Q: Rå data til grafiske grafer og lagkager
Fra : Palle B. Nielsen (Po~

Dato : 23-04-02 19:34

Hej alle,

Så må vi se om der er nogen der kan komme med nogle gode forslag. Hvorom
alting er, søger jeg et specifikt program til afvikling på Mac OS X.

Programmet jeg søger skal kunne følgende...

A) tage rå data fra en TAB separeret fil

B) benytte disse data til at generere en graf eller en lagkage

C) eksportere disse grafer til GIF eller JPEG (eller andet fil format)

Optionelt må programmet gerne kunne scriptes således at punkterne A til C
kan gøres per automatik.

Og husk programmet skal kunne virke på en Mac med Mac OS X.

Håber, at der er nogen der kan hjælpe.

PowerPalle

Fra : Martin Edlich

Dato : 23-04-02 20:00

In article <B8EB75B4.12C8F%powerpalle@powerpalle.dk>,
"Palle B. Nielsen (PowerPalle)" <powerpalle@powerpalle.dk> wrote:

> Håber, at der er nogen der kan hjælpe.

Excel?

Fra : Palle B. Nielsen (Po~

Dato : 23-04-02 20:16

Hej Martin,

Jeg har forsøgt en hel del med MS Excel, men det er ikke lige programmet der
kan løse mine problemer. Excel er I den forbindelse ikke fleksibel nok.

PowerPalle

Fra : Martin Edlich

Dato : 23-04-02 20:19

In article <B8EB7F84.12CA9%powerpalle@powerpalle.dk>,
"Palle B. Nielsen (PowerPalle)" <powerpalle@powerpalle.dk> wrote:

> Excel er I den forbindelse ikke fleksibel nok.

OK, men når der er nogen der siger grafer, er Excel mit første bud.

Du citerer forresten lidt newbie-agtigt.

Fra : Palle B. Nielsen (Po~

Dato : 23-04-02 20:28

Hej Martin,

Den applikation jeg søger skal placeres på en server, så jeg er ikke
nødvendigvis interesseret I at installere MS Office pakken for at klare
dette job.

Citerer jeg newbie-agtigt ? Hvad mener du dog med det?

PowerPalle

Fra : Martin Edlich

Dato : 23-04-02 20:50

In article,
> [...]

> Den applikation jeg søger skal placeres på en server, så jeg er ikke
> nødvendigvis interesseret I at installere MS Office pakken for at klare

MS og server er to ord jeg helst ikke ser i samme sætning - medmindre
"forbandet" og "møg" også indgår i sætningen.

Men hvad så med et program som Analog, der egentlig er bygget til
statistik af websites, men generer grafer ud fra en tab-separeret fil?

> Citerer jeg newbie-agtigt ? Hvad mener du dog med det?

Det kan du læse mere om på
<http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

Fra : Palle B. Nielsen (Po~

Dato : 23-04-02 20:58

Hej Martin,

Tak for dit input - jeg vil kigge nærmere på dit forslag og se om det er
noget jeg kan bruge til noget.

Vedrørende din påstand om, at jeg citerer newbie-agtigt - ja, så vil jeg
ærligt talt ikke bruge yderligere tid på dette, da du er den eneste der har
kommenteret dette siden min spæde start på internettet for nu snart 15 år
siden. Hvor spøjst er det? ;)

PowerPalle

Fra : Martin Edlich

Dato : 23-04-02 21:01

In article <B8EB897D.12CBF%powerpalle@powerpalle.dk>,
"Palle B. Nielsen (PowerPalle)" <powerpalle@powerpalle.dk> wrote:

> Hvor spøjst er det?

Aner det ikke, men så gider jeg heller ikke at bruge mere tid på at
skrive svar til dig.

Den holdning er mad til mit kill-filter.

Fra : Palle B. Nielsen (Po~

Dato : 23-04-02 21:28

Hej Martin,

Jeg gider heller ikke at bruge tid på de negative sider her i tilværelsen,
så skal vi ikke bare sige at det var det.

Som jeg skrev før så takker jeg for dit input og jeg vil kigge nærmere på
det. Og så samtidigt et godt råd retur - ment som et råd i en positiv ånd.

Når du skriver

<snip>Du citerer forresten lidt newbie-agtigt.</snip>

Så bør du måske fortælle hvad det er du mener er forkert frem for at kalde
en person newbie før du har lært personen lidt bedre at kende. I dette
tilfælde kunne du eksempelvis have valgt et give din link

<snip> http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html </snip>

I samme mail hvor du skrev 'newbie' tingen eller du kunne have undladet at
skrive 'newbie' tingen overhovedet for at denne vej at holde dig til sagens
kerne.

Igen vil jeg pointere, at jeg er glad for dit input og det vil jeg kigge
nærmere på. Om du så er så tricker-happy at du vil aktivere et kill-filter
på mig (som du omtalte I dit indlæg) er din egen sag.

PowerPalle

Fra : Martin Edlich

Dato : 23-04-02 21:42

In article <B8EB907C.12CD4%powerpalle@powerpalle.dk>,
"Palle B. Nielsen (PowerPalle)" <powerpalle@powerpalle.dk> wrote:

> Om du så er så tricker-happy at du vil aktivere et kill-filter
> på mig (som du omtalte I dit indlæg) er din egen sag.

Det vil jeg. Jeg gider ikke at spilde min tid på personer, der ikke
gider at følge de ret enkle retningslinjer på usenet.

Hvis du vil snakke videre om dette, har jeg sat en FUT[1] til
dk.admin.netikette.

[1] Det betyder at et svar på mit indlæg ikke kommer i dk.edb.mac, men i
dk.admin.netikette.

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 23-04-02 21:05

"Palle B. Nielsen (PowerPalle)" <powerpalle@powerpalle.dk> writes:

> [...]
> kommenteret dette siden min spæde start på internettet for nu snart 15 år

Så har du sikkert kun omgivet dig med newbies

Jeg holder med Martin.
--
Thomas Bjorn Andersen - tba@gen-v.net
+++ATH

Fra : Palle B. Nielsen (Po~

Dato : 23-04-02 21:31

Hej Thomas,

Hvis du havde valgt en benytte en positiv eller smilende smiley fremfor en
tunge-rækkende smiley ville jeg ikke have haft et problem. Men ærligt talt -
det at søge inspiration i denne nyhedsgruppe har da en tendens til at give
mudderkastning I stedet.

Hvorfor?

PP

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 23-04-02 22:00

> [...]

> det at søge inspiration i denne nyhedsgruppe har da en tendens til at give

Egenligt er jeg imod smilies, bl.a. fordi jeg mener at man bør kunne
skrive hvad man mener. Når nogle ligefrem kræver dem for ikke at
blive fornærmet, så er der gået noget tabt i vores skriftlige kultur.

Skik følge eller land fly, og skikken her i gruppen er altså som
beskrevet på usenet.dk omkring citering. Hvis man vælger konsekvent
at ignorere de mere eller mindre venlige henvisninger, så er man efter
min mening selv ude om de hug man får.

Bortset fra det, så håber jeg da, at du får løst dit problem. Hvis du
alligvel kigger efter programmer til flere 1000 kroner, så var det
måske en ide at kontakte en programmør og få et overslag. Jeg tror
stadig at dit problem nemt kan løses med Perl uden at du skal købe
mere software, så en datalogi/datamatiker/ingeniør studerende kunne
sikkert lave det på nogle få timer.

Fra : Palle B. Nielsen (Po~

Dato : 24-04-02 16:31

On 23/04/02 23:00, in article m3elh6uo4i.fsf@ted.gen-v.net, "Thomas Bjorn
> [...]

> stadig at dit problem nemt kan løses med Perl uden at du skal købe
> mere software, så en datalogi/datamatiker/ingeniør studerende kunne

Tak for rådene, men Perl er min kompetance ikke til I denne henseende. Jeg
har programmeret mange Perl robotter, men dertil og ikke længere.

