/ Forside / Teknologi / Hardware / Mac / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mac
#NavnPoint
UlrikB 4810
kipros 1675
Klaudi 1010
myg 920
pifo 907
Stouenberg 838
molokyle 830
Bille1948 815
rotw 760
10  EXTERMINA.. 750
iMac med problemer... HJÆLP!
Fra : elgo


Dato : 22-04-02 20:46

Nu vil jeg lufte mit problem og håbe på enten hjælp eller noget andet
der indikerer intelligent liv i mit nærvær.

Min iMac købte jeg i sommerferien 2001, og har i ca. lidt over et halvt
år generet mig med konstante blink mellem normal skærm og skærm minus
rød!
Nogle gange skifter den farve uden at "blitze", men hvor skærmen er
turkis i en længere periode.
Jeg nyder tit at læse mine mails, men desværre giver den turkise skærm
mig ikke just lyst til det, det er dødfrustrerende, ikke mindst fordi
mit skolearbejde foregår på min iMac.

Den har været sendt til reperation, hvor de skiftede dens CDRW drev, som
ikke fungerede, som det skulle - men trods min forklaring om farverne
var det ikke ændret.

Min far som er overhovedet i huset besluttede sig så for at tage
initiativ til at foretage en række telefonopkald til dem der nu skulle
ringes til (efter at jeg havde raset i lang tid) - indtil hans
rundringninger hos apple ende hos en svensker, og da min far ikke taler
svensk, opgav han efter den episode.

Nu ligger det sådan at garantien var på et år, og jeg der intet kender
til den slags vil gerne opnå en computer der virker, for de 16000 kr jeg
betalte (hele min børneopsparing).

Nu ligger det sådan at jeg nok selv må gå ind i sagen, trods mine kun 17
år og at eksamen er på vej.

Jeg ved at min computer er købt gennem et firma der hedder noget med
Kiwi, som ligger i Frederikssund. Men det kan jeg nok finde ud af.
Hans forhandler ligger vidst i Herlev.

Hvem har ansvaret for sådanne garantier?
Og hvad ville det koste at få "lortet" repareret hos Officeline cirka?

 
 
Martin Bredthauer (22-04-2002)
Kommentar
Fra : Martin Bredthauer


Dato : 22-04-02 21:52

elgo <elgo@post3.tele.dk> wrote:

> Min far som er overhovedet i huset besluttede sig så for at tage
> initiativ til at foretage en række telefonopkald til dem der nu skulle
> ringes til (efter at jeg havde raset i lang tid) - indtil hans
> rundringninger hos apple ende hos en svensker, og da min far ikke taler
> svensk, opgav han efter den episode.
>
> Nu ligger det sådan at garantien var på et år, og jeg der intet kender
> til den slags vil gerne opnå en computer der virker, for de 16000 kr jeg
> betalte (hele min børneopsparing).

Garantien er ved at udløbe!? Skynd dig at få den under behandling via
forhandleren. Sørg for at få dokumentation på fejlen og reperationen,
således, at du efter garantiens udløb kan få den lavet endnu engang,
hvis det viser sig at fejlen ikke er udbedret.


--
Mvh
Martin

Morten Reippuert (22-04-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert


Dato : 22-04-02 22:08

In article <1fb28vh.s04w561xxna9lN%elgo@post3.tele.dk>,
elgo@post3.tele.dk (elgo) wrote:

> Hvem har ansvaret for sådanne garantier?

Apple.

Forhandleren vil højst sansynlig blot ringe til Apple danmark og lade
den afhente til reperation i Holland.i en uge).

Få din far (Niles?) til at hjælpe dig med at labve en udførlig
fejlbeskrivelse og ring direkte til Apple danmark for at lave en aftale
om reperation samt hvilken dag det passer dig at få afhentet den. Forhør
dig ved samme lejlighed om hvornår du kan forvente at få den reur. Det
plejer at tage en ca en uge fra fragtmanden ghenter den til han kommer
med den igen.

> Og hvad ville det koste at få "lortet" repareret hos Officeline cirka?

Der er stadig garanti på maskinen (ét år), så det vil være gratis, men
det er sikkert hurtigst, hvis du lader Apple afhente den, frem for at
aflevere den hos en forhandler.

NB. skærmen står vel ikke klods op af en stor magnet (eks. højtaler
eller TV) eller en jernplade?

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:131382336>

Lejlighed søges i KBH Besides, if you can't get a decent
kernal panic or two in a month, what's the point of living?

elgo (23-04-2002)
Kommentar
Fra : elgo


Dato : 23-04-02 19:34

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> > Hvem har ansvaret for sådanne garantier?
>
> Apple.
>
> Forhandleren vil højst sansynlig blot ringe til Apple danmark og lade
> den afhente til reperation i Holland.i en uge).
>
> Få din far (Niles?) til at hjælpe dig med at labve en udførlig
Niels

> fejlbeskrivelse og ring direkte til Apple danmark for at lave en aftale
> om reperation samt hvilken dag det passer dig at få afhentet den. Forhør
> dig ved samme lejlighed om hvornår du kan forvente at få den reur. Det
> plejer at tage en ca en uge fra fragtmanden ghenter den til han kommer
> med den igen.
Min vil ikke, ser du min far er rød/grøn farveblind, så han mente i
starten at jeg og min mor hallucinerede når vi så farveskiftet (turkis -
som min skærm er i det øjeblik jeg skriver dette).

Udover det så er jeg ikke på særlig god fod med min far, så nu er der
sat et ultimatum:
Der er sket noget inden sommerferien (hvor jeg flytter ud til min
kæreste) - ellers ryger den ud fra en vindue på 1. sal ned på Borups
Allé... sværere er det ikke, jeg har lyst til hævn, jeg er ved at blive
skør at at kigge på den dystre falske farve.

> > Og hvad ville det koste at få "lortet" repareret hos Officeline cirka?
>
> Der er stadig garanti på maskinen (ét år), så det vil være gratis, men
> det er sikkert hurtigst, hvis du lader Apple afhente den, frem for at
> aflevere den hos en forhandler.
Vi har ikke betalt ekstra så Apple henter den, men hvis vi afleverer den
hos ham i Frederikssund, så skal han tage den til Herlev... Og noget med
nogle dele fra Holland - sidst tog det lidt over en måned at reparere
mit drev :(
Den garanti vi har er en ganske almindelig garanti for at den vare man
har købt skal holde mindst et år.

> NB. skærmen står vel ikke klods op af en stor magnet (eks. højtaler
> eller TV) eller en jernplade?
Den står på et træbord, hvor kun benene er sat på med metal-vinkler.
Ingen af de omtalte er i nærheden, men min bror har inde på den anden
side af en halvtyk væg (ikke papvæg) en _slukket_ walkie talkie (sådan
en kraftig en... Og nok også nogle mellemstore højtalermagner i løs vægt
liggende på et bord - kan det gøre udslaget?

Martin Edlich (23-04-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 23-04-02 20:16

In article <1fb409m.11ug2a0ya3cqcN%elgo@post3.tele.dk>,
elgo@post3.tele.dk (elgo) wrote:

> Vi har ikke betalt ekstra så Apple henter den,

Det er heller ikke nødvendigt. Ring og snak med Apple om det.

> kan det gøre udslaget?

Nej, men giv ham alligevel nogen dask.

Fulgte der forresten ikke sådan en hardware test CD med din iMac? Prøv
at smid den i drevet og se om programmet kan finde nogen fejl i din iMac.

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

elgo (24-04-2002)
Kommentar
Fra : elgo


Dato : 24-04-02 17:45

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

> > Vi har ikke betalt ekstra så Apple henter den,
>
> Det er heller ikke nødvendigt. Ring og snak med Apple om det.
Nummer?

> > kan det gøre udslaget?
>
> Nej, men giv ham alligevel nogen dask.
>
> Fulgte der forresten ikke sådan en hardware test CD med din iMac? Prøv
> at smid den i drevet og se om programmet kan finde nogen fejl i din iMac.
Min far har prøvet det OG formateret den, OG skiftet styresystem osv.
fejlen er den røde farvekanon, så vidt jeg forstod på min lillebror,
Bill.

Min far har en computer der også gør det, men det er vidst gul der
svigter, så den kan han godt se - men fejlen forsvinder når han slår på
skærmen, det hjælper ikke på min.

Morten Reippuert (24-04-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert


Dato : 24-04-02 18:29

In article <1fb5q83.1vyk3bsdcy39cN%elgo@post3.tele.dk>,
elgo@post3.tele.dk (elgo) wrote:

> Min far har prøvet det OG formateret den, OG skiftet styresystem osv.

Der er tale om en hardware fejl, så det er ligegyldigt om systemet
geninstalleres.

> fejlen er den røde farvekanon, så vidt jeg forstod på min lillebror,
> Bill.

Så få ham til at ringe til Apple, han lader at vide lidt om subj - der
er en løs forbindelse et sted.

> Min far har en computer der også gør det, men det er vidst gul der
> svigter, så den kan han godt se - men fejlen forsvinder når han slår på
> skærmen, det hjælper ikke på min.

Det /skal/ ikke være nødvendigt at du skal slå på en ny computer...

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:131382336>

Lejlighed søges i KBH Besides, if you can't get a decent
kernal panic or two in a month, what's the point of living?

elgo (24-04-2002)
Kommentar
Fra : elgo


Dato : 24-04-02 18:43

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> > Min far har prøvet det OG formateret den, OG skiftet styresystem osv.
>
> Der er tale om en hardware fejl, så det er ligegyldigt om systemet
> geninstalleres.
Jeg ved det, men som sagt kunne min far ikke SE fejlen, pga. rød/grøn
farveblindhed. (Det er mig der hjælper ham med de to farver når han
arbejder)

> > fejlen er den røde farvekanon, så vidt jeg forstod på min lillebror,
> > Bill.
>
> Så få ham til at ringe til Apple, han lader at vide lidt om subj - der
> er en løs forbindelse et sted.
Han har ikke tid / gider ikke.

> > Min far har en computer der også gør det, men det er vidst gul der
> > svigter, så den kan han godt se - men fejlen forsvinder når han slår på
> > skærmen, det hjælper ikke på min.
>
> Det /skal/ ikke være nødvendigt at du skal slå på en ny computer...
Tør jeg heller ikke, men prøvede at tappe lidt på den ;)

Morten Reippuert (24-04-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert


Dato : 24-04-02 19:05

In article <1fb5tdb.ylhzfrsd53shN%elgo@post3.tele.dk>,
elgo@post3.tele.dk (elgo) wrote:

> > Så få ham til at ringe til Apple, han lader at vide lidt om subj - der
> > er en løs forbindelse et sted.
>
> Han har ikke tid / gider ikke.

