versionitis AppleWorks
Fra : Sebastian Loeck

Dato : 23-04-02 17:46

Så er version 6.2.4 int. Engl. ude -

Nu kan jeg forhåbentlig sende min MacLink 10 på pension.

hygge
Sebastian

****
This free update of AppleWorks adds improved functionality with
Macintosh Manager and FAXstf and also provides various other fixes and
frequently requested features, including the ability to read and write
Microsoft Word and Excel files, enhanced formatting tools, faster
downloading of Internet templates, improved networking compatibility and
more.

The AppleWorks updater automatically senses which version of the Mac OS
you're running and installs the proper version on your Macintosh. If you
use Mac OS X, the program installs AppleWorks 6.2.4. For Mac OS
8.1-9.2.2, the program instead installs AppleWorks 6.1.3. Both share a
common feature set, but are optimised for the different operating system
versions.

The AppleWorks 6.2.4 updater is available as a free download. An update
CD of AppleWorks 6.2.2 (the previous version) is also available for a
shipping and handling fee.

*
AppleWorks 6.2.3 (for Mac OS 8.1 through 9.x) fixes minor problems in
earlier versions of AppleWorks 6 and offers improved performance when
running AppleWorks 6 under Macintosh Manager, Apple's network management
software. When running under Macintosh Manager, AppleWorks 6.2.3:
*
Launches, opens and saves files faster than earlier versions of
AppleWorks 6.
*
Can save files on a local drive if the server becomes unavailable.
*
Reduces server load and network traffic by storing its temporary files
on the local hard drive instead of the server.

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg - Denmark

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 24-04-02 03:09

Hej Sebastian

Jeg vil nu vente lidt med 'pensionstilbuddet', hvis jeg var dig. Det er
stort set kun konverterne til MS, der er forbedret. Alle øvrige har stadig
store mangler i konvertering, når det gælder for formatteret tekst, - og
især, når sådanne tekster indeholder grafik...

Hvis jeg var dig, så ville jeg hellere opg. min MLP til ver. 12 eller 13.
De gør faktisk et langt bedre stykke arbejde end AWKS 6.2.4. Og så er det
kun i X, den bliver til ver. 6.2.4 - desværre.... Der mangler stadig en
del, hvis man kører med ren 9.2.2.

mvh. Erik Richard

Sebastian Loeck wrote:

> [...]
> Microsoft Word and Excel files, enhanced formatting tools, faster
> downloading of Internet templates, improved networking compatibility and

Phone: (+45) 8625 0963, & (+45) 4082 6109,
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Text Processor in The World
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Sebastian Loeck

Dato : 24-04-02 17:10

> [...]
> store mangler i konvertering, når det gælder for formatteret tekst, - og
> især, når sådanne tekster indeholder grafik...
Det tænkte jeg nok, men nu er MS filerne også det eneste hvor jeg
virklig har brug for MLP.

> Hvis jeg var dig, så ville jeg hellere opg. min MLP til ver. 12 eller 13.
Det vil jeg ikke ofre penge for. Hellere en keyspan remote control (for
at styre iTunes fra sofaen).

> De gør faktisk et langt bedre stykke arbejde end AWKS 6.2.4. Og så er det
> kun i X, den bliver til ver. 6.2.4 - desværre....
> Der mangler stadig en
> del, hvis man kører med ren 9.2.2.
Er der virkelig forskel mellem 6.2.4 under OS X og 6.2.3 under 9.1 ,
altså noget man som hjemmbruger har brug for (dermed mener jeg ikke de
der netværkstjenester)

Jeg forstår heller ikke hvorfor jeg skal op til 9.2.2 når jeg ikke har
OSX.

hilsen
Sebastian

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg - Denmark

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 25-04-02 01:26

Sebastian Loeck wrote:

> Det vil jeg ikke ofre penge for. Hellere en keyspan remote control (for
> at styre iTunes fra sofaen).

- Hører jeg lidt 'magelighed' her...-)

> Er der virkelig forskel mellem 6.2.4 under OS X og 6.2.3 under 9.1 ,
> altså noget man som hjemmbruger har brug for (dermed mener jeg ikke de
> der netværkstjenester)

Nej, som alm. hjemmebruger, vil du nok ikke kunne mærke forskellen - udover i
de opd. XTND konvertere til MS i 6.2.4.

> Jeg forstår heller ikke hvorfor jeg skal op til 9.2.2 når jeg ikke har
> OSX.

Tja, for mig virker 9.2.2 hurtigere og langt mere stabil end selv 9.2.1, og mit
RAM forbrug faldt med ca. 6mb ved skiftet. Og det skal lige siges, at ingen af
mine systemer er 'clean' installationer - tværtimod så fylder de temmelig meget
- ca. 700mb for 9.2.2 DK, IE og US.

Finder og System er også langt mee stabile, og kan i næsten alle tilfælde klare
sig med den fra Apple præ-tildelte RAM uden de her '...Finder sluttede
uventet...' meddelelser. Og mange af kontrolpanelerne og udvidelserne er også
optimerede, - især Apple Enet og OpenTransport er endda væsentlig forbedret.

mvh. Erik Richard

Fra : Sebastian Loeck

Dato : 25-04-02 20:40

> - Hører jeg lidt 'magelighed' her...-)
Lidt? MEGET. Det er der en grundforudsætning for "the digital hub" at
man kan styre den fra sofa'en. Selv et bilka TV til 150 kr kommer med
ir- control. Desuden er en keyspan remote control kompatibel med en JVC
VCR ir control - og fjernbetjening til mit stereoanlæg kan emudulere en
JVC VCR fjernbetjening. One for all - all for one... Men EUR 70 synes
jeg er lidt pebret.

hygge
Sebastian

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg - Denmark

Fra : Richard Nees

Dato : 25-04-02 17:04

Lige en kedelig detalje i forbindelse med DK-AppleWorks 6.2.4.

Den danske stavekontrol bliver erstattet med en UK stavekontrol
Synonymordbogen bevares på dansk. (Ja, Vorherre bevares)

Dvs. den danske stavekontrol ikke levereres med AW 6.2.4 og nyere.
Dog forbliver den ved en opdatering fra tidligere versioner.

/Richard Nees

Fra : Martin Bredthauer

Dato : 25-04-02 22:42

Richard Nees <nono@nopenope.nu> wrote:

> Den danske stavekontrol bliver erstattet med en UK stavekontrol
> Synonymordbogen bevares på dansk. (Ja, Vorherre bevares)

Jamen man kan da ikke opdatere en dansk version af AppleWorks med en
international opdatering, kan man??

(Jeg kan kun finde opdatering 6.2.2 på dansk.)

Martin