Hvad angår at smide penge I retning af en programmør, så foretrækker jeg at
bruge evt. Penge på en færdigt produkt.

PowerPalle

Fra : Morten Reippuert

Dato : 23-04-02 21:44

> [...]
"Palle B. Nielsen (PowerPalle)" <powerpalle@powerpalle.dk> wrote:

> Tak for dit input - jeg vil kigge nærmere på dit forslag og se om det er

Det er nok det bedste bud, med mindre thorbjørn har en bedre ide.

> [...]
> kommenteret dette siden min spæde start på internettet for nu snart 15 år

hmm - Så vil jeg også kommentere det. top-citering /er/ ikke velset på
usenet, og så er det ligegyldigt om du har været på internettet i 5 dage
eller 15 år. Det er ærlig talt møgirriterende,

Fra : thomas tomcat

Dato : 23-04-02 22:11

in article spam-7F7B23.22434823042002@news.tele.dk, Morten Reippuert at
spam@reippuert.dk wrote on 23/04/02 22:43:

> Så vil jeg også kommentere det. top-citering /er/ ikke velset

hm, du mener vel "bund-citering" ?

... hmn, ved nærmere eftertanke: Bund citering er irriterende. Og det er
topcitering osse, hvis ikke skribenten fjerner alt det, der ikke kommenteres
indimellem.

Måske hedder det "klumpcitering" [er irriterende].

;l)

Fra : Morten Reippuert

Dato : 23-04-02 22:41

In article <B8EB9A8E.D09%tomcat@pc.dk>, thomas tomcat <tomcat@pc.dk>
wrote:

> hm, du mener vel "bund-citering" ?

Selvfølgelig - jeg har lige selv opdaget det

<skammer mig på regelmenteret vis>

> [...]
> indimellem.
>
> Måske hedder det "klumpcitering" [er irriterende].

Ja, jeg vil dog mene at bundcitering er mindst lige så irriterende.

NB. Jeg har vist ikke klippet noget ud, er jeg så irriterende?

Fra : thomas tomcat

Dato : 24-04-02 01:25

in article spam-4F0DD3.23410423042002@news.fu-berlin.de, Morten Reippuert at
spam@reippuert.dk wrote on 23/04/02 23:41:

> Ja, jeg vil dog mene at bundcitering er mindst lige så irriterende.

Joh, det passer osse med, at de varylere, der bundciterer, ofte er de samme,
som ikke korter citatet ned, .. men blot smækker hele o'gginal-meddelelsen
under/ over, allenfalds i een stor klump tekst.

Nå, men det er jo godt, vi også er mange, der kan gøre det på den praktiske
måde. Og ikke blot den "nemme" måde, der er nemmest for den enkelte på den
hurtige måde.

Fra : Palle B. Nielsen (Po~

Dato : 23-04-02 22:13

Hej Morten,

Også tak til dig for hjælpen.

Vedr. citatteknik kunne personen jo blot nævne præcis hvad det var han var
utilfreds med frem for først senere at vedlægge en link til noget, hvor jeg
oven købet skulle gætte mig til hvilket afsnit der skulle læses.

Jeg er også ligeglad med om det er 5 eller 15 år, men etikette er også at
feje for egen dør før man kaster genstande (bogstaver) efter andre - længere
behøver den såmend ikke at være.

PowerPalle

Fra : Christian Bech

Dato : 24-04-02 09:14

> [...]

> feje for egen dør før man kaster genstande (bogstaver) efter andre - længere

Jeg vil også gerne melde mig i hylekoret. Der er kun fordele ved, at de
enkelte svar relaterer sig direkte til de enkelte spørgsmål.