Så må du selv ringe. Lad være med at hidse dig op og forklar stille og
roligt symptomerne og insister på at du vil have den til reperation.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:131382336>

Lejlighed søges i KBH Besides, if you can't get a decent
kernal panic or two in a month, what's the point of living?

elgo (24-04-2002)
Kommentar
Fra : elgo


Dato : 24-04-02 19:12

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> > > Så få ham til at ringe til Apple, han lader at vide lidt om subj - der
> > > er en løs forbindelse et sted.
> >
> > Han har ikke tid / gider ikke.
>
> Så må du selv ringe. Lad være med at hidse dig op og forklar stille og
> roligt symptomerne og insister på at du vil have den til reperation.
Jeg har stadig ikke fået nummeret så vidt jeg ved...

Henrik Enslev (24-04-2002)
Kommentar
Fra : Henrik Enslev


Dato : 24-04-02 19:45

in article 1fb5uo1.8i0qhj1gq3stN%elgo@post3.tele.dk, elgo at
elgo@post3.tele.dk wrote on 24/04/02 20:11:


Trist med den ´puter
dejlig dialog

Good luck (en mac skal jo virke)


Venlig hilsen

Henrik



elgo (24-04-2002)
Kommentar
Fra : elgo


Dato : 24-04-02 20:07

Henrik Enslev <henslev@mobilixnet.dk> wrote:

> Trist med den ´puter
> dejlig dialog
>
> Good luck (en mac skal jo virke)
Det skal nok gå godt, specielt pga. alt den dejlige hjælp i byder mig :)

Thorbjørn Ravn Ander~ (24-04-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 24-04-02 20:13

elgo@post3.tele.dk (elgo) writes:

> > Det er heller ikke nødvendigt. Ring og snak med Apple om det.
> Nummer?

Jeg fandt det på www.apple.dk's sider.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Morten Reippuert (23-04-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert


Dato : 23-04-02 20:32

In article <1fb409m.11ug2a0ya3cqcN%elgo@post3.tele.dk>,
elgo@post3.tele.dk (elgo) wrote:

> > Få din far (Niles?) til at hjælpe dig med at labve en udførlig
>
> Niels

Ok, jeg mente nok at du måtte være en af hans små engle Der er ikke
så mange teenagere på usenet og slet ikke piger.

> > fejlbeskrivelse og ring direkte til Apple danmark for at lave en aftale
> > om reperation samt hvilken dag det passer dig at få afhentet den. Forhør
> > dig ved samme lejlighed om hvornår du kan forvente at få den reur. Det
> > plejer at tage en ca en uge fra fragtmanden ghenter den til han kommer
> > med den igen.
>
> Min vil ikke, ser du min far er rød/grøn farveblind, så han mente i
> starten at jeg og min mor hallucinerede når vi så farveskiftet (turkis -
> som min skærm er i det øjeblik jeg skriver dette).
>
> Udover det så er jeg ikke på særlig god fod med min far, så nu er der
> sat et ultimatum: Der er sket noget inden sommerferien (hvor jeg
> flytter ud til min kæreste)

Det er selvfølgelig ærgeligt, men den slags kontroverser har vi vist
alle været igennem med vores forældre... (jeg har i al fald). Det ville
blot være smart, idet din far kender terminologien og derfor ville kunne
hjælpe dig med at udfærdige en dækkende fejlbeskrivelse som teknikkeren
ikke vil kunne misforstå. Desværre er det ofte sådan at kvinder og især
teenagere, ikke tages så alvorlligt som de burde.

> - ellers ryger den ud fra en vindue på 1. sal ned på Borups
> Allé... sværere er det ikke, jeg har lyst til hævn, jeg er ved at blive
> skør at at kigge på den dystre falske farve.

Det forstår jeg skam godt.

> > > Og hvad ville det koste at få "lortet" repareret hos Officeline cirka?
> >
> > Der er stadig garanti på maskinen (ét år), så det vil være gratis, men
> > det er sikkert hurtigst, hvis du lader Apple afhente den, frem for at
> > aflevere den hos en forhandler.
>
> Vi har ikke betalt ekstra så Apple henter den, men hvis vi afleverer den
> hos ham i Frederikssund, så skal han tage den til Herlev... Og noget med
> nogle dele fra Holland - sidst tog det lidt over en måned at reparere
> mit drev :(

Jeg tager muligvis fejl, men såvidt jeg ved henter Apple også
almindelige garanti reperationer selv om man ikke har Apple Care
(anyone... Rene?).

Det svarer til at de henter maskinen hos forhandleren. Det er ikke alle
forhandlere der har eget værksted - derfor sender mange reperationer
direkte videre til Apple.

Ellers kan du under alle omstændigheder indlevere den som en garanti
reparetion hos den næsrmeste Apple forhandler (dvs også hos Officeline).
Kan du ikke skabe penge sammen til en taxi eller få din kæreste til at
hjælpe med at slæbe den i S-toget?

Det er blot vigtigt, at du laver en præcis fejlbeskivelse, og helst også
hvis du kan dokumentere eller demonstrere fejlen, idet garantien er ved
at udløbe. Pointer også at den tidligere har været indleveret til
reparation, samt hvad der blevt lavet og hvad der ikke blev lavet.

> Den garanti vi har er en ganske almindelig garanti for at den vare man
> har købt skal holde mindst et år.

ja, den skal også laves (såfremt det ikke skyldes højtalerne på bordet)

> > NB. skærmen står vel ikke klods op af en stor magnet (eks. højtaler
> > eller TV) eller en jernplade?
>
> Den står på et træbord, hvor kun benene er sat på med metal-vinkler.
> Ingen af de omtalte er i nærheden, men min bror har inde på den anden
> side af en halvtyk væg (ikke papvæg) en _slukket_ walkie talkie (sådan
> en kraftig en... Og nok også nogle mellemstore højtalermagner i løs vægt
> liggende på et bord - kan det gøre udslaget?

Ja hvis de ligger tilstrækkeligt tæt på. Prøv at flytte computeren et
par meter væk fra alt magnetisk materiale, dvs stål møbler, højtalere og
fjernsyn. (bordben og lignende bør ikke kunne agere magetfelt medmindre
de er lavet af vandrør støbejern eller lign.)

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:131382336>

Lejlighed søges i KBH Besides, if you can't get a decent
kernal panic or two in a month, what's the point of living?

Jonas Voss (23-04-2002)
Kommentar
Fra : Jonas Voss


Dato : 23-04-02 20:38

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

[stort snip]

> Jeg tager muligvis fejl, men såvidt jeg ved henter Apple også
> almindelige garanti reperationer selv om man ikke har Apple Care
> (anyone... Rene?).

Da jeg skulle have fikset min G4 for nylig fik jeg at vide, af Apples
tekniske support-afdeling, at de kun afhenter iBooks, TiBooks, og Cubes
på ejerens adresse. Resten skulle man aflevere i det nærmeste Apple
Service Center.

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |

elgo (24-04-2002)
Kommentar
Fra : elgo


Dato : 24-04-02 17:33

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> > Niels
>
> Ok, jeg mente nok at du måtte være en af hans små engle Der er ikke
> så mange teenagere på usenet og slet ikke piger.
I dk.snak er vi da 3 teenage piger!

> > Min vil ikke, ser du min far er rød/grøn farveblind, så han mente i
> > starten at jeg og min mor hallucinerede når vi så farveskiftet (turkis -
> > som min skærm er i det øjeblik jeg skriver dette).
> >
> > Udover det så er jeg ikke på særlig god fod med min far, så nu er der
> > sat et ultimatum: Der er sket noget inden sommerferien (hvor jeg
> > flytter ud til min kæreste)
>
> Det er selvfølgelig ærgeligt, men den slags kontroverser har vi vist
> alle været igennem med vores forældre... (jeg har i al fald). Det ville
> blot være smart, idet din far kender terminologien og derfor ville kunne
> hjælpe dig med at udfærdige en dækkende fejlbeskrivelse som teknikkeren
> ikke vil kunne misforstå. Desværre er det ofte sådan at kvinder og især
> teenagere, ikke tages så alvorlligt som de burde.
Jamen min far har givet op.

> > Vi har ikke betalt ekstra så Apple henter den, men hvis vi afleverer den
> > hos ham i Frederikssund, så skal han tage den til Herlev... Og noget med
> > nogle dele fra Holland - sidst tog det lidt over en måned at reparere
> > mit drev :(
>
> Jeg tager muligvis fejl, men såvidt jeg ved henter Apple også
> almindelige garanti reperationer selv om man ikke har Apple Care
> (anyone... Rene?).
Jo, det sagde min mor oxo lige, men problemet er som følger: Man skal
ringe og indmelde fejlen, men min far har talt med en ny person hver
gang, som absolut intet forstår, og to gange har de været svenskere.
Han siger at jeg ikke skal gøre det selv (jeg kunne elsker godt tale
lidt med svenskeren på engelsk), fordi jeg bliver enormt aggresiv, hvis
folk siger mig imod eller spilder min tid... Problemet ved det er, som
min far siger at de optager det på bånd, så man skal ikke dumme sig,
hvilket jeg er ekspert i.

> Det svarer til at de henter maskinen hos forhandleren. Det er ikke alle
> forhandlere der har eget værksted - derfor sender mange reperationer
> direkte videre til Apple.
>
> Ellers kan du under alle omstændigheder indlevere den som en garanti
> reparetion hos den næsrmeste Apple forhandler (dvs også hos Officeline).
> Kan du ikke skabe penge sammen til en taxi eller få din kæreste til at
> hjælpe med at slæbe den i S-toget?
Well, jeg bor i Ølstykke, langt fra begge stationer, dvs. først bus.
Og de to Officeline butikker der ligger tættest på er København og noget
i Lynby.
Sidst nævnte er umulig fordi der indgår en 600S-bus, og der kan den
altså ikke komme ind, fordi midterindgangen er en trappe, delt i to af
en metalstang.
Den i København kræver lidt af en gåtur og en stor mand.

Jeg er flad, min kæreste bor på Nørrebro, er ligeså flad, er lige blevet
fyret, så han har for travlt med at finde sig et nyt job...

