Telia - News virker den ?
Fra : Flemming

Dato : 22-04-02 22:50

Hejsa

Ja, vi er jo nok nogle stykker der sidder og tænker på at skifte ADSL
udbyder, MEN :

Er der nogle der kan sige noget om hvorledes Telia's news server virker ?

F.eks.
- Virker tekst grupperne
- Virker de binære dk grupper (gennemløbistid)
- Virker de binære udenlandske grupper (Gennemløbistid)

Eller bare en general vurdering ?

(Lige til sidst: Ja, jeg ved godt deres kundeservice er dårligere end selv
Tiscali's.)

--
Mvh. Flemming
Outlook Express QuoteFix http://home.in.tum.de/~jain/

Fra : Søren Blom

Dato : 23-04-02 00:01

"Flemming" <Flemming@hottmail.com> skrev

> (Lige til sidst: Ja, jeg ved godt deres kundeservice er dårligere end selv
> Tiscali's.)

WAU, findes der virkelig firmaer med dårlige kundeservice end Tiscali's

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Allan Joergensen

Dato : 23-04-02 07:15

Flemming <Flemming@hottmail.com> wrote:

> Er der nogle der kan sige noget om hvorledes Telia's news server virker ?

Du kan sikkert sagtens finde nogen, der mener den virker dårligt, men
der bliver lagt meget arbejde i at gøre det så godt som overhovedet
muligt.

> - Virker tekst grupperne

Ja.

> - Virker de binære dk grupper (gennemløbistid)

Ja - Completeness ligger sidst i 90'erne (jeg testede lige
dk.binaer.film, den er 99% complete) og retention er 14 dage.

> - Virker de binære udenlandske grupper (Gennemløbistid)

Den er straks værre.

Der er problemer med den spoolserver som de ligger på, så i øjeblikket
svinger completeness mellem 0 og 25%. Men igen, det kigges der på. Her
er retention omkring tre dage.

> Eller bare en general vurdering ?

Works for me[tm]

/ham, der også er kendt som Telia's Newsmaster.
--
Allan Joergensen aka [DW] on eu.openprojects.net

"So much for `Watching'..." - MacLeod

Fra : Flemming Joensson

Dato : 24-04-02 20:01

> Du kan sikkert sagtens finde nogen, der mener den virker dårligt,
> men der bliver lagt meget arbejde i at gøre det så godt som
> overhovedet muligt.

Jeg kan oplyse at der den sidste 14-dage til en måned er sket en
betydelig forbedring for mit vedkommende. Jeg har Stofanet og anvender
den newsserver som Allan er "newsmaster" på - men jeg har hørt rygter
om at Allan har fået forstærkning så måske er det derfor.

> Ja.

enig

> Ja - Completeness ligger sidst i 90'erne (jeg testede lige
> dk.binaer.film, den er 99% complete) og retention er 14 dage.

Jeg poster sjældent noget selv - sidst jeg gjorde det via Stofanet var
i februar, men der lykkedes det mig ikke at poste et indlæg hvor alle
parts nåede frem - selvom det var direkte til Stofanets newsserver.
Men at hente fra dk.binaer.* grupperne fungerer dog upåklageligt for
mig - hovedparten af multipartindlæg er komplette og det er endda
blevet lidt bedre her den sidste måneds tid.

> Den er straks værre.
>
> Der er problemer med den spoolserver som de ligger på, så i
> øjeblikket svinger completeness mellem 0 og 25%. Men igen, det
> kigges der på. Her er retention omkring tre dage.

Jeg bruger ikke de udenlandske grupper ret meget - men
alt.binaries.penthouse kører rimelig godt.
Jeg har mellem jul og nytår også været på et par andre grupper hvor der
var film og programmer - men på det tidspunkt var der stort set ingen
indlæg der var komplette.

Generelt synes jeg newsserveren kører meget godt når den kører - dog
har der været nedbrud lidt for tit efter min smag (den uendelige
diskussion om det var nedbrud eller om det var et elendigt OS man
brugte som returnerede den forkerte IP) - men det er blevet meget bedre
i løbet af den sidste måneds tid.

> Works for me[tm]

oss mig, oss mig

PS: Allan - nu er det selvfølgelig ikke så aktuelt som tidligere, men
kunne i ikke lave en driftstatus mailingliste til newsserveren ligesom
der allerede findes til stofanet - så havde man en lidt større chance
for at finde ud af hvilken IP man skulle vælge eller om serveren rent
faktisk var nede - eller måske bare en webadresse med disse
informationer.

mvh
Flemming

Fra : Søren Lundfald

Dato : 23-04-02 09:04

"Flemming" <Flemming@hottmail.com> skrev i en meddelelse

> (Lige til sidst: Ja, jeg ved godt deres kundeservice er dårligere end selv
> Tiscali's.)

Rygter er jo altid nemme at sprede...

Søren Lundfald

At a bus station the bus stops.
At the train station the train stops.
At my work I have a workstation.

Fra : Flemming

Dato : 23-04-02 22:46

Søren Lundfald wrote:

> Rygter er jo altid nemme at sprede...

Naa, jeg talte skam af egen erfaring. (Jeg _var_ Telia mobil kunde for ca. 5
mdr. siden)

Fra : Søren Lundfald

Dato : 23-04-02 23:36

> Naa, jeg talte skam af egen erfaring. (Jeg _var_ Telia mobil kunde for ca.
5
> mdr. siden)

Nåå, Telia Internet Mobil?

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 23-04-02 23:43

"Søren Lundfald" <webwatcher@forum.dk> wrote in message

> Nåå, Telia Internet Mobil?

Mon ikke Telia har nogle mobile dial-in-puljer ?

--
Mvh HAA

Fra : KÆ-9

Dato : 24-04-02 00:18

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> wrote in message

> Mon ikke Telia har nogle mobile dial-in-puljer ?
>(Lige til sidst: Ja, jeg ved godt deres kundeservice er dårligere end selv
>Tiscali's.)

Provokerende at skære alle over en kam!
Hvis jeg var ansat ved Telia Internet- eller Tiscalli Support ville jeg ikke
synes om din nedladende generalliserende omtale af supporterne som helhed.

/KÆ-9

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 24-04-02 07:31

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse
> Mon ikke Telia har nogle mobile dial-in-puljer ?

Altså nogle dial-in-puljer de kan flytte rundt med?

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 24-04-02 20:45

> "Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse
>
> Altså nogle dial-in-puljer de kan flytte rundt med?

Ja, har du aldrig set en AS5300 med hjul på ?

--
Mvh HAA.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 24-04-02 23:44

On Wed, 24 Apr 2002 21:45:09 +0200, Henrik Aarfeldt wrote:

> "Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> wrote in message

> Ja, har du aldrig set en AS5300 med hjul på ?

På vej ned af Møns klint ?

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Hans Jørgensen

Dato : 24-04-02 23:53

Jesper Skriver wrote:
> På vej ned af Møns klint ?

Det lyder som et herligt koncept man kunne bygge en fest op
rundt om ... :)

--
Hans Joergensen, http://www.nathue.dk

Fra : Jesper Skriver

Dato : 24-04-02 23:59

On 24 Apr 2002 22:52:35 GMT, Hans Jørgensen wrote:

> Det lyder som et herligt koncept man kunne bygge en fest op
> rundt om ... :)

Jeg kan nok finde nogle Ascend MAX TNT og MAX 4000 ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 25-04-02 00:10

"Jesper Skriver" <harvest@wheel.dk> wrote:

> Jeg kan nok finde nogle Ascend MAX TNT og MAX 4000 ...

Ja, dagene hvor harddiskkast var sejt er ovre, nu skal der steroider, posede
bukser og lyserøde World Class T-shirts til før man kan være med i BOFH
idrætsforeningens top.

--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam037@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar & George Antheil

Fra : Peter B. Juul

Dato : 25-04-02 00:08

Jesper Skriver <harvest@wheel.dk> writes:

> Jeg kan nok finde nogle Ascend MAX TNT og MAX 4000 ...

Er jeg gammel, når jeg kan huske dengang MAX 4000'eren og i det hele
taget de der modemsimulerende PRI-bokse var noget vi talte om med
hviskende stemme og julelys i øjnene?
--
Peter B. Juul, o.-.o "I desire macaroni pictures."
The RockBear. ((^)) -Moses.

Fra : Jesper Skriver

Dato : 25-04-02 00:35

On 25 Apr 2002 01:08:26 +0200, Peter B. Juul wrote:

> Er jeg gammel, når jeg kan huske dengang MAX 4000'eren og i det hele
> taget de der modemsimulerende PRI-bokse var noget vi talte om med
> hviskende stemme og julelys i øjnene?

Ja, Peter vi er ved at være nogle gamle mavesure idioter ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Peter B. Juul

Dato : 25-04-02 10:34

Jesper Skriver <harvest@wheel.dk> writes:

> Ja, Peter vi er ved at være nogle gamle mavesure idioter ...

Ja ja, nu fylder jeg jo også snart tredive.

Hvis man vil være frisk og have mod på livet og ikke gå i "Prædikerens
bog"-mode[1] før pensionsalderen, så er det her bestemt den forkerte
branche.

[1] Prædikerens bog, kapitel 1:

v2 Endeløs tomhed,
sagde Prædikeren,
endeløs tomhed,
alt er tomhed.
[..]
v8 Alt, hvad der bliver sagt, udmatter,
ingen bliver færdig med at tale,
øjet mættes ikke af at se,
øret fyldes ikke af at høre.
v9 Det, der var, er det samme som det, der kommer,
det, der skete, er det samme som det, der vil ske;
der er intet nyt under solen.
v10 Hvis nogen siger:
»Se, her er noget nyt!«
så har det, vi har for øje,
allerede været for længst.
v11 De tidligere ting huskes ikke,
og de fremtidige, som vil ske,
bliver heller ikke husket
af dem, som følger efter.

Ved nærmere eftertanke, er det nok nærmest Usenet, han taler om...

--
Peter B. Juul, o.-.o "Tryk NO NO NO NO NO NO, herefter er telefonen i
The RockBear. ((^)) 'Normal stilling'"

Fra : Hans Jørgensen

Dato : 25-04-02 00:54

Jesper Skriver wrote:
> Jeg kan nok finde nogle Ascend MAX TNT og MAX 4000 ...

Herligt ... skal vi bygge en fest på Møn til sommer?

--
Hans Joergensen, http://www.nathue.dk

Fra : Allan Joergensen

Dato : 25-04-02 06:30

Jesper Skriver <harvest@wheel.dk> wrote:

> Jeg kan nok finde nogle Ascend MAX TNT og MAX 4000 ...

Jeg har også et par stykker på lager.

--
Allan Joergensen aka [DW] on eu.openprojects.net

"There doesn't seem to be a Klingon word for jolly." -- Troi

Fra : Kasper Mejlgaard

Dato : 25-04-02 14:53

It seems Allan Joergensen wrote:

> Jeg har også et par stykker på lager.

Jeg stiller gerne med nogle kasser multitech rackmodems... Kan det
betragtes som kvalificerende hardware?

--
Kasper Mejlgaard

Fra : Soeren Schroeder

Dato : 25-04-02 15:58

It seems Kasper Mejlgaard wrote:

> Jeg stiller gerne med nogle kasser multitech rackmodems... Kan det
> betragtes som kvalificerende hardware?

Vær dog ikke så old-scool Kasper:

Vi har stadig et par Gandalf RAS stående, de kunne æde 4 PRI pr.
æske, og BÅDE terminere analog og digitalt! En gang imellem....

--
Soeren Schroeder, Cybercity
"To define recursion, we must first define recursion."

Fra : Rene Joergensen

Dato : 25-04-02 06:39

Jesper Skriver <harvest@wheel.dk> wrote:

> Jeg kan nok finde nogle Ascend MAX TNT og MAX 4000 ...

Jeg tror også at jeg kan grave nogle Portmastere frem.

--
-René
:wq

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 25-04-02 08:25

Rene Joergensen <fox@nospam.dk> writes:

>Jeg tror også at jeg kan grave nogle Portmastere frem.

Indeed.

Jeg ærgrer mig stadig over, at jeg ikke fik lov til at gå amok på en
af DKnets gamle PM2e'er.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 25-04-02 08:53

In article <aa8b0i$roo$2@katie.ellegaard.dk>, Klaus Ellegaard wrote:

> Indeed.
>
> Jeg ærgrer mig stadig over, at jeg ikke fik lov til at gå amok på en
> af DKnets gamle PM2e'er.

Jeg tror stadig danbbs har en i drift.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Avoid the Gates of Hell. Use Linux

Fra : Peter B. Juul

Dato : 25-04-02 10:46

Andreas Plesner Jacobsen <apj@daarligstil.dk> writes:

> Jeg tror stadig danbbs har en i drift.

Det er de ikke ene om. Vi har en PM2e, en MAX 4000 og en eller anden
USR modempool, hvis modelnummer jeg ikke kender, i drift. De er sort
set vedligeholdelsesfri.
--
Peter B. Juul, o.-.o "I'm so glad to see you, Son of Homo Habilis, and
The RockBear. ((^)) Daughter of Australopithecus Afarensis!" cried Bill.

Fra : Rene Joergensen

Dato : 25-04-02 10:50

Andreas Plesner Jacobsen <apj@daarligstil.dk> wrote:

> Jeg tror stadig danbbs har en i drift.

Da jeg stoppede hos Wolla Online, var der da stadig 3-4 stykker i drift,
skal dog ikke kunne sige om det stadig er tilfældet.

--
-René
:wq

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 25-04-02 10:53

In article <slrnacfk98.ocs.fox@sprocket.bananas.dk>, Rene Joergensen wrote:

> Da jeg stoppede hos Wolla Online, var der da stadig 3-4 stykker i drift,
> skal dog ikke kunne sige om det stadig er tilfældet.

Det var PM3'er.

--
Andreas Plesner Jacobsen | Dying is easy. Comedy is difficult.

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 25-04-02 11:10

>Da jeg stoppede hos Wolla Online, var der da stadig 3-4 stykker i drift,
>skal dog ikke kunne sige om det stadig er tilfældet.

Ej, vel ingen PM2e'er? Det var deder 386DX40-svin med 30 DB25
på bagsiden.

Vi har nogle enkelte PM3'er, men de er vist udfaset i langt de
fleste tilfælde. Deres OSPF-understøttelse er for defekt til,
at de kan bruges i large installation-sammenhænge.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 02-05-02 22:02

On Thu, 25 Apr 2002 09:49:33 GMT, Rene Joergensen <fox@nospam.dk>
wrote:

>Da jeg stoppede hos Wolla Online, var der da stadig 3-4 stykker i drift,
>skal dog ikke kunne sige om det stadig er tilfældet.

Hvornår blev de sidste ZyXEL Elilte 2864i taget ud af drift?
Eller er der stadig nogle i drift?
Jeg ved godt at de er taget fra offentlige puliler alle sammen, men
der var vist noget med at de blev sat på special dail-in pulier?

--
news.milli.dk er nu åben for RO på tcp120,
det vil snart blive muligt at poste

Fra : Andreas Plesner Jaco~

Dato : 02-05-02 22:08

In article <4s83du03jo4u64missu5b8270l3pvhnbao@4ax.com>, Ivar Madsen wrote:

> [...]
> Jeg ved godt at de er taget fra offentlige puliler alle sammen, men
> der var vist noget med at de blev sat på special dail-in pulier?

Mener de røg ud af drift da Image flyttede fra Livjægergade til Peter
Bangs Vej, hvilket må være i starten af 1998.

--
Andreas Plesner Jacobsen | One good turn asketh another.

Fra : Peter B. Juul

Dato : 25-04-02 10:35

Klaus Ellegaard <klaus@ellegaard.dk> writes:

> Jeg ærgrer mig stadig over, at jeg ikke fik lov til at gå amok på en
> af DKnets gamle PM2e'er.

dionysos.dknet.dk står herovre på min reol... I siger bare til...

--
Peter B. Juul, o.-.o "Kritikken af dine indlæg skyldes alene det
The RockBear. ((^)) faktum, at du er en idiot."

Fra : Svend Erik Jensen

Dato : 25-04-02 13:50

On 25 Apr 2002 11:34:52 +0200, Peter B. Juul wrote in
dk.edb.internet.udbydere <m3wuuwi0jn.fsf@enzym.rnd.uni-c.dk>:

>dionysos.dknet.dk står herovre på min reol... I siger bare til...

I gør det altså bare ikke, hvis det var den jeg betalte 3000 om året for
at ringe op til.

Jeg sender en kage.

--
Med venlig hilsen / Mes meilleures amitiés / Best regards
Svend Erik Jensen

Fra : Peter B. Juul

Dato : 25-04-02 14:17

Svend Erik Jensen <sej@isa.dknet.dk> writes:

> I gør det altså bare ikke, hvis det var den jeg betalte 3000 om året for
> at ringe op til.

Well, teknisk set var det jo et Smartmodem koblet til en portmaster
koblet til et netværk koblet til dionysos, men ja: noget i den
retning.

(Klaus? Var det ikke smartmodems vi brugte?)

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 25-04-02 14:46

pbpj2@enzym.rnd.uni-c.dk (Peter B. Juul) writes:

>Well, teknisk set var det jo et Smartmodem koblet til en portmaster
>koblet til et netværk koblet til dionysos, men ja: noget i den
>retning.

>(Klaus? Var det ikke smartmodems vi brugte?)

MultiModems. SmartModem'erne solgte vi til en totalt billig penge.
"Kun" et par tusinde kroner for et 19200 bps modem

Mvh.
   Klaus.

Fra : Ivar Madsen

Dato : 02-05-02 22:07

On Thu, 25 Apr 2002 13:45:51 +0000 (UTC), Klaus Ellegaard
<klaus@ellegaard.dk> wrote:

>MultiModems. SmartModem'erne solgte vi til en totalt billig penge.
>"Kun" et par tusinde kroner for et 19200 bps modem

Hvis jeg husker ret, så gav jeg da ~3.000,00 for mit 28.800 modem, og
yderliger det meste af en tusse for at opgradere til i modellen.

BTW så her forleden satte jeg analog interfacet i den igen, men V34
lampen blinker, og det virker ikke, nogen der har et bud på hvad der
kan være galt? Det er jo så et ZyXEL 2864 modem,,,

Fra : Ivar Madsen

Dato : 02-05-02 22:09

On Thu, 02 May 2002 23:06:56 +0200, Ivar Madsen
<news-12-04-02@milli.dk> wrote:

>BTW så her forleden satte jeg analog interfacet i den igen, men V34
>lampen blinker, og det virker ikke, nogen der har et bud på hvad der
>kan være galt? Det er jo så et ZyXEL 2864 modem,,,

Efter at have sendt så kommer jeg til at tænke på at firmwaren
naturligvis skal nedgraderes til analog, men så meget kontakt med
modemmet så det kan ske kan jeg ikke få,,,

Fra : Klaus Ellegaard

Dato : 25-04-02 08:24

>På vej ned af Møns klint ?

Hvis man kombinerer den med AGS+'ens blæser, kan den sikkert flyve.

Mvh.
   Klaus.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 25-04-02 08:33

"Klaus Ellegaard" <klaus@ellegaard.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis man kombinerer den med AGS+'ens blæser, kan den sikkert flyve.

Man forestiller sig overskriften:
Tysk turist ramt af flyvende dial-up udstyr

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Jesper Skriver

Dato : 25-04-02 09:09

On Thu, 25 Apr 2002 07:23:56 +0000 (UTC), Klaus Ellegaard wrote:

> Hvis man kombinerer den med AGS+'ens blæser, kan den sikkert flyve.

Ascend MAX TNT har større og flere blæsere ...

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Peter B. Juul

Dato : 25-04-02 10:42

> Hvis man kombinerer den med AGS+'ens blæser, kan den sikkert flyve.

Jeg checkede lige beholdningen. Vi har to MGS'er og en IGS stående på
museet. MGS'erne er med det gamle Cisco-logo på.

Men dem får I mig nu ikke til at kaste i grams. Vi har endda nægtet at
lave trade-in på dem.