Hvorfor starter mit vågeblus?
Fra : Thomas Yde Fotografi

Dato : 23-04-02 07:35

Hej NG !

Har nu fået en ekstra harddisk. Det blev som flere af jer anbefalede en
Seagate Baracuda 80 GB og den kører fint. Men efter den installering sker
der noget sjovt. Når jeg vælger vågeblus går maskinen lige ned i
omdrejninger i ét sekund og starter så igen. Vælger igen vågeblus lukker den
som den skal og plejer at gøre.

ABER WARUM ??

Nogen der kender nogen der ved noget ??

Bedste hilsner til alle....

Thomas Yde

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 23-04-02 23:46

Thomas Yde Fotografi wrote:

> [...]
> omdrejninger i ét sekund og starter så igen. Vælger igen vågeblus
> lukker den som den skal og plejer at gøre.

Nyere harddiske har deres egen styring af vågeblus, så de spinder ned
når de ikke skriver/læser, jeg har selv 3 store harddiske i min Mac, og
jeg har bemærket, at startdisken er lidt længre tid om at spinde ned ved
vågeblus, det kan muligvis skyldes, at den lige skal beslutte sig for at
skrive det der ligger i dens cache.

Hvis du har en udsharing af fællesarkiver på den pågældne harddisk, så
skal du være opmærksom på indstillings menu'en, når du har
kontrolpanelet energibesparelse åbent, jeg har kæmpet lidt med det
modsatte, da jeg ikke ønsker at harddisken på min web-server går på vågeblus.