Jeg vil helst få apple til at hente den, men nu er det tlf. nummeret jeg
mangler og papirene på min computer

> Det er blot vigtigt, at du laver en præcis fejlbeskivelse, og helst også
> hvis du kan dokumentere eller demonstrere fejlen, idet garantien er ved
> at udløbe. Pointer også at den tidligere har været indleveret til
> reparation, samt hvad der blevt lavet og hvad der ikke blev lavet.
De kaldte det en periodisk fejl, og mente at der ingen fejl var.

> > Den garanti vi har er en ganske almindelig garanti for at den vare man
> > har købt skal holde mindst et år.
>
> ja, den skal også laves (såfremt det ikke skyldes højtalerne på bordet)
Højtalerne sidder _I_ computeren, mit anlæg er i den anden ende af
værelsetog har egne højtalere.

> > Den står på et træbord, hvor kun benene er sat på med metal-vinkler.
> > Ingen af de omtalte er i nærheden, men min bror har inde på den anden
> > side af en halvtyk væg (ikke papvæg) en _slukket_ walkie talkie (sådan
> > en kraftig en... Og nok også nogle mellemstore højtalermagner i løs vægt
> > liggende på et bord - kan det gøre udslaget?
>
> Ja hvis de ligger tilstrækkeligt tæt på.
En tyk væg af gasbeton I think... og altsammen er slukket.

> Prøv at flytte computeren et par meter væk fra alt magnetisk materiale,
> dvs stål møbler, højtalere og fjernsyn.
Mit fjernsyn står oxo i den anden ende af mit værelse.
Jeg har kun plastik/sponplade møbler, det er kun 4 beslag under mit
træ-computerbord, der holder benene fast, som er af en form for metal.

> (bordben og lignende bør ikke kunne agere magetfelt medmindre
> de er lavet af vandrør støbejern eller lign.)
Hvad er sådan nogle beslag lavet af? Det er dem som er vinkelrette, men
med hjønet hakket af, så det er en halv sekskant. Og så huller til
skruer.

Morten Reippuert (24-04-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert


Dato : 24-04-02 18:25

In article <1fb5oqq.kn6jdk1tnnlw4N%elgo@post3.tele.dk>,
elgo@post3.tele.dk (elgo) wrote:

> > Ok, jeg mente nok at du måtte være en af hans små engle Der er ikke
> > så mange teenagere på usenet og slet ikke piger.
>
> I dk.snak er vi da 3 teenage piger!

Med fare for at miste både hår og briller: det er heller ikke
forfærdelig mange

> > Det er selvfølgelig ærgeligt, men den slags kontroverser har vi vist
> > alle været igennem med vores forældre... (jeg har i al fald). Det ville
> > blot være smart, idet din far kender terminologien og derfor ville kunne
> > hjælpe dig med at udfærdige en dækkende fejlbeskrivelse som teknikkeren
> > ikke vil kunne misforstå. Desværre er det ofte sådan at kvinder og især
> > teenagere, ikke tages så alvorlligt som de burde.
>
> Jamen min far har givet op.

Det er jo ærgerligt, kan du ikke gøre endnu et forsøg på at overtale ham?
[Niels se så at komme i sving!]

> Jo, det sagde min mor oxo lige, men problemet er som følger: Man skal
> ringe og indmelde fejlen, men min far har talt med en ny person hver
> gang, som absolut intet forstår, og to gange har de været svenskere.

Han skal insistere på at tale med en der taler dansk eller engelsk,
ellers må i ringe til forhandleren hvor computeren er købt, og bede
denne om at lave en aftale med Apple for jer.

Det burde ellers ikke være et problem at i taler med en ny, idet jeres
opkald og fejlmelding noteres under computerens serienummer.

> Han siger at jeg ikke skal gøre det selv (jeg kunne elsker godt tale
> lidt med svenskeren på engelsk), fordi jeg bliver enormt aggresiv, hvis
> folk siger mig imod eller spilder min tid...

Du lyder som en ilter ung dame...

> Problemet ved det er, som min far siger at de optager det på bånd, så
> man skal ikke dumme sig, hvilket jeg er ekspert i.
>
> Jeg er flad, min kæreste bor på Nørrebro, er ligeså flad, er lige blevet
> fyret, så han har for travlt med at finde sig et nyt job...

Det er selvfølgelig surt, mon ikke du kunne lokke ham til at tage til
Ølstykke og hente dig (og computeren)? Så kunne i gå en tur sammen i
det dejlige forårsvejr... <underforstået til stationen>

> Jeg vil helst få apple til at hente den, men nu er det tlf. nummeret jeg
> mangler og papirene på min computer

Peter Kill (som sidder hos en af de store forhandlere) var vist så
venlig at poste nummeret du skal ringe til.

> De kaldte det en periodisk fejl, og mente at der ingen fejl var.

Der /er/ en fejl, og det skal du/i holde fast i.

> Højtalerne sidder _I_ computeren, mit anlæg er i den anden ende af
> værelsetog har egne højtalere.

[snip] så kan du udelukke alle disse fejlkilder. Der /er/ en fejl i
computeren, idet den ikke lader til at være i nærheden af kraftige
uafskærmede magneter.

Kan det vær lysnet-kablet (Martin?)

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:131382336>

Lejlighed søges i KBH Besides, if you can't get a decent
kernal panic or two in a month, what's the point of living?

elgo (24-04-2002)
Kommentar
Fra : elgo


Dato : 24-04-02 18:41

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> > > Ok, jeg mente nok at du måtte være en af hans små engle Der er ikke
> > > så mange teenagere på usenet og slet ikke piger.
> >
> > I dk.snak er vi da 3 teenage piger!
>
> Med fare for at miste både hår og briller: det er heller ikke
> forfærdelig mange
Taget i betragtning af at der 1 eller ingen teenagedrenge er, så jo!
Men en diktatorsøn dukker dog op i nogle gange.

Vi Quinder er jo gode til at snakke, derfor er der en høj konsentration
af hunkøn i dk.snak :)

> > > Det er selvfølgelig ærgeligt, men den slags kontroverser har vi vist
> > > alle været igennem med vores forældre... (jeg har i al fald). Det ville
> > > blot være smart, idet din far kender terminologien og derfor ville kunne
> > > hjælpe dig med at udfærdige en dækkende fejlbeskrivelse som teknikkeren
> > > ikke vil kunne misforstå. Desværre er det ofte sådan at kvinder og især
> > > teenagere, ikke tages så alvorlligt som de burde.
> >
> > Jamen min far har givet op.
>
> Det er jo ærgerligt, kan du ikke gøre endnu et forsøg på at overtale ham?
Jeg overtaler ikke.
Jeg manipulerer.
eller
Går amok.
Intet andet hjælper, end Kiki får ret og du får ro her i huset :)

> [Niels se så at komme i sving!]

> > Jo, det sagde min mor oxo lige, men problemet er som følger: Man skal
> > ringe og indmelde fejlen, men min far har talt med en ny person hver
> > gang, som absolut intet forstår, og to gange har de været svenskere.
>
> Han skal insistere på at tale med en der taler dansk eller engelsk,
> ellers må i ringe til forhandleren hvor computeren er købt, og bede
> denne om at lave en aftale med Apple for jer.
Min far er ikke videre god til engelsk, og jeg er ikke på god fod med
engelsk computersprog - så er min lillebror nødt til at træde til, men
han er til gengæld ikke god til almindelig snak, og forespørgsler.

> Det burde ellers ikke være et problem at i taler med en ny, idet jeres
> opkald og fejlmelding noteres under computerens serienummer.
Jo, for den nye hver gang forstår intet (siger farmand), og så bliver
han vidst videredirigeret til en svensker af en eller anden grund.

> > Han siger at jeg ikke skal gøre det selv (jeg kunne elsker godt tale
> > lidt med svenskeren på engelsk), fordi jeg bliver enormt aggresiv, hvis
> > folk siger mig imod eller spilder min tid...
> Du lyder som en ilter ung dame...
Æblet falder ikke langt fra stammen.
ej, jeg har bare ikke mere tålmodighed med det her.
Før denne her computer og min fars bærbare havde jeg en MEGET GAMMEL
Mac.
Faktisk så gammel at den kun lige akurat kunne køre et program der hed
"Millies Math House" så vidt jeg husker - alt andet fik den til at
crashe... Jeg plagede i et år om at slippe for at have den, til jeg
tilsidst sagde: "Den er ude inden min fødselsdag, ellers smider jeg den
ud" (det skal siges at min far har monopol på at gøre den slags her i
huset) - og ganske rigtigt, jeg smed den ud til gangen, så måtte han jo
gøre noget, da vi ikke har meget plads der :D

> > Problemet ved det er, som min far siger at de optager det på bånd, så
> > man skal ikke dumme sig, hvilket jeg er ekspert i.
> >
> > Jeg er flad, min kæreste bor på Nørrebro, er ligeså flad, er lige blevet
> > fyret, så han har for travlt med at finde sig et nyt job...
>
> Det er selvfølgelig surt, mon ikke du kunne lokke ham til at tage til
> Ølstykke og hente dig (og computeren)? Så kunne i gå en tur sammen i
> det dejlige forårsvejr... <underforstået til stationen>
Sidst vi gik den tur (3 - 4 km) var han mere træt og kold end jeg...
(nytårsdag)... Han er jo Københavner og mange af disse væsner er vandt
til at gå ganske kort.

Så vil jeg egentlig hellere selv slæbe den med bussen, end høre på ham
klynke.

> > Jeg vil helst få apple til at hente den, men nu er det tlf. nummeret jeg
> > mangler og papirene på min computer
>
> Peter Kill (som sidder hos en af de store forhandlere) var vist så
> venlig at poste nummeret du skal ringe til.
Syret.

> > De kaldte det en periodisk fejl, og mente at der ingen fejl var.
>
> Der /er/ en fejl, og det skal du/i holde fast i.
Det ved jeg.

> > Højtalerne sidder _I_ computeren, mit anlæg er i den anden ende af
> > værelsetog har egne højtalere.

> Kan det vær lysnet-kablet (Martin?)
Som jeg ikke ander hvad er ;) (Martin?)

Morten Reippuert (24-04-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert


Dato : 24-04-02 21:21

In article <1fb5sot.9ndlqn1uadg1jN%elgo@post3.tele.dk>,
elgo@post3.tele.dk (elgo) wrote:

> Vi Quinder er jo gode til at snakke, derfor er der en høj konsentration
> af hunkøn i dk.snak :)

Det anede mig...