At du oplever tonen som en smule brysk, skyldes nok at vi lige har været
gennem en runde med en særdeles dumstædig skribent, der nægter at tage
det mindste hensyn til andre, dvs. bundcitering, manglende fraklip af
unødvendig tekst, dårlig opsætning af nyhedsprogrammet og en alenlang
signatur. Sådan noget opleves som arrogant af mange andre skribenter,
fordi Usenet, som du utvivlsomt ved, er et en-til-mange-medie. Derfor er
der meget tid sparet ved, at en skribent formaterer sit indlæg
ordentligt fremfor at de potentielt hundredevis af læsere skal prøve at
hitte rede i en underlig formatering.

mvh. Christian

--
"Gott sei dank; er war immer aldeles kaput"
- Per E. Hanstholm

Fra : Palle B. Nielsen (Po~

Dato : 24-04-02 16:35

On 24/04/02 10:14, in article 1fb50nq.285m181sniocN%bechd@mac.com,
"Christian Bech" <bechd@mac.com> wrote:

> [...]
> der meget tid sparet ved, at en skribent formaterer sit indlæg
> ordentligt fremfor at de potentielt hundredevis af læsere skal prøve at

Hej Christian,

Jeg er helt enig I dit udsagn og forstår udemærket, hvis der lige har været
en séance, hvor der var en person der skulle sættes på plads. Men ærligt
talt så bør man lige give noget snor, hvilket ikke var tilfældet denne gang.

Nogle gange går det lidt for hurtigt når man skal benytte sig af et medie,
og det gjorde også udslag I at jeg ikke formatterede jvnf. Normal etikette,
hvilket jeg beklager (var ikke en bevidst handlig), men det bør ikke give et
sådant smæld.

PowerPalle

Fra : Christian Bech

Dato : 25-04-02 22:34

> [...]

> talt så bør man lige give noget snor, hvilket ikke var tilfældet denne gang.

Du er jo et kendt navn, så dermed forventes det, at du som erfaren
bruger bare sviner tilbage.

> [...]
> hvilket jeg beklager (var ikke en bevidst handlig), men det bør ikke give et

Som andre også har antydet, så er Martin et nedrigt og på alle måder
ubehageligt "menneske", men vi bærer over med ham, fordi han ofte er
villig til at dele ud af sine erfaringer med dyresex.

--
Christian

Fra : Martin Edlich

Dato : 25-04-02 22:50

In article <1fb7qh8.17u94va15jr6i0N%giambattista.vico@mail.tele.dk>,
giambattista.vico@mail.tele.dk (Christian Bech) wrote:

> Som andre også har antydet, så er Martin et nedrigt og på alle måder
> ubehageligt "menneske", men vi bærer over med ham, fordi han ofte er
> villig til at dele ud af sine erfaringer med dyresex.

Er det forresten ikke din tur til at medbringe gaffatape?

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 25-04-02 23:27

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> writes:

> Er det forresten ikke din tur til at medbringe gaffatape?

Hvem er det der plejer at trigge paa den der Hamster tingest? Henrik
K Hansen?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Martin Edlich

Dato : 25-04-02 23:29

In article <kk662fh0sc.fsf@mimer.null.dk>,
ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> Hvem er det der plejer at trigge paa den der Hamster tingest? Henrik
> K Hansen?

Muligt, men er det ikke ham jeg har bevist ikke eksisterer?

Fra : Morten Reippuert

Dato : 26-04-02 00:50

> [...]

> ubehageligt "menneske", men vi bærer over med ham, fordi han ofte er
> villig til at dele ud af sine erfaringer med dyresex.

til gængæld er han et dårligt menneske og ikke særlig god imod dyr.

Fra : Morten Reippuert

Dato : 24-04-02 11:00

In article <B8EB9AE8.12E19%powerpalle@powerpalle.dk>,
> [...]

> utilfreds med frem for først senere at vedlægge en link til noget, hvor jeg
> oven købet skulle gætte mig til hvilket afsnit der skulle læses.

nmja, muligvis. Jeg tror nu at Martin gik ud fra at du vidste hvad han
mente, idet du ikke just kan betegnes som newbie.

