra Dansk Dyreværn Århus da de blev sendt i tv og
der kom nogle persere ind som så ud som du fortæller der. Stakkels
misser.
Håber bestemt at der hurtigt kommer nogen som falder for den lille mis
så hun kan blive del af en familie.

Kate