> Jeg overtaler ikke.
> Jeg manipulerer.
> eller
> Går amok.
> Intet andet hjælper, end Kiki får ret og du får ro her i huset :)

= kvinde <pisk> ...din far må ha' dt hårdt.

> Min far er ikke videre god til engelsk, og jeg er ikke på god fod med
> engelsk computersprog - så er min lillebror nødt til at træde til, men
> han er til gengæld ikke god til almindelig snak, og forespørgsler.

Så må du selv føre samtalen. Skriv nogle nølge ord ned inden du ringer
og beslut dig på forhånd for hvad du vil sige og opnå (få evt. din
lillebror til at hjælpe dig), eller kontakt din forhandler.

> > Det burde ellers ikke være et problem at i taler med en ny, idet jeres
> > opkald og fejlmelding noteres under computerens serienummer.
>
> Jo, for den nye hver gang forstår intet (siger farmand), og så bliver
> han vidst videredirigeret til en svensker af en eller anden grund.

Kunne det være at farmand heller ikke forstår? eller er en kende /for/
påstålig? diplomati er altid et godt udgangspunkt hvis man vil opnå
resultater.

> > > Han siger at jeg ikke skal gøre det selv (jeg kunne elsker godt tale
> > > lidt med svenskeren på engelsk), fordi jeg bliver enormt aggresiv, hvis
> > > folk siger mig imod eller spilder min tid...
>
> > Du lyder som en ilter ung dame...
>
> Æblet falder ikke langt fra stammen.

Jeg vil tro at du henviser til din far (det skal lige siges at jeg
aldrig har haft kontroverser med ham på usenet, men det er der
tilgængæld andre der har)

> Jeg plagede i et år om at slippe for at have den, til jeg tilsidst
> sagde: "Den er ude inden min fødselsdag, ellers smider jeg den ud"
> (det skal siges at min far har monopol på at gøre den slags her i
> huset) - og ganske rigtigt, jeg smed den ud til gangen, så måtte han
> jo gøre noget, da vi ikke har meget plads der :D

Jeg har mødt din far og set "samlingen" da han købte min G3 for
halvandet år siden

> > Det er selvfølgelig surt, mon ikke du kunne lokke ham til at tage til
> > Ølstykke og hente dig (og computeren)? Så kunne i gå en tur sammen i
> > det dejlige forårsvejr... <underforstået til stationen>
>
> Sidst vi gik den tur (3 - 4 km) var han mere træt og kold end jeg...
> (nytårsdag)... Han er jo Københavner og mange af disse væsner er vandt
> til at gå ganske kort.
>
> Så vil jeg egentlig hellere selv slæbe den med bussen, end høre på ham
> klynke.

Så er han er en vatpik <du må gerne citere mig for det>

> > Kan det vær lysnet-kablet (Martin?)
>
> Som jeg ikke ander hvad er ;)

samme ledning som du bruger til din føn tørre

> (Martin?)

En fæl gut som man gør sig klogt i at være på god fod med - især hvis
man har hardware problemer

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:131382336>

Lejlighed søges i KBH Besides, if you can't get a decent
kernal panic or two in a month, what's the point of living?

elgo (30-04-2002)
Kommentar
Fra : elgo


Dato : 30-04-02 21:02

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> > Jeg overtaler ikke.
> > Jeg manipulerer.
> > eller
> > Går amok.
> > Intet andet hjælper, end Kiki får ret og du får ro her i huset :)
>
> = kvinde <pisk> ...din far må ha' dt hårdt.
De gamle er sQ nået så langt som at sende et brev nu!!!

Så jeg må hellere se om de i virkeligheden godt kan gøre det, som vi
aftalte for 7 måneder siden, eller hvor lang tid der er gået.

> > > Du lyder som en ilter ung dame...
> >
> > Æblet falder ikke langt fra stammen.
>
> Jeg vil tro at du henviser til din far (det skal lige siges at jeg
> aldrig har haft kontroverser med ham på usenet, men det er der
> tilgængæld andre der har)
Jeg ved det - folk troede faktisk at jeg var han i starten, der blev sat
en hel kasse pilsnere på højkant af en Thyboer!
Jeg blev jo så oxo behandlet som ham... det var ret hårdt.

> > Jeg plagede i et år om at slippe for at have den, til jeg tilsidst
> > sagde: "Den er ude inden min fødselsdag, ellers smider jeg den ud"
> > (det skal siges at min far har monopol på at gøre den slags her i
> > huset) - og ganske rigtigt, jeg smed den ud til gangen, så måtte han
> > jo gøre noget, da vi ikke har meget plads der :D
>
> Jeg har mødt din far og set "samlingen" da han købte min G3 for
> halvandet år siden
Hummmmmm hummmmmm, siger mig intet - serveren måske?

> > Sidst vi gik den tur (3 - 4 km) var han mere træt og kold end jeg...
> > (nytårsdag)... Han er jo Københavner og mange af disse væsner er vandt
> > til at gå ganske kort.
> >
> > Så vil jeg egentlig hellere selv slæbe den med bussen, end høre på ham
> > klynke.
>
> Så er han er en vatpik <du må gerne citere mig for det>
Naaaah, han har bar dårligere ryg end jeg selv.

> > > Kan det vær lysnet-kablet (Martin?)
> >
> > Som jeg ikke ander hvad er ;)
>
> samme ledning som du bruger til din føn tørre
?

> > (Martin?)
>
> En fæl gut som man gør sig klogt i at være på god fod med - især hvis
> man har hardware problemer
Maaaaaaartiiiiin! Hvilken øl kan du bedst li'? ;D

Martin Edlich (30-04-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 30-04-02 21:31

In article <1fbh3dj.13ip0l2mgq2akN%elgo@post3.tele.dk>,
elgo@post3.tele.dk (elgo) wrote:

> > samme ledning som du bruger til din føn tørre
> ?

Ledningen til at sætte i væggen så der kommer strøm til maskineriet.

> Maaaaaaartiiiiin! Hvilken øl kan du bedst li'? ;D

Den slags man kan spise med ske (medmindre det er varmt og øllen er
kold, så skal der bare være kapsel på).

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

elgo (30-04-2002)
Kommentar
Fra : elgo


Dato : 30-04-02 21:48

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

> > Maaaaaaartiiiiin! Hvilken øl kan du bedst li'? ;D
>
> Den slags man kan spise med ske (medmindre det er varmt og øllen er
> kold, så skal der bare være kapsel på).
Øllebrød?

Martin Edlich (30-04-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 30-04-02 22:15

In article <1fbh5z6.1lilz0nif52ixN%elgo@post3.tele.dk>,
elgo@post3.tele.dk (elgo) wrote:

> Øllebrød?

Nej, den slags reserverer jeg til min søn.

Kender du ikke den slags øl der er skum på selvom den har stået en halv
times tid (nogen gange køber man flere ad gangen)?

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

elgo (01-05-2002)
Kommentar
Fra : elgo


Dato : 01-05-02 15:58

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

> > Øllebrød?
>
> Nej, den slags reserverer jeg til min søn.
>
> Kender du ikke den slags øl der er skum på selvom den har stået en halv
> times tid (nogen gange køber man flere ad gangen)?
Fadøl? Ellers aner jeg ikke hvad du snakker om ;)
Og der får man oxo et sødt overskæg!

Martin Edlich (01-05-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 01-05-02 16:53

In article <1fbikdd.1c9cmwcvn6hmmN%elgo@post3.tele.dk>,
elgo@post3.tele.dk (elgo) wrote:

> Fadøl? Ellers aner jeg ikke hvad du snakker om ;)

Tyk sort øl. Har du ikke smagt Guiness?

> Og der får man oxo et sødt overskæg!

Ja, men det går af i vask.

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

elgo (01-05-2002)
Kommentar
Fra : elgo


Dato : 01-05-02 20:39

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

> > Fadøl? Ellers aner jeg ikke hvad du snakker om ;)
>
> Tyk sort øl. Har du ikke smagt Guiness?
Jo, min mors favorit.

> > Og der får man oxo et sødt overskæg!
>
> Ja, men det går af i vask.
Hehe, well man kan oxo være heldig at ramme næsen! :D

Martin Edlich (01-05-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 01-05-02 20:44

In article <1fbix8g.qyhegr1o3ir1pN%elgo@post3.tele.dk>,
elgo@post3.tele.dk (elgo) wrote:

> Jo, min mors favorit.

Nååeh, så vidste du alligevel hvad jeg snakkede om.

> > Ja, men det går af i vask.
> Hehe, well man kan oxo være heldig at ramme næsen! :D

Den kan vel også trænge til at blive vasket en gang i mellem. David har
et program til den slags.

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

elgo (01-05-2002)
Kommentar
Fra : elgo


Dato : 01-05-02 20:54

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

> > Jo, min mors favorit.
>
> Nååeh, så vidste du alligevel hvad jeg snakkede om.
Nej ;)

> > > Ja, men det går af i vask.
> > Hehe, well man kan oxo være heldig at ramme næsen! :D
>
> Den kan vel også trænge til at blive vasket en gang i mellem. David har
> et program til den slags.
Øhhhhh?

Thorbjørn Ravn Ander~ (01-05-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 01-05-02 22:05

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> writes:

> Den kan vel også trænge til at blive vasket en gang i mellem. David har
> et program til den slags.

Fandt vi nogensinde ud af _hvem_ der vaskede svinet for David?

Eller er det tiden til nye laerlinge?
--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Martin Edlich (01-05-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 01-05-02 22:08

In article <kkwuuneg07.fsf@mimer.null.dk>,
ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> Fandt vi nogensinde ud af _hvem_ der vaskede svinet for David?

Var det ikke David der skulle vaske svinet?

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Morten Reippuert (02-05-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert


Dato : 02-05-02 00:07

In article <newsspam4-ACDB15.23082001052002@dtext.news.tele.dk>,
Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

> Var det ikke David der skulle vaske svinet?

var /han/ ik' svinet?

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:131382336>

Lejlighed søges i KBH Besides, if you can't get a decent
kernal panic or two in a month, what's the point of living?

Michael Tysk-Anderse~ (02-05-2002)
Kommentar
Fra : Michael Tysk-Anderse~


Dato : 02-05-02 00:53

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> > Var det ikke David der skulle vaske svinet?
>
> var /han/ ik' svinet?

Nu må vi sgu snart få den faq op og stå!
--
Michael Tysk-Andersen

Morten Reippuert (02-05-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert


Dato : 02-05-02 01:23

In article <1fbj97q.1t6wlt2lehpflN%mta@mac.com>,
mta@mac.com (Michael Tysk-Andersen) wrote:

> > var /han/ ik' svinet?
>
> Nu må vi sgu snart få den faq op og stå!

skriver du en vaskevejledning?