Fra : Palle B. Nielsen (Po~

Dato : 24-04-02 16:37

On 24/04/02 12:00, in article spam-3A6788.12000724042002@news.fu-berlin.de,
"Morten Reippuert" <spam@reippuert.dk> wrote:

> nmja, muligvis. Jeg tror nu at Martin gik ud fra at du vidste hvad han
> mente, idet du ikke just kan betegnes som newbie.

Hej Morten,

Det er ikke en undskyldning for at agere som gjort.

PowerPalle

Fra : Morten Reippuert

Dato : 24-04-02 17:21

In article <B8EC9D9E.1329F%powerpalle@powerpalle.dk>,
"Palle B. Nielsen (PowerPalle)" <powerpalle@powerpalle.dk> wrote:

> Det er ikke en undskyldning for at agere som gjort.

Det skriver jeg heller ikke, men det er vist en rimelig daekkende
forklaring. Tag det som den anderkendelse det var.

Lejlighed soges i KBH Besides, if you can't get a decent

Fra : Palle B. Nielsen (Po~

Dato : 24-04-02 17:31

On 24/04/02 18:20, in article spam-1B660D.18203924042002@news.tele.dk,
"Morten Reippuert" <spam@reippuert.dk> wrote:

> Det skriver jeg heller ikke, men det er vist en rimelig daekkende
> forklaring. Tag det som den anderkendelse det var.

Hej Morten,

Tak, det gør jeg nu også.

PowerPalle

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 24-04-02 08:51

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> writes:

> Du citerer forresten lidt newbie-agtigt.

Hvis du vil vejlede, saa goer det ordentligt:

http://usenet.dk/netikette/vejledhvordan.html

Traaden her er et fremragende eksempel paa hvad der sker hvis man sjusker.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 23-04-02 20:06

> [...]

> kan gøres per automatik.
>
> Og husk programmet skal kunne virke på en Mac med Mac OS X.

Hvis du med scripting mener, at du kender nogle der kan lidt Perl, kan
du f.eks. bruge GD modulet i Perl.

Prøv også at kigge på GNUplot.

Fra : Palle B. Nielsen (Po~

Dato : 23-04-02 20:19

Hej Thomas,

Jeg vil helst undgå at skulle benytte mig af Perl for at løse min søgen, da
jeg ikke selv har den store ekspertise I Perl, og ej heller har mulighed for
at andre kan klare det for mig.

Jeg er langt mere til at finde en applikation der vil kunne klare det for
mig. Jeg er dog parat til eksempelvis at AppleScripte og CRON'e...

PowerPalle

On 23/04/02 21:06, in article m3y9feutep.fsf@ted.gen-v.net, "Thomas Bjorn

Fra : Magnus Rohde

Dato : 24-04-02 16:53

Palle B. Nielsen (PowerPalle) <powerpalle@powerpalle.dk> wrote:

> Jeg er langt mere til at finde en applikation der vil kunne klare det for
> mig. Jeg er dog parat til eksempelvis at AppleScripte og CRON'e...

Har du kigget på GNUplot, som nævnt i et andet indlæg?

Magnus

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 24-04-02 08:56

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnews@gen-v.net> writes:

> Prøv også at kigge på GNUplot.

Gnuplot ligger i fink

Det er ioevrigt et fremragende program til datamassage, selvom dets
grafer ser lidt bedagede ud. Der er svjv ikke en Aqua frontend, og
den kraever system-tetex installeret (afhaengigheder er noget hoe til
den slags). Der er en X frontend, saa man skal "bare" have X11 ind og
saa spiller det.

Jeg har brugt det meget. Det er et godt program.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 23-04-02 20:47

> [...]

> kan gøres per automatik.
>
> Og husk programmet skal kunne virke på en Mac med Mac OS X.

Jeg har ærligt taget ikke prøvet, men når det gælder at lave grafer til
grafisk formål, skulle illustrator da vist have nogle gode funktioner
(muligvis også FreeHand). Om den så kan importere data og hvad mere er
scriptes til at gøre det, aner jeg ikke. Men det var måske et eftersyn
værd!

Stig

www.simplesoft.dk - www.macperiferi.dk

Fra : Storm

Dato : 23-04-02 21:11

> [...]
> kan gøres per automatik.
>
> Og husk programmet skal kunne virke på en Mac med Mac OS X.

For nogle måneder sider ledte jeg efter noget lignende (bare ud fra en
gafisk brugerflade-brugers view .

Deltagraph kan alt du efterlyser og er rigtig god (men kræver at du
kører Classic) Måneds-trial-version kan downloades her.

<http://www.spss.com/spssbi/deltagraph/>

Nedenfor lyder måske som noget du kunne bruge ?? ("complete library of
java chart components, chart applets, and chart servlets"):

<http://www.objectplanet.com/EasyCharts/index.html>

Nenfor kører NT og UNIX - kan den mon så bruges under OSX?

<http://www.wingz.com/spearhead/index.html>

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Palle B. Nielsen (Po~

Dato : 23-04-02 21:33

Hej Nina,

Det du skriver om her lyder rigtigt interessant og kan meget vel være det
jeg søger. Tak for et spark i den (forhåbentlig) rigtige retning...

PowerPalle

Fra : Palle B. Nielsen (Po~

Dato : 24-04-02 16:29

Hej Nina,

Okay jeg har forsøgt at gå I den retning du pegede og her er mine
konlussioner.

> Deltagraph kan alt du efterlyser og er rigtig god (men kræver at du
> kører Classic) Måneds-trial-version kan downloades her.

Desværre er en af mine forudsætninger, at det skal køre på en Mac OS X
Server, så dette produkt har fyret sig selv, da det kun er til Mac OS 9...

> Nedenfor lyder måske som noget du kunne bruge ?? ("complete library of
> java chart components, chart applets, and chart servlets"):

Generelt set leder jeg efter en applikation, for ikke at forstyrre brugere
med JavaApplet's så igen dutter denne her ikke.

> Nenfor kører NT og UNIX - kan den mon så bruges under OSX?
>
> <http://www.wingz.com/spearhead/index.html>

Desværre ikke.

PowerPalle

Fra : Storm

Dato : 24-04-02 21:40

> Desværre er en af mine forudsætninger, at det skal køre på en Mac OS X
> Server, så dette produkt har fyret sig selv, da det kun er til Mac OS 9...

Så siger jeg lige så forsigtigt at du finder ikke et færdigt værktøj a
la det til OS X. Det skulle så være Illustrator 10, som Stig L foreslog,
men om graferne her kan suge info fra databaser ved jeg ikke, man skulle
nok tro det (Adobe og InDesign2 kan jo, men Illustrators graf-udvikling
har ligget noget stille i en del versioner nu - og prisen er måske lidt
vel høj til formålet). Kan Excel, som Martin E foreslog, ikke trække
data fra databaser? Så stiv er Excel faktisk heller ikke.

> Generelt set leder jeg efter en applikation, for ikke at forstyrre brugere
> med JavaApplet's så igen dutter denne her ikke.

> Desværre ikke.

Så må du nok gøre som du får forslag om: Få noget til at lave det, du
vil ha' - hvis du ikke kan lave det selv. Jeg ledte faktisk længe og
grundigt: til PC er der uhyre meget, ikke så meget til Mac og til OSX
har jeg intet set.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Palle B. Nielsen (Po~

Dato : 24-04-02 22:08

Hej Nina,

Det er nu ikke fordi det haster med at finde løsningen, så jeg slår koldt
vand I blodet og håber at en eller flere apps bliver portet til OS X
indenfor det næste års tid.

Men ellers tak for mange gode forslag...

PowerPalle

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 24-04-02 08:48

> [...]

> C) eksportere disse grafer til GIF eller JPEG (eller andet fil format)
>
> Optionelt må programmet gerne kunne scriptes således at punkterne A til C

Perl er installeret og kan det du gerne vil, med ren programmering.
Du skal herudover bruge GD-pakken.

Herefter kan det scriptes til den store guldmedalje.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Palle B. Nielsen (Po~

Dato : 24-04-02 16:32

On 24/04/02 9:47, in article kk3cxlh716.fsf@mimer.null.dk, "Thorbjørn Ravn
Andersen" <ravn@mac.com> wrote:

> Perl er installeret og kan det du gerne vil, med ren programmering.
> Du skal herudover bruge GD-pakken.
>
> Herefter kan det scriptes til den store guldmedalje.

Hej Thorbjørn,

Tak for dit input. Men jvnf. Mine tidligere indlæg ser jeg ikke min
udfordring løst med Perl.

PowerPalle

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 24-04-02 20:08

"Palle B. Nielsen (PowerPalle)" <powerpalle@powerpalle.dk> writes:

> Tak for dit input. Men jvnf. Mine tidligere indlæg ser jeg ikke min
> udfordring løst med Perl.

Godt. Kom med et konkret eksempel, og så ser vi på det.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Martin Edlich /LO

Dato : 24-04-02 09:45

ravn@mac.com writes:
>Hvis du vil vejlede

Det vil jeg ikke, jeg troede bare at det var en erfaren bruger der havde
fumlet lidt. '
Jeg tog fejl.

MVH
Martin/IT

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 24-04-02 10:27

"Martin Edlich /LO" <med@lo.dk> writes:

> Jeg tog fejl.

Rent signaturmateriale! Nu mangler vi bare at Morten skriver det samme...

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Morten Reippuert

Dato : 24-04-02 10:54

In article <kkbsc9phum.fsf@mimer.null.dk>,
ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> Rent signaturmateriale! Nu mangler vi bare at Morten skriver det samme...

u must be dreaming

Fra : Ben Knudsen

Dato : 24-04-02 10:48

ravn@mac.com writes:
>Rent signaturmateriale! Nu mangler vi bare at Morten skriver det samme...

Hvorfor ikke gå efter guldet: Erik Richard!
Jeg sætter en defekt pb5300cs på højkant...

Ben
- som også selv har et problem med at indrømme fejl.

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 24-04-02 11:07

Ben Knudsen <ben@net.dialog.dk> wrote:

> Hvorfor ikke gå efter guldet: Erik Richard!
> Jeg sætter en defekt pb5300cs på højkant...

Prøv hellere med en PM 7300.
--
Michael Tysk-Andersen

Fra : Jan Oksfeldt Jonasen

Dato : 24-04-02 18:54

> Prøv hellere med en PM 7300.

Arhhh det er nu ikke helt 4000,- værd.

--
Mvh/re Jan Jonasen
jonasen (at) it (dot) dk

If I wanted culture, I'd eat yogurt. Ikke kun Tuborg har noget i gære.

Fra : Martin Edlich /LO

Dato : 24-04-02 11:25

spam@reippuert.dk writes:
>u must be dreaming

Du har jo også allerede leveret dit materiale.

MVH
Martin/IT

Fra : Morten Reippuert

Dato : 24-04-02 12:33

In article <fc.0073fb6b04124a3d3b9aca00dab64137.4124a4e@net.dialog.dk>,
"Martin Edlich /LO" <med@lo.dk> wrote:

> Du har jo også allerede leveret dit materiale.

noget i retning af "M(artin) E(dlich) = stupid" ?

Fra : Martin Edlich

Dato : 24-04-02 18:19

In article <spam-D9C077.13324524042002@news.tele.dk>,
Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> noget i retning af "M(artin) E(dlich) = stupid" ?

Ligemeget hvor hårdt du forsøger, kan du ikke snakke dig udenom den

Fra : Morten Reippuert

Dato : 24-04-02 18:32

In article <newsspam4-891057.19183624042002@dtext.news.tele.dk>,

> Ligemeget hvor hårdt du forsøger, kan du ikke snakke dig udenom den

så må jeg blot forsøge endnu hårdere, og skyde en >>genvej<<