Hvilket grafikkort til 1 Ghz Duron
Fra : Anders Berg

Dato : 23-04-02 08:28

Hvilket grafikkort skal jeg vælge?

Har følgende spec.

1 Ghz Duron
ECS K7S5A bundkort
256 MB Ram

Kortet skal koste mellem 600-1000 og bare kunne køre lidt spil.

Mvh. Anders

Fra : Peter

Dato : 23-04-02 08:46

Hejsa
Jeg ville nok anbefale dig et geforce2 mx kort.
Creative og Microstar har nogen versioner af det til under 1000 kr.
Det er ikke state of the grafikkort, men stadig ok til spil osv.

Fra : John

Dato : 23-04-02 09:14

On Tue, 23 Apr 2002 07:28:00 +0000 (UTC), "Anders Berg"
<vipberg@hotmail.com> wrote:

> [...]
>ECS K7S5A bundkort
>256 MB Ram
>
>Kortet skal koste mellem 600-1000 og bare kunne køre lidt spil.

Ville være udmærket med Voodoo3 3000 TV-out som f.eks. handles hos
www.hkautomation.dk for 595,-
Det har 16 Mbyte ram. Det understøttes direkte af XP, men man kan
finde visse bedre drivere på www.voodoofiles.com samt visse
oc-add-ons. Kortet kan overclockes op til 50 %.

mvh

John

Fra : BentBent

Dato : 23-04-02 14:16

"John" <johnknuhtsen@mail.dk> wrote in message

> Ville være udmærket med Voodoo3 3000 TV-out som f.eks. handles hos
> www.hkautomation.dk for 595,-

Det kan du da ikke mene seriøst.

Fra : Martin K

Dato : 23-04-02 09:48

Anders Berg wrote:
> [...]
> ECS K7S5A bundkort
> 256 MB Ram
>
> Kortet skal koste mellem 600-1000 og bare kunne køre lidt spil.

Jeg ville klart købe et GeForce 2 TI - har selv et sådandt og du kan få det
til lige under 1000,- (set på edbpriser.dk). Der er både Creative,
Innovision mf. Så kommer processor og gfx-kort til at passe sammen...

--
Martin K

Fra : Martin K

Dato : 23-04-02 09:58

> [...]
> få det til lige under 1000,- (set på edbpriser.dk). Der er både
> Creative, Innovision mf. Så kommer processor og gfx-kort til at passe

Du kunne jo egentlig også købe et GeForce 4 MX440, det koster også lige
omkring de 1000,-
--
Martin K

Fra : Thomas Alexander Fre~

Dato : 23-04-02 09:53

Anders Berg wrote:

> [...]
> ECS K7S5A bundkort
> 256 MB Ram
>
> Kortet skal koste mellem 600-1000 og bare kunne køre lidt spil.
<snip>

ATI Radeon 7500 vil være et rigtigt godt valg.

--
MVH/Thomas A. Frederiksen
..dk-hierakiet har ikke nok spændende X-headers.

Fra : Anders Berg

Dato : 23-04-02 10:06

> [...]

> ECS K7S5A bundkort
> 256 MB Ram
>
> Kortet skal koste mellem 600-1000 og bare kunne køre lidt spil.

Det må bare helst ikke overstige 1000,- hvilket Radeon 7500 gør.

Er Geforce 4 MX440 noget værd? Og vil det kunne køre optimalt i med det
andet hardware?

Mvh. Anders

Fra : Martin K

Dato : 23-04-02 10:13

> Er Geforce 4 MX440 noget værd?

Af det jeg har hørt er det vidst lige en anelse hurtigere end GeForce 2 TI,
men meget mere skal du ikke forvente dig til den pris Hvis jeg skulle
have et nyt kort idag (og jeg ikke på forhånd havde et GeForce 2 TI) ville
jeg vælge dette...

--
Martin K

Fra : BentBent

Dato : 23-04-02 14:19

"Martin K" <kirschmeyer@hotmail.com> wrote in message
> [...]

Ja det er, det er GF4 MX er afløseren for hele GF2 serien.

> [...]
> men meget mere skal du ikke forvente dig til den pris Hvis jeg skulle
> have et nyt kort idag (og jeg ikke på forhånd havde et GeForce 2 TI) ville

Et GF4 MX440 er lækkert, især hvis man kan li at spille med AA olign.

Fra : Sebastian

Dato : 23-04-02 10:15

Anders Berg <vipberg@hotmail.com> skrev i
> [...]
> ECS K7S5A bundkort
> 256 MB Ram
>
> Kortet skal koste mellem 600-1000 og bare kunne køre lidt spil.

Så skal du vælge et Kyro II baseret kort.

Det yder som et GF2 GTS, har 64 Mb ram og koster 730,-.

Bedste ydelse for pengene lige nu.
Læs evt. testen af det hos hardware-test.dk her :
http://www.hardware-test.dk/test_show.asp?id=569

Jeg har det selv, og det kører som en drøm - specielt i høje opløsninger.

--
Sebastian
http://testet.dk

Fra : Anders Berg

Dato : 23-04-02 10:37

> [...]

> ECS K7S5A bundkort
> 256 MB Ram
>
> Kortet skal koste mellem 600-1000 og bare kunne køre lidt spil.

Synes efterhånden at folk har foreslået 3-4 forskellige. Er der ingen
som er enige? :) Også hvad der evt. kører godt med det andet jeg har i
maskinene. Ved at nogle Geforce kort og bundkort ikke kan køre sammen.

Mvh. Anders

Fra : BentBent

Dato : 23-04-02 14:26

> Ved at nogle Geforce kort og bundkort ikke kan køre sammen.

Der er nok nærmere tale om at nogle fabrikarter af GeForce kort har valgt at
bruge et andet design end reference designet fra Nvidia, derfor kan der
opstå problemer.

Langt de feste vælger at følge nvidias reference design slavisk og derfor er
der ingen problemer. Nvidia har 70 % af markedet og hvis der var generelle
problemer med nvidia og bundkort ville nvidia nok ikke have den dominans på
markedet.

Der er problemer med GF4 TI og en model af Epox bundkort fordi Epox har
placeret nogle komponenter forkert i følge standarderne. Epox løsning til
problemet ' bare ryk komponenen af bundkortet' seriøst!

Fra : BentBent

Dato : 23-04-02 14:15

> [...]
> ECS K7S5A bundkort
> 256 MB Ram
>
> Kortet skal koste mellem 600-1000 og bare kunne køre lidt spil.

Købe et GF4 MX440, det er et ganske hurtigt kort, til under 1000,- finder du
ikke et hurtigere kort.

Hvis du vil bruge 200,- mere vil et GF3 Ti200 passe perfekt til den maskine.

Hvis ikke du har lyst til at bruge helt så mange penge kan du vælge et
KyroII kort. Måske kan en anden oplyse hvordan det står til med driver
situationen efter det firma som producerde dem holdt op med at lave
grafikkort.

Fra : Martin K

Dato : 23-04-02 14:54

> [...]
> KyroII kort. Måske kan en anden oplyse hvordan det står til med driver
> situationen efter det firma som producerde dem holdt op med at lave

Fuldstændig enig! Dette ville være de naturlige overvejelser (samt valg) i
denne situation!

--
Martin K

Fra : Casper H.

Dato : 24-04-02 10:57

> Kortet skal koste mellem 600-1000 og bare kunne køre lidt spil.

Kortene er listet efter ydelse:

GeForce3 Ti200 - ca. 1200.- DirectX 8 optimeret, hvilket giver den en
fordel ifht. andre lo-end kort
GeForce4 MX440 - ca. 900-1000 - næsten samme ydelse som GF3 Ti200, men er
ikke DX8 optimeret...
GeForce2 TI - ca. 850 - 900 - Ikke DX8, dårligere ydelse ifht. GF4 MX, kan
ikke betale sig.
ATI Radeon 256 32 DDR - ca. 550 - Ikke DX8, men et knaldgodt køb til prisen,
bedre end GF2 MX især i 32bit (er ikke på edbpriser med tv-out...)
GeForce 2 MX400 - ca. 600 - Ikke DX8, dårligere end alle ovenstående.

Sammenligning af ydelse:

http://www6.tomshardware.com/graphic/02q2/020418/vgacharts-05.html

MVH

Casper H.