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:131382336>

Lejlighed søges i KBH Besides, if you can't get a decent
kernal panic or two in a month, what's the point of living?

Mich. Ottosen (01-05-2002)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 01-05-02 22:21

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

> Tyk sort øl. Har du ikke smagt Guiness?

Murphy's /fra fad) er heller ikke ringe. Måske endda bedre?

> Ja, men det går af i vask.

Mit bliver nu hængende efter aldminedelig vask. Måske det der af Davids
kan tage skægget (også!)

--
Med venlig hilsen,
Mich. Ottosen

Martin Edlich (01-05-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 01-05-02 22:25

In article <1fbj13x.medqvip9ulq8N%mich.ottosen@post5.tele.dk>,
mich.ottosen@post5.tele.dk (Mich. Ottosen) wrote:

> Murphy's /fra fad) er heller ikke ringe.

Nej, jeg drak faktisk en (ikke fra et fad) til aftensmaden.

> Måske endda bedre?

Nøeh, bare anderledes. Det kommer lidt an på situationen. Hvis det er
sent på aftenen og man er lidt småsulten, så snupper man bare en
Guiness. Murphys bliver man ikke så mæt af.

> Mit bliver nu hængende efter aldminedelig vask. Måske det der af Davids
> kan tage skægget (også!)

Mit overskæg er nu over 2 år gammelt, og hvis lyset falder rigtigt, kan
man næsten se det.

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Thorbjørn Ravn Ander~ (01-05-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 01-05-02 22:40

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> writes:

> Mit overskæg er nu over 2 år gammelt, og hvis lyset falder rigtigt, kan
> man næsten se det.

Du forveksler det ikke med hundehår?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Mich. Ottosen (02-05-2002)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 02-05-02 12:08

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

> Nej, jeg drak faktisk en (ikke fra et fad) til aftensmaden.

Ja, de distribueres jo i butikkerne på flaske. Men mon ikke der findes
en pub eller to i DK. der har den på fad?

> Nøeh, bare anderledes. Det kommer lidt an på situationen. Hvis det er
> sent på aftenen og man er lidt småsulten, så snupper man bare en
> Guiness. Murphys bliver man ikke så mæt af.

Den side af sagen har jeg ikke liiige tænkt over :)
Men det er da sandt at disse typer mætter meget. Man skal ikke lige
smutte indenom pub'en for at få et par pints, inden man skal hjem og
spise.

Flaske contra fad: Det er muligt, at du vil synes, at det er lidt
hysterisk, men jeg mener faktisk, at der er en stor forskel på de to
versioner. Fadversionen er den bedste.
I Irland siger man også, at Guiness skal brygges af vandet fra floden
Liffey (Liffy?) og der skal smides en død rotte i brygget (!) - ellers
smager det ikke godt. Ceres i Århus bruger måske også vandet fra Århus å
til deres Top? Top smager i hvert fald rædselsfuld (imho), men måske har
de glemt det med den døde rotte?

Nå, ja, så er der lige den hypersensitive: Guiness smager bedst i Irland
..... italienske vine smager bedst i Italien. For slet ikke at tale om
Retsina ...
Heldigvis er det sådan, at de skotske Single Malt smager bedst, når de
kommer fra et glas, der står lige foran mig .... geografien er
underordnet :)

> Mit overskæg er nu over 2 år gammelt, og hvis lyset falder rigtigt, kan
> man næsten se det.

Har du tænkt på at farve de grå skæghår? :)

--
Med venlig hilsen,
Mich. Ottosen

Martin Edlich (03-05-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 03-05-02 00:26

In article <1fbj5h2.1q0obmg13b0z0kN%mich.ottosen@post5.tele.dk>,
mich.ottosen@post5.tele.dk (Mich. Ottosen) wrote:

> Ja, de distribueres jo i butikkerne på flaske. Men mon ikke der findes
> en pub eller to i DK. der har den på fad?

Ubetvivlsomt.

> Den side af sagen har jeg ikke liiige tænkt over :)
> Men det er da sandt at disse typer mætter meget. Man skal ikke lige
> smutte indenom pub'en for at få et par pints, inden man skal hjem og
> spise.

Det kommer lidt an på hvad der serveres

> Flaske contra fad: Det er muligt, at du vil synes, at det er lidt
> hysterisk, men jeg mener faktisk, at der er en stor forskel på de to
> versioner. Fadversionen er den bedste.

Til enhver tid, fadøl er mere "åben" i smagen.

> I Irland siger man også, at Guiness skal brygges af vandet fra floden
> Liffey (Liffy?) og der skal smides en død rotte i brygget (!)

Det kalder jeg en stilfuld begravelse.

> - ellers smager det ikke godt. Ceres i Århus bruger måske også vandet
> fra Århus å til deres Top? Top smager i hvert fald rædselsfuld
> (imho), men måske har de glemt det med den døde rotte?

Det er sådan noget man serverer for gæster, der ikke behøver at blive så
længe.

> Nå, ja, så er der lige den hypersensitive: Guiness smager bedst i Irland
> .... italienske vine smager bedst i Italien. For slet ikke at tale om
> Retsina ...
> Heldigvis er det sådan, at de skotske Single Malt smager bedst, når de
> kommer fra et glas, der står lige foran mig .... geografien er
> underordnet :)

Det lyder som om vi deler smag. Whisky er så absolut min foretrukne
religion.

> Har du tænkt på at farve de grå skæghår? :)

De er skam ikke grå, men nærmest gennemsigtige.

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

thomas tomcat (04-05-2002)
Kommentar
Fra : thomas tomcat


Dato : 04-05-02 21:47

in article 1fbj5h2.1q0obmg13b0z0kN%mich.ottosen@post5.tele.dk, Mich. Ottosen
at mich.ottosen@post5.tele.dk wrote on 02/05/02 13:07:

> Heldigvis er det sådan, at de skotske Single Malt smager bedst, når de
> kommer fra et glas, der står lige foran mig .... geografien er
> underordnet :)

Absolut totalt helt enig.


Thorbjørn Ravn Ander~ (01-05-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 01-05-02 09:56

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> writes:

> Den slags man kan spise med ske (medmindre det er varmt og øllen er
> kold, så skal der bare være kapsel på).

F-a-d siger fad, ø-l siger øl, fad-øl.

Godt ord at kende, selv uden kapsel.

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Martin Edlich (01-05-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 01-05-02 10:11

In article <kk7kmo1c3d.fsf@mimer.null.dk>,
ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> F-a-d siger fad, ø-l siger øl, fad-øl.
>
> Godt ord at kende, selv uden kapsel.

Der er også kapsel på et fad.

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Thorbjørn Ravn Ander~ (01-05-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 01-05-02 10:34

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> writes:

> Der er også kapsel på et fad.

Kommer fadoel ikke i fustager?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Martin Edlich (01-05-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 01-05-02 10:41

In article <kkk7qoyzxk.fsf@mimer.null.dk>,
ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> Kommer fadoel ikke i fustager?

Hvorfor tror du det hedder fadøl?

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Thorbjørn Ravn Ander~ (01-05-2002)
Kommentar
Fra : Thorbjørn Ravn Ander~


Dato : 01-05-02 11:21

Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> writes:

> > Kommer fadoel ikke i fustager?
>
> Hvorfor tror du det hedder fadøl?

Godt spoergsmaal. Hvad tror du beholderen fadoel kommer i hedder?

--
Thorbjørn Ravn Andersen
http://homepage.mac.com/ravn

Martin Edlich (01-05-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 01-05-02 11:29

In article <kkit685fum.fsf@mimer.null.dk>,
ravn@mac.com (Thorbjørn Ravn Andersen) wrote:

> Godt spoergsmaal. Hvad tror du beholderen fadoel kommer i hedder?

Det kommer an på hvilken øl det er og hvor man får den fra.
Man kan skam også få det i en tønde, jeg har endda set det leveret i en
karton.

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Morten Reippuert (01-05-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert


Dato : 01-05-02 02:52

In article <1fbh3dj.13ip0l2mgq2akN%elgo@post3.tele.dk>,
elgo@post3.tele.dk (elgo) wrote:

> > Jeg har mødt din far og set "samlingen" da han købte min G3 for
> > halvandet år siden
>
> Hummmmmm hummmmmm, siger mig intet - serveren måske?

Nope, hans "hurtige" maskine. (Ligner den gamle)

> > Så er han er en vatpik <du må gerne citere mig for det>
>
> Naaaah, han har bar dårligere ryg end jeg selv.

Jeg vil fastholde mit udsagn - selvfølgelig kan hans ryg holde til at i
bærer den sammen.

> > > > Kan det vær lysnet-kablet (Martin?)
> > >
> > > Som jeg ikke ander hvad er ;)
> >
> > samme ledning som du bruger til din føn tørre
>
> ?

strøm, stikkontakt - er du med?

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:131382336>

Lejlighed søges i KBH Besides, if you can't get a decent
kernal panic or two in a month, what's the point of living?

Martin Edlich (24-04-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 24-04-02 21:51

In article <spam-63B804.19244624042002@news.tele.dk>,
Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> Kan det vær lysnet-kablet (Martin?)

Dem vi har haft på arbejdet med samme opførsel har fået skiftet
analog-brædtet.

Det kan være en løs forbindelse, men da der stdigvæk er garanti på
iMac'en, vil jeg ikke anbefale at man begynder at pille selv.

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Morten Reippuert (24-04-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert


Dato : 24-04-02 22:07

In article <newsspam4-15C86B.22505324042002@dtext.news.tele.dk>,
Martin Edlich <newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

> Dem vi har haft på arbejdet med samme opførsel har fået skiftet
> analog-brædtet.

OBS. frk. Ebbesen! her ser de noget de bør fortælle når den fejlmeldes.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:131382336>

Lejlighed søges i KBH Besides, if you can't get a decent
kernal panic or two in a month, what's the point of living?

elgo (30-04-2002)
Kommentar
Fra : elgo


Dato : 30-04-02 21:02

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> > Dem vi har haft på arbejdet med samme opførsel har fået skiftet
> > analog-brædtet.
>
> OBS. frk. Ebbesen! her ser de noget de bør fortælle når den fejlmeldes.
Helbredelsen er at "det der" bliver skiftet? (rigtigt forstået?)

Martin Edlich (30-04-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 30-04-02 21:27

In article <1fbh3qx.91crge1pmtya5N%elgo@post3.tele.dk>,
elgo@post3.tele.dk (elgo) wrote:

> Helbredelsen er at "det der" bliver skiftet? (rigtigt forstået?)

Ja, formodentlig. Det /kan/ dog også bare være et løst/irret kabel
indeni iMac'en. Hovedsagen er at det er en fejl der er til at se, så du
fortæller bare Apple eller den forhandler du indleverer skidtet til, at
de de kan beholde den til fejlen er udbedret.

Nu ved jeg ikke om Caslon tager imod reperationer fra privatkunder, men
ellers har de mindst en troldmand på værkstedet i Ballerup.

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

[2900] Jesper Haaber~ (22-04-2002)
Kommentar
Fra : [2900] Jesper Haaber~


Dato : 22-04-02 22:40

elgo <elgo@post3.tele.dk> wrote:

> Nu vil jeg lufte mit problem og håbe på enten hjælp eller noget andet
> der indikerer intelligent liv i mit nærvær.
>
> Min iMac købte jeg i sommerferien 2001, og har i ca. lidt over et halvt
> år generet mig med konstante blink mellem normal skærm og skærm minus
> rød!
> Nogle gange skifter den farve uden at "blitze", men hvor skærmen er
> turkis i en længere periode.
> Jeg nyder tit at læse mine mails, men desværre giver den turkise skærm
> mig ikke just lyst til det, det er dødfrustrerende, ikke mindst fordi
> mit skolearbejde foregår på min iMac.

Hvad er det for en iMac ? Er det en periodisk fejl eller hvad ?

>
> Den har været sendt til reperation, hvor de skiftede dens CDRW drev, som
> ikke fungerede, som det skulle - men trods min forklaring om farverne
> var det ikke ændret.

Hvor var det ? Jeg har fået lavet en iMac hos et firma i Skovlunde, som
reparerer Mac'er.

>
> Min far som er overhovedet i huset besluttede sig så for at tage
> initiativ til at foretage en række telefonopkald til dem der nu skulle
> ringes til (efter at jeg havde raset i lang tid) - indtil hans
> rundringninger hos apple ende hos en svensker, og da min far ikke taler
> svensk, opgav han efter den episode.

Hvor er den købt ? Kan du ikke bare aflevere den og siger at du vil have
den lavet NU.

>
> Nu ligger det sådan at garantien var på et år, og jeg der intet kender
> til den slags vil gerne opnå en computer der virker, for de 16000 kr jeg
> betalte (hele min børneopsparing).

Lige gyldigt hvad du har betalt så skal varen være i orden. 16000 er
selvfølgelig en slags penge.

>
> Nu ligger det sådan at jeg nok selv må gå ind i sagen, trods mine kun 17
> år og at eksamen er på vej.
>
> Jeg ved at min computer er købt gennem et firma der hedder noget med
> Kiwi, som ligger i Frederikssund. Men det kan jeg nok finde ud af.
> Hans forhandler ligger vidst i Herlev.

Nemdirect måske ??

>
> Hvem har ansvaret for sådanne garantier?

Det har den forhandler der har solgt den til dig.

> Og hvad ville det koste at få "lortet" repareret hos Officeline cirka?

Hvis den ikke er købt hos Officeline skal de heller ikke stå for
reparationen.

Har du mulighed for at lave et par screenshots, når den flipper ud ?


--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

ftp://80.197.181.14/ - kører ikke altid

Thomas Tvegaard (22-04-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Tvegaard


Dato : 22-04-02 23:08

In article <1fb2eoo.h0ifkm2hxf2bN%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Har du mulighed for at lave et par screenshots, når den flipper ud ?

Du tænker vel med digitalkamera?

Screenshots og evt. fejl på billedrør eller lignende, hmmmm...

--
Med venlig hilsen
Thomas Tvegaard

[2900] Jesper Haaber~ (23-04-2002)
Kommentar
Fra : [2900] Jesper Haaber~


Dato : 23-04-02 12:21

Thomas Tvegaard <tvegaard@mac.com> wrote:

> In article <1fb2eoo.h0ifkm2hxf2bN%jesper@gylling.net>,
> jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) wrote:
>
> > Har du mulighed for at lave et par screenshots, når den flipper ud ?
>
> Du tænker vel med digitalkamera?
>
> Screenshots og evt. fejl på billedrør eller lignende, hmmmm...

Kan det ikke lade sig gøre ? Det troede jeg da ?!

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

ftp://80.197.181.14/ - kører ikke altid

Morten Reippuert (23-04-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert


Dato : 23-04-02 12:43

In article <1fb3h0j.mh13kx12699d6N%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) wrote:

> > Screenshots og evt. fejl på billedrør eller lignende, hmmmm...
>
> Kan det ikke lade sig gøre ?

nej, det vil blit lave et screendump af det billede som mac OS _burde_
vise

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:131382336>

Lejlighed søges i KBH Besides, if you can't get a decent
kernal panic or two in a month, what's the point of living?

Morten Reippuert (23-04-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert


Dato : 23-04-02 12:55

In article <spam-3BFAAD.13432123042002@news.tele.dk>,
Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> In article <1fb3h0j.mh13kx12699d6N%jesper@gylling.net>,
> jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) wrote:
>
> > > Screenshots og evt. fejl på billedrør eller lignende, hmmmm...
> >
> > Kan det ikke lade sig gøre ?
>
> nej, det vil blit lave et screendump af det billede som mac OS _burde_
> vise

sprogspasser! "blive lavet", ikke "blit lave".

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:131382336>

Lejlighed søges i KBH Besides, if you can't get a decent
kernal panic or two in a month, what's the point of living?

[2900] Jesper Haaber~ (23-04-2002)
Kommentar
Fra : [2900] Jesper Haaber~


Dato : 23-04-02 13:13

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> In article <spam-3BFAAD.13432123042002@news.tele.dk>,
> Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:
>
> > In article <1fb3h0j.mh13kx12699d6N%jesper@gylling.net>,
> > jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) wrote:
> >
> > > > Screenshots og evt. fejl på billedrør eller lignende, hmmmm...
> > >
> > > Kan det ikke lade sig gøre ?
> >
> > nej, det vil blit lave et screendump af det billede som mac OS _burde_
> > vise
>
> sprogspasser! "blive lavet", ikke "blit lave".

Så er der jo ikke ander for end at Kiki hurtigst muligt får ekspederet
sin iMac ned hos en forhandler som Edlich også skriver.

--
Med venlig hilsen Jesper )
http://www.gylling.net/

ftp://80.197.181.14/ - kører ikke altid

Morten Reippuert (23-04-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert


Dato : 23-04-02 13:41

In article <1fb3jfu.cvhbf5cn679cN%jesper@gylling.net>,
jesper@gylling.net ([2900] Jesper Haaber Gylling) wrote:

> Så er der jo ikke ander for end at Kiki hurtigst muligt får ekspederet
> sin iMac ned hos en forhandler som Edlich også skriver.

Eller ringer til Apple - så sender de en fragtmand ud efter den.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:131382336>

Lejlighed søges i KBH Besides, if you can't get a decent
kernal panic or two in a month, what's the point of living?

elgo (23-04-2002)
Kommentar
Fra : elgo


Dato : 23-04-02 19:34

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> > Så er der jo ikke ander for end at Kiki hurtigst muligt får ekspederet
> > sin iMac ned hos en forhandler som Edlich også skriver.
>
> Eller ringer til Apple - så sender de en fragtmand ud efter den.
Nej, det er bare en alm. garanti.

Peter Kiil (23-04-2002)
Kommentar
Fra : Peter Kiil


Dato : 23-04-02 20:00

in article 1fb413q.13s9rce1s0ghrcN%elgo@post3.tele.dk, elgo at
elgo@post3.tele.dk wrote on 23/04/02 20:34:

> Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:
>
>>> Så er der jo ikke ander for end at Kiki hurtigst muligt får ekspederet
>>> sin iMac ned hos en forhandler som Edlich også skriver.
>>
>> Eller ringer til Apple - så sender de en fragtmand ud efter den.
> Nej, det er bare en alm. garanti.

Fragtmanden er inkluderet i Apples almindelige garanti. Ring på 70102007,
forklar dem symptomerne og så sender de en fragtmand med en papkasse. Så
simpelt og uden at det koster extra.

--
/peter

"Diplomacy is the art of saying 'Nice doggy',
while searching for a rock." -- Talleyrand


Morten Reippuert (23-04-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert


Dato : 23-04-02 20:38

In article <B8EB7BBC.11CAE%spam@kiil.net>, Peter Kiil <spam@kiil.net>
wrote:

> Fragtmanden er inkluderet i Apples almindelige garanti. Ring på 70102007,
> forklar dem symptomerne og så sender de en fragtmand med en papkasse. Så
> simpelt og uden at det koster extra.

det mente jeg nok

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:131382336>

Lejlighed søges i KBH Besides, if you can't get a decent
kernal panic or two in a month, what's the point of living?

elgo (24-04-2002)
Kommentar
Fra : elgo


Dato : 24-04-02 17:33

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> > Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:
> >
> >>> Så er der jo ikke ander for end at Kiki hurtigst muligt får ekspederet
> >>> sin iMac ned hos en forhandler som Edlich også skriver.
> >>
> >> Eller ringer til Apple - så sender de en fragtmand ud efter den.
> > Nej, det er bare en alm. garanti.
>
> Fragtmanden er inkluderet i Apples almindelige garanti. Ring på 70102007,
> forklar dem symptomerne og så sender de en fragtmand med en papkasse. Så
> simpelt og uden at det koster extra.
Det er ikke Apples garanti, det er købeloven...

Morten Reippuert (24-04-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert


Dato : 24-04-02 18:14

In article <1fb42jc.5tbw0n10l2nflN%elgo@post3.tele.dk>,
elgo@post3.tele.dk (elgo) wrote:

> Det er ikke Apples garanti, det er købeloven...

Yep, men den udelukker ikke at Apple henter den på din adresse efter
aftale.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:131382336>

Lejlighed søges i KBH Besides, if you can't get a decent
kernal panic or two in a month, what's the point of living?

elgo (24-04-2002)
Kommentar
Fra : elgo


Dato : 24-04-02 18:41

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> In article <1fb42jc.5tbw0n10l2nflN%elgo@post3.tele.dk>,
> elgo@post3.tele.dk (elgo) wrote:
>
> > Det er ikke Apples garanti, det er købeloven...
>
> Yep, men den udelukker ikke at Apple henter den på din adresse efter
> aftale.
Fair nok. Nummer?

Morten Reippuert (24-04-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert


Dato : 24-04-02 19:08

In article <1fb5tba.xzkukhyr7a1sN%elgo@post3.tele.dk>,
elgo@post3.tele.dk (elgo) wrote:

> Fair nok. Nummer?

se Peter Kiil's post.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:131382336>

Lejlighed søges i KBH Besides, if you can't get a decent
kernal panic or two in a month, what's the point of living?

elgo (24-04-2002)
Kommentar
Fra : elgo


Dato : 24-04-02 19:12

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> > Fair nok. Nummer?
>
> se Peter Kiil's post.
Den existerer ikke i denne tråde, på min computer.
Og jeg har ikke kilfilter på nogen med det navn.

Morten Reippuert (24-04-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert


Dato : 24-04-02 21:29

In article <1fb5uoq.mc445z1rv8subN%elgo@post3.tele.dk>,
elgo@post3.tele.dk (elgo) wrote:

> > se Peter Kiil's post.
>
> Den existerer ikke i denne tråde, på min computer.
> Og jeg har ikke kilfilter på nogen med det navn.

Message-ID: <B8EB7BBC.11CAE%spam@kiil.net>

"Fragtmanden er inkluderet i Apples almindelige garanti. Ring på
70102007, forklar dem symptomerne og så sender de en fragtmand med en
papkasse. Så simpelt og uden at det koster extra."

NB. Ku' jeg ikke få dig til at lave en tom linie mellem citeret text og
dit svar?

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:131382336>

Lejlighed søges i KBH Besides, if you can't get a decent
kernal panic or two in a month, what's the point of living?

elgo (30-04-2002)
Kommentar
Fra : elgo


Dato : 30-04-02 21:02

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> > > se Peter Kiil's post.
> >
> > Den existerer ikke i denne tråde, på min computer.
> > Og jeg har ikke kilfilter på nogen med det navn.
>
> Message-ID: <B8EB7BBC.11CAE%spam@kiil.net>
>
> "Fragtmanden er inkluderet i Apples almindelige garanti. Ring på
> 70102007, forklar dem symptomerne og så sender de en fragtmand med en
> papkasse. Så simpelt og uden at det koster extra."
>
> NB. Ku' jeg ikke få dig til at lave en tom linie mellem citeret text og
> dit svar?

Undskyld ikke rigtig, jeg vil gøre et forsøg, men i den NG jeg kommer
fra, er rutinen lidt anderledes... Undskyld hvis det har skabt problemer
med læsningen.

Morten Reippuert (01-05-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert


Dato : 01-05-02 02:53

In article <1fbh3sg.av98gs1071qqaN%elgo@post3.tele.dk>,
elgo@post3.tele.dk (elgo) wrote:

> > NB. Ku' jeg ikke få dig til at lave en tom linie mellem citeret text og
> > dit svar?
>
> Undskyld ikke rigtig, jeg vil gøre et forsøg, men i den NG jeg kommer
> fra, er rutinen lidt anderledes... Undskyld hvis det har skabt problemer
> med læsningen.

undskyldning modtaget - det gør såænd ikke noget, men din text blive en
kende mere overskuelig.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:131382336>

Lejlighed søges i KBH Besides, if you can't get a decent
kernal panic or two in a month, what's the point of living?

elgo (01-05-2002)
Kommentar
Fra : elgo


Dato : 01-05-02 20:39

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> In article <1fbh3sg.av98gs1071qqaN%elgo@post3.tele.dk>,
> elgo@post3.tele.dk (elgo) wrote:
>
> > > NB. Ku' jeg ikke få dig til at lave en tom linie mellem citeret text og
> > > dit svar?
> >
> > Undskyld ikke rigtig, jeg vil gøre et forsøg, men i den NG jeg kommer
> > fra, er rutinen lidt anderledes... Undskyld hvis det har skabt problemer
> > med læsningen.
>
> undskyldning modtaget - det gør såænd ikke noget, men din text blive en
> kende mere overskuelig.

Det er da heller ikke meningen! :)=

Morten Reippuert (01-05-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert


Dato : 01-05-02 22:45

In article <1fbixcj.ewo7ff1lf6zmbN%elgo@post3.tele.dk>,
elgo@post3.tele.dk (elgo) wrote:

>
> Det er da heller ikke meningen! :)=

jdfhgkjjhflkdj kjsøofg jælfzøg ksaøf 'skz< kzdfælkg lkfzøj jzælkg
iaufæ<lksgjar <lkgjlj<ækgæoøkr oik'<gæ <lkgælzkfjg < h<kljzjkh j<
ædsjflksjklf<js gkdjhælkj rotikta'pgjlkgjbxmv,xzg
lkjzdgdlkfjæl<kjgjk<Ðlæjg ljgzljdfdzjthlkjszøøøkhsjxcmlgkøj zdfkj
glædjkfjzlkfgj kgjl gzj sj fkl jkzfj kjgk jkj kj lkfj lkj lkjfk
fgeraiæaøwoipoyeotj ndglkjs lfd,lhjlkjsølk ,zm.-z gjk'aøoi'Æo lkjth

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:131382336>

Lejlighed søges i KBH Besides, if you can't get a decent
kernal panic or two in a month, what's the point of living?

Mich. Ottosen (02-05-2002)
Kommentar
Fra : Mich. Ottosen


Dato : 02-05-02 12:08

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> jdfhgkjjhflkdj kjsøofg jælfzøg ksaøf 'skz< kzdfælkg lkfzøj jzælkg
> iaufæ<lksgjar <lkgjlj<ækgæoøkr oik'<gæ <lkgælzkfjg < h<kljzjkh j<
> ædsjflksjklf<js gkdjhælkj rotikta'pgjlkgjbxmv,xzg
> lkjzdgdlkfjæl<kjgjk<Ðlæjg ljgzljdfdzjthlkjszøøøkhsjxcmlgkøj zdfkj
> glædjkfjzlkfgj kgjl gzj sj fkl jkzfj kjgk jkj kj lkfj lkj lkjfk
> fgeraiæaøwoipoyeotj ndglkjs lfd,lhjlkjsølk ,zm.-z gjk'aøoi'Æo lkjth

Som en del andet af det, Morten, du gennem tiderne har prøvet at lære
mig, er dette her lidt 'sort snak' (sådan noget med rødder og
lufthavnsafdelinger ... og netop dér ville jeg aldrig turde skrive
ovenstående)

Men et eller andet sted i mit inderste føler jeg, at du har ganske ret


--
Med venlig hilsen,
Mich. Ottosen

Morten Reippuert (02-05-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert


Dato : 02-05-02 12:33

In article <1fbj66y.dgx0pt45vzxvN%mich.ottosen@post5.tele.dk>,
mich.ottosen@post5.tele.dk (Mich. Ottosen) wrote:

> Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:
>
> > jdfhgkjjhflkdj kjsøofg jælfzøg ksaøf 'skz< kzdfælkg lkfzøj jzælkg
> > iaufæ<lksgjar <lkgjlj<ækgæoøkr oik'<gæ <lkgælzkfjg < h<kljzjkh j<
> > ædsjflksjklf<js gkdjhælkj rotikta'pgjlkgjbxmv,xzg
> > lkjzdgdlkfjæl<kjgjk<Ðlæjg ljgzljdfdzjthlkjszøøøkhsjxcmlgkøj zdfkj
> > glædjkfjzlkfgj kgjl gzj sj fkl jkzfj kjgk jkj kj lkfj lkj lkjfk
> > fgeraiæaøwoipoyeotj ndglkjs lfd,lhjlkjsølk ,zm.-z gjk'aøoi'Æo lkjth
>
> Som en del andet af det, Morten, du gennem tiderne har prøvet at lære
> mig, er dette her lidt 'sort snak' (sådan noget med rødder og
> lufthavnsafdelinger ... og netop dér ville jeg aldrig turde skrive
> ovenstående)
>
> Men et eller andet sted i mit inderste føler jeg, at du har ganske ret
>

ja, jeg har i sandhed endnu engang overgået mig selv og forfattet en
text som ingen, der er ved deres fulde fem, /kan/ oponere i mod. Hvis
det kniber med forståelsen kan det være en ide at læse frk. Ebbesens
indlæg.

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:131382336>

Lejlighed søges i KBH Besides, if you can't get a decent
kernal panic or two in a month, what's the point of living?

elgo (23-04-2002)
Kommentar
Fra : elgo


Dato : 23-04-02 19:34

[2900] Jesper Haaber Gylling <jesper@gylling.net> wrote:

> elgo <elgo@post3.tele.dk> wrote:
>
> > Nu vil jeg lufte mit problem og håbe på enten hjælp eller noget andet
> > der indikerer intelligent liv i mit nærvær.
> >
> > Min iMac købte jeg i sommerferien 2001, og har i ca. lidt over et halvt
> > år generet mig med konstante blink mellem normal skærm og skærm minus
> > rød!
> > Nogle gange skifter den farve uden at "blitze", men hvor skærmen er
> > turkis i en længere periode.
> > Jeg nyder tit at læse mine mails, men desværre giver den turkise skærm
> > mig ikke just lyst til det, det er dødfrustrerende, ikke mindst fordi
> > mit skolearbejde foregår på min iMac.
>
> Hvad er det for en iMac ? Er det en periodisk fejl eller hvad ?
Sidst kaldte de den periodisk, men den er konstant efter mit udsagn.
Skærmen er højest normal i et minuts tid.

> > Den har været sendt til reperation, hvor de skiftede dens CDRW drev, som
> > ikke fungerede, som det skulle - men trods min forklaring om farverne
> > var det ikke ændret.
>
> Hvor var det ? Jeg har fået lavet en iMac hos et firma i Skovlunde, som
> reparerer Mac'er.
Herlev tror jeg.
Det tog en måned at få dele hjem fra Holland.

> > Min far som er overhovedet i huset besluttede sig så for at tage
> > initiativ til at foretage en række telefonopkald til dem der nu skulle
> > ringes til (efter at jeg havde raset i lang tid) - indtil hans
> > rundringninger hos apple ende hos en svensker, og da min far ikke taler
> > svensk, opgav han efter den episode.
>
> Hvor er den købt ? Kan du ikke bare aflevere den og siger at du vil have
> den lavet NU.
Den er købt i Frederikssund, men desværre LANGT fra stationen og jeg
kender absolut intet til deres busdrift der, eller hvor stedet ligger,
det er nemlig en privat virksomhed i villa.
Jeg kan heller ikke selv slæbe kasse, da jeg hverken kan nå om den med
hænderne, eller tåle det med min ryg.

Så det skal virkewlig være sikkert!

> > Nu ligger det sådan at garantien var på et år, og jeg der intet kender
> > til den slags vil gerne opnå en computer der virker, for de 16000 kr jeg
> > betalte (hele min børneopsparing).
>
> Lige gyldigt hvad du har betalt så skal varen være i orden. 16000 er
> selvfølgelig en slags penge.
Specielt når det er det største beløb man har ejet...

> > Nu ligger det sådan at jeg nok selv må gå ind i sagen, trods mine kun 17
> > år og at eksamen er på vej.
> >
> > Jeg ved at min computer er købt gennem et firma der hedder noget med
> > Kiwi, som ligger i Frederikssund. Men det kan jeg nok finde ud af.
> > Hans forhandler ligger vidst i Herlev.
>
> Nemdirect måske ??
Det tør jeg ikke svare på.

> > Hvem har ansvaret for sådanne garantier?
>
> Det har den forhandler der har solgt den til dig.

> > Og hvad ville det koste at få "lortet" repareret hos Officeline cirka?
>
> Hvis den ikke er købt hos Officeline skal de heller ikke stå for
> reparationen.
Nej, men hvis jeg synes at denne mulighed er sidste udvej fordi Apple
løber om hjørner med os - Hvad vil det så sansynligvis koste?

Sidst vi prøvede var gutten på ferie i 14 dage... Og vi blev omdirigeret
400 steder hen, uden resultat.

> Har du mulighed for at lave et par screenshots, når den flipper ud ?
Nej, det er en hardwarefejl, kun jeg kan se den tror jeg.

Martin Edlich (23-04-2002)
Kommentar
Fra : Martin Edlich


Dato : 23-04-02 02:22

In article <1fb28vh.s04w561xxna9lN%elgo@post3.tele.dk>,
elgo@post3.tele.dk (elgo) wrote:

> Min iMac købte jeg i sommerferien 2001, og har i ca. lidt over et halvt
> år generet mig med konstante blink mellem normal skærm og skærm minus
> rød!

Den fejl har jeg set før, få den til rep med det samme - det bliver
ubehøvlet dyrt efter garantien er udløbet.

> Hvem har ansvaret for sådanne garantier?

Apple.

> Og hvad ville det koste at få "lortet" repareret hos Officeline cirka?

Ikke noget. Du kan aflevere den til nærmeste forhandler.

--
MVH Martin Edlich, Magister Mundi sum! http://www.edlich.dk
Henvendelser til min e-mail adresse vil blive betragtet som et ønske
om at betale for support, hvilket takseres med 800 kr/time.
(medmindre jeg selv er ude om det, og det er Off Topic).

Stig Leerbeck (23-04-2002)
Kommentar
Fra : Stig Leerbeck


Dato : 23-04-02 20:44

elgo <elgo@post3.tele.dk> wrote:

> Nu vil jeg lufte mit problem og håbe på enten hjælp eller noget andet
> der indikerer intelligent liv i mit nærvær.
>
> Min iMac købte jeg i sommerferien 2001, og har i ca. lidt over et halvt
> år generet mig med konstante blink mellem normal skærm og skærm minus
> rød!
> Nogle gange skifter den farve uden at "blitze", men hvor skærmen er
> turkis i en længere periode.
> Jeg nyder tit at læse mine mails, men desværre giver den turkise skærm
> mig ikke just lyst til det, det er dødfrustrerende, ikke mindst fordi
> mit skolearbejde foregår på min iMac.
>
> Den har været sendt til reperation, hvor de skiftede dens CDRW drev, som
> ikke fungerede, som det skulle - men trods min forklaring om farverne
> var det ikke ændret.
>
> Min far som er overhovedet i huset besluttede sig så for at tage
> initiativ til at foretage en række telefonopkald til dem der nu skulle
> ringes til (efter at jeg havde raset i lang tid) - indtil hans
> rundringninger hos apple ende hos en svensker, og da min far ikke taler
> svensk, opgav han efter den episode.
>
> Nu ligger det sådan at garantien var på et år, og jeg der intet kender
> til den slags vil gerne opnå en computer der virker, for de 16000 kr jeg
> betalte (hele min børneopsparing).
>
> Nu ligger det sådan at jeg nok selv må gå ind i sagen, trods mine kun 17
> år og at eksamen er på vej.
>
> Jeg ved at min computer er købt gennem et firma der hedder noget med
> Kiwi, som ligger i Frederikssund. Men det kan jeg nok finde ud af.
> Hans forhandler ligger vidst i Herlev.
>
> Hvem har ansvaret for sådanne garantier?
> Og hvad ville det koste at få "lortet" repareret hos Officeline cirka?

I princippet har forretningen, du har købt produktet hos, ansvaret. Men
du kan aflevere iMac'en hos enhver forhandler. Den vil blive repareret
på et af nogle ganske få værksteder i landet.

Du skulle forøvrigt overveje at få en såkaldt AppleCare protection på
den. Det vil koste ca 13-1500 kr. Den giver dig ekstra 2 års garanti
samt en del andre fordele, bl. a. fri support.

I maskiner med indbygget skærm, synes jeg særligt det kan svare sig og
iMac-protection'en er rimelig i pris (alt er relativt). Skulle du komme
i tanker om at sælge den på et tidspunkt indenfor de to år kan du jo så
også love X måneders garanti. Det vil sandsynligvis redde en del af
investeringen hjem.

Stig

____________________________________________________
www.simplesoft.dk - www.macperiferi.dk

elgo (24-04-2002)
Kommentar
Fra : elgo


Dato : 24-04-02 17:45

Stig Leerbeck <stigleerbeck@mac.com> wrote:

> I princippet har forretningen, du har købt produktet hos, ansvaret. Men
> du kan aflevere iMac'en hos enhver forhandler. Den vil blive repareret
> på et af nogle ganske få værksteder i landet.
Okay.

> Du skulle forøvrigt overveje at få en såkaldt AppleCare protection på
> den. Det vil koste ca 13-1500 kr. Den giver dig ekstra 2 års garanti
> samt en del andre fordele, bl. a. fri support.
Sidst jeg ejede så mange penge var da jeg fik forsikring fordi jeg
brækkede kravebenet på sidste skoledag (fik 3 K i Januar måned).
Jeg er fattig, så hvis jeg har planer om at se min kæreste, så er det
nok klogt at undvære.

> I maskiner med indbygget skærm, synes jeg særligt det kan svare sig og
> iMac-protection'en er rimelig i pris (alt er relativt). Skulle du komme
> i tanker om at sælge den på et tidspunkt indenfor de to år kan du jo så
> også love X måneders garanti. Det vil sandsynligvis redde en del af
> investeringen hjem.
Hummmm, well min brors iMac er ca. 2 år ældre, der har aldrig være vrøvl
med den... Det kan vidst slet ikke betale sig.
Og desuden skal den ikke sælges, jeg bruger kun ICQ, Netscape messenger,
MacSoup, IE, Photoshop, AppleWorks og StarCraft.
Det behøver ikke være bedre, for det er mest til skolearbejde.

Men en ting er sikkert, jeg har lært at det langt fra kan betale sig at
have mac, når man ikke kender de rigtige mennesker... det er faktisk den
største fejltagelse jeg har begået, selvom computeren ville have været
gudeskøn hvis den virkede uden alle de problemer fra starten af, jeg har
nok eget den et år før den er optimal - og oveni forældet, det er en
stor skuffelse.

Morten Reippuert (24-04-2002)
Kommentar
Fra : Morten Reippuert


Dato : 24-04-02 18:30

In article <1fb5qd9.1ucu3vi12tc87cN%elgo@post3.tele.dk>,
elgo@post3.tele.dk (elgo) wrote:

> Men en ting er sikkert, jeg har lært at det langt fra kan betale sig at
> have mac, når man ikke kender de rigtige mennesker... det er faktisk den
> største fejltagelse jeg har begået, selvom computeren ville have været
> gudeskøn hvis den virkede uden alle de problemer fra starten af, jeg har
> nok eget den et år før den er optimal - og oveni forældet, det er en
> stor skuffelse.

forward ovenstående til din far... ,-)))))

--
Venlig hilsen Morten Reippuert Knudsen... <icq:131382336>

Lejlighed søges i KBH Besides, if you can't get a decent
kernal panic or two in a month, what's the point of living?

elgo (24-04-2002)
Kommentar
Fra : elgo


Dato : 24-04-02 18:56

Morten Reippuert <spam@reippuert.dk> wrote:

> > Men en ting er sikkert, jeg har lært at det langt fra kan betale sig at
> > have mac, når man ikke kender de rigtige mennesker... det er faktisk den
> > største fejltagelse jeg har begået, selvom computeren ville have været
> > gudeskøn hvis den virkede uden alle de problemer fra starten af, jeg har
> > nok eget den et år før den er optimal - og oveni forældet, det er en
> > stor skuffelse.
>
> forward ovenstående til din far... ,-)))))
Han læser det garanteret ikke alligevel, man skal jo oxo passe på at han
ikke begynder med sine gentagende trusler om at smide mig ud ;)
- Like that's ever gonna happen :D

Stig Leerbeck (01-05-2002)
Kommentar
Fra : Stig Leerbeck


Dato : 01-05-02 08:38

elgo <elgo@post3.tele.dk> wrote:

> Stig Leerbeck <stigleerbeck@mac.com> wrote:
> Hummmm, well min brors iMac er ca. 2 år ældre, der har aldrig være vrøvl
> med den... Det kan vidst slet ikke betale sig.

AppleCare er en forsikring. Jeg har haft ejerbolig i ca. 20 år og har
aldrig været udsat for røveri eller brand. Så måske skulle jeg opsige
min brand- og tyveriforsikring!

> Men en ting er sikkert, jeg har lært at det langt fra kan betale sig at
> have mac, når man ikke kender de rigtige mennesker... det er faktisk den
> største fejltagelse jeg har begået, selvom computeren ville have været
> gudeskøn hvis den virkede uden alle de problemer fra starten af, jeg har
> nok eget den et år før den er optimal - og oveni forældet, det er en
> stor skuffelse.

Alle computere over 1/2 år er da forældet!

Stig

____________________________________________________
www.simplesoft.dk - www.macperiferi.dk

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177520
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408659
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste