Blæser RPM afhængig af CPU aktivitet!!
Fra : Quayle

Dato : 23-04-02 13:06

Jeg har et Aopen kabinet med FSB300-60BT Aopen PSU..

Da jeg samlede fætteren måtte jeg afskære en lille tap for at få stikket til
den ekstra 12V P4 supply ned på Abit bundkortet.. TH7II-raid..
Dette fungerer tilsyneladende fint.. Men omdrejningerne på PSU-blæseren
varierer alt efter hvad cpu'en laver.
Hvis den idler er der højt antal omdrejninger. Og hvis den laver bare det
mindste, f.eks hvis jeg aktivere en knap i windows, falder antallet af
omdrejninger. (kan høres)

Er dette normalt??

Torsten

Fra : Brian k lauritzen

Dato : 23-04-02 14:16

Hej

Jeg havde den samme psu i et h600 kabinet, jeg troede den var overbelastet
( spændingsfald ) det var meget irriterende så jeg skiftede den ud med en
Enermax 350W.

Vh

Brian k Lauritzen

Fra : Peter Schrøder

Dato : 24-04-02 07:13

"Quayle" skrev
> Hvis den idler er der højt antal omdrejninger. Og hvis den laver bare det
> mindste, f.eks hvis jeg aktivere en knap i windows, falder antallet af
> omdrejninger. (kan høres)

Det er vist et Windows XP fænomen.
Min gør det også, efter installation af XP.

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply