/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
HP printer vs. Dansk supermarked. (Garant~
Fra : JBH


Dato : 23-04-02 18:13

Hej

Jeg har lige købt en hp psc750 scanner/printer i et A-Z varehus. (måske
dumt

Nu viser det sig at farvepatronen (c6578d) 19mL. tilsyneladende er defekt.
Farverne er i alt fald underlige En testudprintning viser at rød nærmest er
"lortebrun" og gul er lysegrøn !!.
Resultatet bliver i alt fald at farvebilleder ser meget mærkelige ud.

Det er ikke fordi farverne blandes for tørrer jeg selve patronen af ved
dyserne, med et stykke papir , kommer præcis de samme farver frem. Der er i
øvrigt max skrevet 10 farvesider ud.


I A-Z, hvor printeren er købt, havde man ingen mulighed for at afprøve
patronen, bytte den ville man heller ikke da de kun havde 39 mL.
patroner..(de kunne jo bare få fat på en 19 mL.)
men de kunne da godt strække sig til at give et afslag på 100 kr, hvis jeg
købte en ny 39mL. patron
Det var jeg ikke helt tilfreds med men de var hverken til at hugge eller
stikke i, selvom de vistnok havde byttet en patron tidligere for samme fejl
(mente den ene af sælgerne) Enden på diskussionen blev at de fik mit nr. og
så ville deres EDB. mand !!! ringe til mig på et tidspunkt. Jeg fik i alt
fald indtryk af at de var temmelig ligeglade og at jeg bare kunne købe en ny
patron. Nå men okay, jeg gav jo også kun 2500 kr for printeren, såå er det
vel rimeligt at den ikke dur :-/

Nu er mit spørgsmål så... Er der support på HP's varer købt i Dansk
supermarked hos HP Danmark, eller parallel importerer Dansk Supermarked
deres varer uden om de officielle kanaler.


mvh
JBH







 
 
Chuke Mimergolf (23-04-2002)
Kommentar
Fra : Chuke Mimergolf


Dato : 23-04-02 18:31


"JBH" <JBH@12move.dk> skrev

> I A-Z, hvor printeren er købt, havde man ingen mulighed for at afprøve
> patronen, bytte den ville man heller ikke da de kun havde 39 mL.
> patroner..(de kunne jo bare få fat på en 19 mL.)

Det må have været en elendig skrankepave (eller småborgerlig
"eftermiddagssælger") du har talt med, for jeg kan ikke se nogen grund til,
at A-Z ikke prøvede med en anden patron. Jeg har selv arbejdet i radio-tv
afdelingen i et Bilka varehus, og jeg erindrer ikke at vi kunne finde på at
behandle kunderne på den måde. Prøv at henvende dig til salgslederen eller
den ansvarlige for computer-afdelingen, og forelæg dem dit problem. Der er
åbenlyst tale om en defekt vare, da den nye købelov jo er trådt i kraft,
skulle der ikke være noget i vejen for, at du kan kræve omlevering - dvs. en
helt ny patron - eller måske endda en printer (såfremt, de A-Z folkene ikke
tror, at man kan bruge en 39 mL patron i stedet)

> men de kunne da godt strække sig til at give et afslag på 100 kr, hvis jeg
> købte en ny 39mL. patron

Det skal du IKKE gå med til!!

> Det var jeg ikke helt tilfreds med men de var hverken til at hugge eller
> stikke i, selvom de vistnok havde byttet en patron tidligere for samme fejl
> (mente den ene af sælgerne) Enden på diskussionen blev at de fik mit nr. og
> så ville deres EDB. mand !!! ringe til mig på et tidspunkt.

Hmmm... Det er det sædvanlige bullshit, der fyres af når en eller anden
lowlife-sælger ikke kan finde ud af at tage en beslutning. Enten venter du
pænt til han ringer, eller også går du tilbage i butikken, og forklar sagen
til salgslederen.

>Jeg fik i alt
> fald indtryk af at de var temmelig ligeglade og at jeg bare kunne købe en
ny
> patron.

Jeg kan garantere dig for, at dette ikke er den generelle kunde-politik i DS.

>Nå men okay, jeg gav jo også kun 2500 kr for printeren, såå er det
> vel rimeligt at den ikke dur :-/

Nej.

> Nu er mit spørgsmål så... Er der support på HP's varer købt i Dansk
> supermarked hos HP Danmark, eller parallel importerer Dansk Supermarked
> deres varer uden om de officielle kanaler.

HP produkter, som forhandles i Dansk Supermarkeds butikker er altid købt
direkte fra HP eller en dansk distributør. Ingen parallelimport.

mvh
Peter








Madsen (23-04-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 23-04-02 19:09

On Tue, 23 Apr 2002 19:12:37 +0200, "JBH" <JBH@12move.dk> wrote:

>Hej
>
>Jeg har lige købt en hp psc750 scanner/printer i et A-Z varehus. (måske
>dumt
>
>Nu viser det sig at farvepatronen (c6578d) 19mL. tilsyneladende er defekt.
>Farverne er i alt fald underlige En testudprintning viser at rød nærmest er
>"lortebrun" og gul er lysegrøn !!.
>Resultatet bliver i alt fald at farvebilleder ser meget mærkelige ud.

Det plejer at være tegn på at farvepatronen har lagt for længe eller
været opbevaret ved extreme temperaturer, f.eks. om vinteren i et
uopvarmet lager. Tjekkede du om sidste salgsdato på farvepatronen
var overskredet ? ( hvis den var i æske da du fik den )

Mvh Madsen

Michael Lund Sørense~ (23-04-2002)
Kommentar
Fra : Michael Lund Sørense~


Dato : 23-04-02 20:36

Jeg har et tilsvarende problem med en Lexmark patron der ikke vil skrive.
Lexmarks danske support har tilbudt mig en ny patron (Butiks pris: ca 400
kr). De sender den til mig. Det er service.

Tjek om ikke HP har en tilsvarende service. Stregkoden på patronen afslører
hvor gammel den er, og derfor tilbød Lexmark at give mig en ny.
--
Hilsen
Michael Lund Sørensen
www.milux.dk






D9N (24-04-2002)
Kommentar
Fra : D9N


Dato : 24-04-02 12:18


"JBH" <JBH@12move.dk> skrev i en meddelelse news:aa44rf$jnr$1@sunsite.dk...
> Hej
>
> Jeg har lige købt en hp psc750 scanner/printer i et A-Z varehus. (måske
> dumt

nej det er ikke dumt...

>
> Nu viser det sig at farvepatronen (c6578d) 19mL. tilsyneladende er defekt.
> Farverne er i alt fald underlige En testudprintning viser at rød nærmest
er
> "lortebrun" og gul er lysegrøn !!.
> Resultatet bliver i alt fald at farvebilleder ser meget mærkelige ud.

Der er sket det at farverne er blandet sammen, evt fordi printerhovedet har
vendt på hovedet.



>
> I A-Z, hvor printeren er købt, havde man ingen mulighed for at afprøve
> patronen, bytte den ville man heller ikke da de kun havde 39 mL.
> patroner..(de kunne jo bare få fat på en 19 mL.)
>

de skal bytte den da der er garanti på den, og de kan sende den retur til
deres leverandør af patroner.
vil de ikke det kontakter du HP i Birkerød, som så forklarer dem reglerne
for at være autoriseret forhandler.

>
> Nu er mit spørgsmål så... Er der support på HP's varer købt i Dansk
> supermarked hos HP Danmark, eller parallel importerer Dansk Supermarked
> deres varer uden om de officielle kanaler.
>

ja en autoriseret forhandler, forpligtiger sig til at yde support.
men du kan kontakte HP support i danmark, og der skal du bruge dit serienr.
på maskinen,
telefonnummeret står i brugsvejledningen.


--
vh
D9N
[ICQ - 78427356]
Peace-Love-Harmony
www.d9n.dk



JBH (24-04-2002)
Kommentar
Fra : JBH


Dato : 24-04-02 20:24

Tak til jer som har svaret på mit indlæg.

A-Z 's EDB mand ringede (sælfølgelig) ikke idag, som lovet, Så meget for
dansk supermarkeds vilje til fejlretning..... Underligt, for min generelle
opfattelse er at de normalt er ret flinke mht. ombytning/retunering af
defekte varer, men sådan er det altså ikke i Herning.

Nå men så ringede jeg til HP danmark's kunde support og ret hurtigt fik jeg
dem overbevist om at patronen er defekt. De vil så sende en ny fra deres
centrallager i Europa men der går 7-14 dage inden den dukker op. Så må man
jo bare vente men jeg slap dog for først at skulle sende den defekte
patron ind til undersøgelse først.

Gad vide hvad der er gået galt med den defekte patron. Tåler de ikke frost ?
(vandbaseret farve)

JBH



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177601
Tips : 31970
Nyheder : 719565
Indlæg : 6409249
Brugere : 218890

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste