Hjælp til køb af Powerbook
Fra : thomas schreiber

Dato : 23-04-02 13:04

Hej alle sammen,

Jeg skal ud og investere i en powerbook. Jeg har et budget på ca. kr.
30.000,- (kan få en TiBook til 30.335 ink. moms)

Maskinen skal udelukkende bruges til musik. Maskinen SKAL kunne køre OS X.

Nogen gode forslag? Jeg vil ikke ud og investere i en TiBook nu, hvis der
kommer en ny version med endu flere Mhz til sommer.

På forhånd tak.

mvh
Thomas Schreiber

Fra : Morten Reippuert

Dato : 23-04-02 13:14

In article <aa3ii4$aev$1@sunsite.dk>,
"thomas schreiber" <NOSPAMschreiber@c.dk> wrote:

> Jeg skal ud og investere i en powerbook. Jeg har et budget på ca. kr.
> 30.000,- (kan få en TiBook til 30.335 ink. moms)

fik du solgt dual'en? og lydkortet?

> Maskinen skal udelukkende bruges til musik. Maskinen SKAL kunne køre OS X.
>
> Nogen gode forslag?

En 550'er.

> Jeg vil ikke ud og investere i en TiBook nu, hvis der kommer en ny
> version med endu flere Mhz til sommer.

Der kommer altid en version der er hurtigere (læs macworld i august er
et godt bud) Spørgsmålet er om du skal bruge den /nu/ eller om 4 måneder.

Fra : thomas schreiber

Dato : 23-04-02 13:26

Hvis jeg kan få en maskine der er 200mhz hurtigere til samme pris, venter
jeg glædeligt til aug.

Jeg fik solgt maskinen - ikke lydkortet.

Min dual 500 kørte os X af helvedes til... det kørte monster dårligt, så den
skal være på minimum på 600mhz gerne nærmere de 700mhz...

mvh
Thomas

Fra : Morten Reippuert

Dato : 23-04-02 13:35

In article <aa3jrt$e1p$1@sunsite.dk>,
"thomas schreiber" <NOSPAMschreiber@c.dk> wrote:

> Hvis jeg kan få en maskine der er 200mhz hurtigere til samme pris, venter
> jeg glædeligt til aug.

Den der gemmer til natetten gemmer til katten

> Jeg fik solgt maskinen - ikke lydkortet.

tillykke

> Min dual 500 kørte os X af helvedes til... det kørte monster dårligt, så den
> skal være på minimum på 600mhz gerne nærmere de 700mhz...

en 667Mhz PB er ikke hurtigere i Mac OS X end din dual 500.

Jeg vil tro at det var finder.app (sucks) og grafikoptegningen (2D er
stort set uacceleret) der var langsom.

Begge dele har rent subjektivt et stor betydning, og du vil ikke se en
væsentlig forskel på en ny PB, med mindre Apple udstyrer den med en
graffikort der kan accelerere 2D i Mac OS X (findes pt. ikke), eller at
Mac OS X 10.2 bringer revolutionerende ændringer i Quartz.

Fra : thomas schreiber

Dato : 23-04-02 13:37

Hmmm... Det ser ud til at lige emget hvad jeg gør, så er det for dyrt det
jeg gør, og der kommer en ny model inden for kort tid der er dobbelt så
hurtig.

Kører din iBook(icebook) godt? Kan den kører osx?

Fra : Thorbjørn Ravn Ander~

Dato : 23-04-02 15:00

"thomas schreiber" <NOSPAMschreiber@c.dk> writes:

> Hmmm... Det ser ud til at lige emget hvad jeg gør, så er det for dyrt det
> jeg gør, og der kommer en ny model inden for kort tid der er dobbelt så
> hurtig.

Sådan har det været i hvertfald de sidste 20 år

Køb den når du skal bruge den, og lad være med at tænke over at der
kommer en nyere model. At det er tilladt at se hvornår Apple
traditionelt frigiver nye modeller, er så en biting

Vær dog opmærksom på varmeudvikling uanset model. Blæseren på min
PowerBook kører næsten konstant i arbejdtiden (iTunes+ Mozilla trækker
åbenbart lige nok).
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Fra : Janus Sandsgaard

Dato : 23-04-02 20:26

"thomas schreiber" <NOSPAMschreiber@c.dk> writes:

> Hvis jeg kan få en maskine der er 200mhz hurtigere til samme pris,
> venter jeg glædeligt til aug.

Der er altid en nyere og hurtigere og federe model på vej. Køb når du
har behovet og pengene. Det andet bliver man bims og computerløs af.

-j

--
http://akademiskopgavebank.dk

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 23-04-02 22:29

Janus Sandsgaard <janus@dev.null.dk> wrote:

> Der er altid en nyere og hurtigere og federe model på vej. Køb når du
> har behovet og pengene. Det andet bliver man bims og computerløs af.

Det billede passer fuldstændigt på Dr. Monster (bortset fra at han har
en Luna)

Måske skulle han skrive et læserbev til sig selv (og Fnullergøj):
"Kære Dr. Er jeg blevet bims, fordi jeg endnu ikke har besluttet mig
.... ?"

--
Med venlig hilsen,
Mich. Ottosen

Fra : Henrik Münster

Dato : 23-04-02 22:56

Mich. Ottosen <mich.ottosen@post5.tele.dk> wrote:

> [...]

Du glemte at tilføje: "...og træt i benene af at slæbe rundt på alle de
penge, man har sparet".

> Det billede passer fuldstændigt på Dr. Monster (bortset fra at han har
> en Luna)

Men bims har jeg altid været.
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 23-04-02 23:58

Henrik Münster <muenster@mac.com> wrote:

> Du glemte at tilføje: "...og træt i benene af at slæbe rundt på alle de
> penge, man har sparet".

Ja, det glemte jeg da lige. Men jeg er jo også lidt bekymret over jeres
privatøkonomi. I skal vel aflevere pengene til håndværkere m.v.
Iøvrigt kan man jo investere i aktier, så er pengene bare papir, men det
ved du jo. Der er osse den mulighed at sætte dem i banken !?
Men den oversete mulighed? Du kan hænge dem på styret af cyklen, nu hvor
du er begyndt at træne til sommerens strabadseløb ... den ekstra vægt
giver dig nok fordele i den fysiske træning, når du senere skal møde ...
nå, ja, adskillige i gruppen, i cykelløb/hyggeløb eller hvad det hedder.
Så har den fysiske træthed en anden og positiv mening.

Endelig er der den løsning der "letter" dig mest: giv mig pengene.

> Men bims har jeg altid været.

Nå? Det synes jeg nu ikke, men vi lader den lige stå her i et par
øjeblikke og i arkivet :) Might come in handy sometime ... ?

--
Med venlig hilsen,
Mich. Ottosen

Fra : Mich. Ottosen

Dato : 23-04-02 23:58

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> En 550'er.

Thomas, jeg har selv en af slagsen, og har ikke fortrudt det. Den er en
daglig glæde, men jeg bruger den ikke meget til musik, så jeg kan ikke
kommentere på dine særlige ønsker i den retning.
Kører X meget fint, synes jeg.
Blæseren hører jeg sjældent (og den er meget stille), men jeg bruger
heller ikke maskinen til noget særligt heavy

--
Med venlig hilsen,
Mich. Ottosen

Fra : Martin Edlich /LO

Dato : 23-04-02 15:09

NOSPAMschreiber@c.dk writes:
>Nogen gode forslag?

Du kan købe min 5300 for 25.000, så har du 5.000 til øl.

MVH
Martin/IT

Fra : Morten Reippuert

Dato : 23-04-02 15:34

In article <fc.0073fb6b0411a4e63b9aca00fc407859.411a4f9@net.dialog.dk>,
"Martin Edlich /LO" <med@lo.dk> wrote:

> Du kan købe min 5300 for 25.000, så har du 5.000 til øl

LOL

Fra : Ben Knudsen

Dato : 23-04-02 15:20

Martin Edlich /LO writes:
>Du kan købe min 5300 for 25.000, så har du 5.000 til øl.

Som han får brug for. Meget.

Ben

Fra : Martin Edlich /LO

Dato : 23-04-02 15:29

Ben Knudsen writes:
>Som han får brug for. Meget.

Det ville faktisk være en ide at drikke øllerne før handlen - så har han
en undskyldning.

MVH
Martin/IT