Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Erfaringer med Minolta DiMAGE S404?
Fra : Morten Grouleff

Dato : 22-04-02 22:04

Jeg overvejer at købe et "Minolta DiMAGE S404". Ud fra anmeldelsen på
"http://www.dpreview.com/reviews/minoltas404/" synes jeg det ligner et
godt tilbud til omkring 5500.

Er der nogen, der har nogen erfaringer, de ikke kan få til at stemme med
den anmeldelse, eller andet, de gerne vil dele?

Andre muligheder er Olympus C40 og Sony DSC-P71, der begge er mindre,
men jeg synes ikke billederne er helt lige så gode på dpreview. Og i
sidste ende er det jo biledernes kvalitet der tæller, ikke om kameraet
var vældigt smart at se på...

Mvh.
--
Morten Grouleff.

Fra : Tore Bredal Nygaard

Dato : 22-04-02 22:28

"Morten Grouleff" <morten-nospam020422@grouleff.com> skrev i en meddelelse
> Jeg overvejer at købe et "Minolta DiMAGE S404".

Hvorfor ikke et S304? Jeg overvejer selv et af de to og kan ikke rigtigt se
en grund til at købe s404 da det ikke virker meget bedre end lillebroderen.

>Andre muligheder er Olympus C40 og Sony DSC-P71

Dem vil jeg holde mig fra da de bruger hhv Flashram og "memorystick".

mvh Tore

Fra : Tore Bredal Nygaard

Dato : 22-04-02 22:35

"Tore Bredal Nygaard" <tore@tk.k-net.dk> skrev i en meddelelse

> Dem vil jeg holde mig fra da de bruger hhv Flashram og "memorystick".

Olympus bruger smartmedia flashram, fik trykket send lidt for hurtigt

Tore

Fra : Morten Grouleff

Dato : 22-04-02 22:34

"Tore Bredal Nygaard" <tore@tk.k-net.dk> writes:

> [...]
> en grund til at købe s404 da det ikke virker meget bedre end lillebroderen.

dpreview mener at kunne finde mange små forbedringer i det? Der er
selvfølgelig altid prisen, men der er forskellen ikke ret stor, 700 kr
iflg edbpriser. Det synes jeg ikke er ret meget for at få en anelse
bedre opløsning i CCD'en.

> Dem vil jeg holde mig fra da de bruger hhv Flashram og "memorystick".

Hvorfor er det et problem? Jeg kan godt se at det løber op i indkøbspris
hvis man skal bruge 512 MB eller 1 GB, men så mange billeder regner jeg
ikke med at tage uden at kunne gemme dem andetsteds. Men det kan da være
en vigtig pointe, hvis man er meget på farten.

Mvh.
--
Morten Grouleff.

Fra : Tore Bredal Nygaard

Dato : 22-04-02 23:08

> Hvorfor er det et problem?

Som du selv nævner bliver prisen et problem, dette er dog ikke et så synligt
problem pt, men du regner nok med at have dit kamera nogle år. Mon ikke du
på et tidspunkt får lyst til en "stor" ramklods?
Personligt vil jeg foretrække at kunne bruge samme medie i en MP3 afspiller,
eksempelvis have en stor og en lille klods og så bytte alt efter behov.

mvh Tore

Fra : Hans Kruse

Dato : 22-04-02 23:38

Det var én af de kameraer jeg så på før jeg købte G2, men kunne ikke vente
på en færdig anmeldelse. Minolta har været kendt for dårlig batterilevetid
(mit første var et Dimage V, som døde efter ca. 15 billeder!), men med S404
er der åbenbart kommet styr på dette. Desuden en 4x zoom med samme størrelse
kamera som G2 (3x) og en noget lavere pris. Den står sig fint i
sammenligning med G2 på dpreview. Et stærkt tilbud må man sige. Jeg ville
ikke spare 700kr for at få S304.
Mvh,
Hans

Fra : Tore Bredal Nygaard

Dato : 22-04-02 23:50

> Minolta har været kendt for dårlig batterilevetid
> Jeg ville ikke spare 700kr for at få S304.

Mener du at S304 har kort batterilevetid? Jeg kan ikke finde nogen synderlig
forskel på S304 og S404 i reviewet på dpreview.

mvh Tore

p.s. Du må meget gerne påpege S304's fejl/mangler, da det ville være en skam
at spare pengene hvis S404 er så meget mere værd.

Fra : Hans Kruse

Dato : 23-04-02 00:21

Se http://www.dpreview.com/reviews/minoltadimage7/page12.asp hvor S304 2
timer 18 min. og S404 er på 2 timer 39 min. Det er måske ikke så meget
forskel. Forskellen til Dimage 7 på 1 time 14 min. er naturligvis meget
større. I den anden ende af skalaen er Sony 707 suveræn med 4 timer 20 min.
Men med 33% flere pixels ville jeg personligt ikke spare 700kr. Ligesom jeg
aldrig ville have købt en G1 i stedet for en G2.
Mvh,
Hans

Fra : Niels Svendsen

Dato : 23-04-02 14:15

Hvis du kan se væk fra lagringsmediet, synes jeg du skal kikke på det
kommende Minolta f100. Steve har nogle prøvebilleder fra
før-produktionsmodellen, og de ser meget lovende ud, der er f.eks. meget
lidt støj i ensfarvede flader.

--
Niels W. Svendsen
Baltorpvej 173, 2. tv.

Fra : Hans Jørgensen

Dato : 23-04-02 19:48

Morten Grouleff wrote:
> Jeg overvejer at købe et "Minolta DiMAGE S404". Ud fra anmeldelsen på
> "http://www.dpreview.com/reviews/minoltas404/" synes jeg det ligner et
> godt tilbud til omkring 5500.

Hej, jeg har et i bestilling hos den lokale fotobutik, men
det er ikke kommet hjem endnu...

Hvis du ikke har så travlt kan jeg da godt fortælle lidt om
det når jeg har fået det, og der skal nok blive adgang til
billeder fra det da de kommer på nettet i fuld opløsning..
;)

--
Hans Joergensen, http://www.nathue.dk