Hvilke gode spil til en 166Mhz ?
Fra : Simon Walther-Larsen

Dato : 23-04-02 15:35

Hej NG !

Sidder med en Pentium 166 Mhz, 48 MB ram.

Der bliver senere hen indkøbt et 32 MB PCI grafikkort.
(Lige nu er det et S3 Trio64)

Hvilke spil kan anbefales til denne monster-pc ?

--------
Med venlig hilsen
Simon Walther-Larsen, Haderslev, Sdr. Jylland
Fjern xxx i emailadresse ved besvarelse hertil

Fra : Jacob Holm Jorgensen

Dato : 23-04-02 15:37

Simon Walther-Larsen wrote:

> Hej NG !
>
> Sidder med en Pentium 166 Mhz, 48 MB ram.
>
> Der bliver senere hen indkøbt et 32 MB PCI grafikkort.
> (Lige nu er det et S3 Trio64)
>
> Hvilke spil kan anbefales til denne monster-pc ?

Hej.

Championship Manager 2, den gode gamle '97-98', kører fint på en sådan
maskine, og så kan du endda spare det nye grafikkort.

Mvh. Jacob.

Fra : Martin K

Dato : 23-04-02 15:39

Simon Walther-Larsen wrote:
> Hej NG !
>
> Sidder med en Pentium 166 Mhz, 48 MB ram.
>
> Der bliver senere hen indkøbt et 32 MB PCI grafikkort.
> (Lige nu er det et S3 Trio64)
>
> Hvilke spil kan anbefales til denne monster-pc ?

Jeg mener også at fifa 96 og 97 vil køre ok... Derudover kører Grand
Prix 2 som en drøm (med det nye gfx-kort). Quake 1 vil muligvis også
virke.... men når alt kommer til alt, er min holdning nu: Opgradér / Køb en
ny hvis du bare vil have lidt ud af dine spil. Et ECS mobo og en Duron, så
er du kørende...

--
Martin K

Fra : Simon Walther-Larsen

Dato : 23-04-02 15:53

On Tue, 23 Apr 2002 16:38:32 +0200, "Martin K"
<kirschmeyer@hotmail.com> wrote:

> [...]
>ny hvis du bare vil have lidt ud af dine spil. Et ECS mobo og en Duron, så

Hehe :=)

Tjow, men det er nu min 8-årige nevø's maskine, og der er ikke
kalkuleret med med hardware-opgraderinger i det pågældende
husholdningsbudget.....

--------

Fra : Martin K

Dato : 23-04-02 15:53

Simon Walther-Larsen wrote:

> Hehe :=)
>
> Tjow, men det er nu min 8-årige nevø's maskine, og der er ikke
> kalkuleret med med hardware-opgraderinger i det pågældende
> husholdningsbudget.....

Njaa, jeg regnede nu heller ikke med at du var hardcore gamer... (og det var
nu også mest ment for sjov) een på 8 vil nok have lidt sjov ud af
ovenstående smilmuligheder...

--
Martin K

Fra : Kristian

Dato : 23-04-02 16:04

red alert 1

Fra : BentBent

Dato : 23-04-02 15:59

"Simon Walther-Larsen" <waltherxxx@larsen.dk> wrote in message

> Hej NG !
>
> Sidder med en Pentium 166 Mhz, 48 MB ram.
hertil

Starcraft, det er vildt godt. Nu får jeg helt lyst til at spille det igen.

Fra : Martin K

Dato : 23-04-02 15:57

> Starcraft, det er vildt godt. Nu får jeg helt lyst til at spille det
> igen.

Hvilket minder mig om C&C Red Alert, Warcraft 2, SimCity 2000
--
Martin K

Fra : Ole

Dato : 23-04-02 17:44

Lidt mere ram, og du kan køre Quake2, Motocross madness, Need for Speed 3
mener jeg, jeg kunne køre, og faktisk ret mange andre. Hvis du har en
nogenlunde forbindelse, så kik på www.abandongames.com eller søg efter
abandonware. Det er spil og progs, der er givet fri til download.

Go' fornøjelse.
Ole

Fra : Martin K

Dato : 23-04-02 20:20

Ole wrote:
> [...]
> du har en nogenlunde forbindelse, så kik på www.abandongames.com
> eller søg efter abandonware. Det er spil og progs, der er givet fri

Når jeg nu tænker efter kunne jeg køre NFS3 relativt tilfredsstillende med
en P133 med 32 mb ram og et Voodoo1

Så mon ikke det går at finde et eller andet...
--
Martin K

Fra : Mark Langdahl

Dato : 23-04-02 22:41

Jeg har lige prøvet at rode lidt i hukommelsen og mellem skruer og gammelt
jern har jeg fundet følgende
Alpha Centauri, Civilization 2, Jedi Knight, pod, Starcraft, Battlezone,
Grand Theft Auto (kan hentes fra freeloader.com), Incubation, X-COM 3,
Settlers 2, Seven Kingdoms (så vidt jeg husker er Seven Kingdoms 2 også
inden for rammerne, og begge spil er geniale.), Half Life (hvis grafikkortet
opgraderes), Blade Runner, Baldur's Gate, Dungeon Keeper, Might & Magic 6 +
7, FIFA 98, NHL 97, Fallout 1 og 2, Forsaken, Championship Manager 2, Hind
og Apache Longbow. Så skulle der vist være noget for enhver smag.

Med venlig hilsen

Mark Langdahl

Fra : Simon Walther-Larsen

Dato : 24-04-02 05:38

On Tue, 23 Apr 2002 16:34:30 +0200, Simon Walther-Larsen
<waltherxxx@larsen.dk> wrote:

Tak for alle tipsene. Jeg går på jagt :=)

--------

Fra : MOA

Dato : 24-04-02 12:42

Panzer general 2 det fedeste strategispil til dato
Doom 1 og 2....skal man have prøvet for at kunne kalde sig veteran i
shoot'em ups...

MOA
Try out my Unreal Tournament server on 62.79.52.61 [UTpure, Mapvote, 110%
gamespeed]

Fra : Rasmus

Dato : 24-04-02 11:47

> Sidder med en Pentium 166 Mhz, 48 MB ram.
>
> Der bliver senere hen indkøbt et 32 MB PCI grafikkort.
> (Lige nu er det et S3 Trio64)
>
> Hvilke spil kan anbefales til denne monster-pc ?

Jeg er ikke helt klar over hvorfor du ikke skaffer dig en bedre PC.
Nu om dage kan du få en som er 10 gange bedre for mindre end 10.000
Men man kan også få en gammel 500 mhz for max 2000
Men hvis du absolut vil spille på din Pentium I'er, så vil jeg klart
anbefale Command & Conquer Red Alert.
Det er stadig et super godt spil.
MVH Rasmus

Fra : cb

Dato : 24-04-02 11:56

Tja, jeg ville spille Diablo 1

den er på mange punkter stadig bedre end toeren, og så er den billig.

cb

Fra : Simon Walther-Larsen

Dato : 24-04-02 14:44

On Wed, 24 Apr 2002 12:46:36 +0200, "Rasmus" <rasmus@duozone.dk>
wrote:

>Jeg er ikke helt klar over hvorfor du ikke skaffer dig en bedre PC.

Som skrevet tidligere i tråden :

"Tjow, men det er nu min 8-årige nevø's maskine, og der er ikke
kalkuleret med med hardware-opgraderinger i det pågældende
husholdningsbudget....."

Jeg har selv en ganske fint fungerende 1333Mhz, som dog ikke bliver
anvendt så meget til spil......

--------

Fra : MOA

Dato : 24-04-02 14:52

Jeg har selv en ganske fint fungerende 1333Mhz, som dog ikke bliver
> anvendt så meget til spil......

burde da ellers være mere end nok

MOA