Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Hjæælp GF3 Palit Daytona 128 mb TV-UOT
Fra : Morten Pedersen

Dato : 23-04-02 13:45

Hejsa Gruppe..

Jeg har fulgt lidt med det sidste stykke tid, omkring palitdaytona. Nu har
jeg så endelig fået mit men jeg har problemer med tv-out.. ved ikke om det
er fjernsynet, eller det kabel jeg har fået fat i eller om det er et
konfigurations spørgsmål på computeren...
Problemet ligger i at jeg kun får S/H ikke så fandens sjovt..

Kabel: Jeg har fået et kabel hvor der er scart i den ende til fjernsynet. i
den anden ende er der s-vhs og et phone stik til audio...
Fjernsyn: Jeg har et lille NAD fjernsyn hvor kablet er sat i et af scart
stikkene..
Drivere til kortet: jeg har hentet driverne fra palitdaytona egen side så
dem kan jeg ikke lige forstå hvis det er dem den er galt med..

Kan det være fordi fjernsynet ikke kan tage formatet svhs selvom det bliver
puttet ind med scart.. ?

//Morten

Fra : Peter

Dato : 23-04-02 14:23

"Morten Pedersen" <muggebarfod@hotmail.com> wrote in message

> Kan det være fordi fjernsynet ikke kan tage formatet svhs selvom det
bliver
> puttet ind med scart.. ?

Ja det er det som er problemet. Der er desværre ikke så meget du kan gøre
hvis dit tv ikke understøtter svhs format. Hvis dit grafikkort understøtter
composite tvudgang kan du dog bruge denne istedet til at få farver på
billede.

Jeg tror nu nok at der findes noget udstyr der kan convertere
svhs->composite signal, men sikkert for dyrt.

Fra : Michael Aggerholm

Dato : 23-04-02 14:29

"Morten Pedersen" <muggebarfod@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> konfigurations spørgsmål på computeren...
> Problemet ligger i at jeg kun får S/H ikke så fandens sjovt..

Dit Tv understøtter ikke S-VHS

> [...]
> dem kan jeg ikke lige forstå hvis det er dem den er galt med..
>
> Kan det være fordi fjernsynet ikke kan tage formatet svhs selvom det

Ja

Byt dit kabel, hvis det er muligt, og køb følgende:

http://www.av-supply.dk/produkter.php?show=10 En scart KONVERTER (ikke
adapter).
http://www.av-supply.dk/produkter.php?ID=1 Et S-VHS kabel i den ønskede
længde.
http://www.av-supply.dk/main.php?index=3 Et kabel med et tykt composite
kabel (og et tyndt composite kabel, sidst jeg købte). Køber du et af den i
den rette længde har du nok til overførsel af lyd, dog med to tykkelser
kabler (forudsat der stadig følger det tynde kabel med, prøv at spørg).
Ønsker du samme tykkelse, så køb to stk.

Nu har du billedforbindelse fra tv til grafikkort, og lydforbindelse næsten
hele vejen til lydkortet. Du mangler bare et "3.5mm stereo jack - 2 phono
hunstik".
Billede kan ses på:
http://www.elektronik-lavpris.dk/katsite.asp?page=5&id=14 (anden nederste
punkt).

Håber det hjælper.

Mvh Michael

Fra : Morten Pedersen

Dato : 23-04-02 14:38

Takker for hjælpen... Så må vi jo se om det hjælper..

//Morten

Fra : Rune D. Jørgensen

Dato : 06-05-02 13:27

[posted and mailed]

"Morten Pedersen" <muggebarfod@hotmail.com> lagde en arm i

> [...]
> så dem kan jeg ikke lige forstå hvis det er dem den er galt med..
>
> Kan det være fordi fjernsynet ikke kan tage formatet svhs selvom det

Prøv at sende signalet igennem din video.

Rune