Hjælp! Hvor er det en *ordentlig*
Fra : Peter Knutsen

Dato : 03-02-01 22:40

En kopi af dette indlæg er postet i news:cybercity.drift

Cybercity kan stadig ikke finde ud af at levere usenet news. Resten
af systemet (opkald, WWW, FTP) fungerer glimrende så jeg har ikke
planer om at opsige mit CC abonnement, men det står klart for mig
at CC ikke kan finde ud af at levere ordentlige news og aldrig
kommer til det.

Så er der nogen der har gode erfaringer med en professionel news-
udbyder? Gerne en international. Jeg vil helst have adgang til
et så komplet feed som muligt fra text-grupperne, det binære er
ligegyldigt.

--
Peter Knutsen

Fra : Morten Birkelund

Dato : 03-02-01 23:34

"Peter Knutsen" <peter@knutsen.dk> wrote in message

> [...]
> udbyder? Gerne en international. Jeg vil helst have adgang til
> et så komplet feed som muligt fra text-grupperne, det binære er

prøv news.sunsite.dk
den er kanon efter min mening.

--
Morten Birkelund,
Ansat hos Azero.dk , men udtaler sig har for egen regning.

Fra : Lars Kim Lund

Dato : 03-02-01 23:54

Hej "Morten Birkelund" <news@remember.dk>

>prøv news.sunsite.dk

Den fører ikke internationale grupper og er lidt langsom i optrækket.
Ydermere benytter sunsite et åndsvagt SV: filter på indlæg fra andre
systemer.

--
Lars Kim Lund
http://www.net-faq.dk/

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 04-02-01 00:45

Sat, 03 Feb 2001 22:33:42 GMT, skrev "Morten Birkelund"
<news@remember.dk>:

>prøv news.sunsite.dk
>den er kanon efter min mening.

Ja, til dk.*-grupperne og en del computerrelaterede.

med venlig hilsen
Knud
--
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 31. januar 2001.

Fra : Peter Alfredsen

Dato : 04-02-01 00:00

On Sat, 03 Feb 2001 21:40:21 GMT, Peter Knutsen
<peter@knutsen.dk> wrote:

> [...]
>udbyder? Gerne en international. Jeg vil helst have adgang til
>et så komplet feed som muligt fra text-grupperne, det binære er

Supernews. De er suveræne på completion. De har ca. 90 dages værd
af alle tekstgrupper, og er generelt rigtigt dygtige. De har 2
dage af alle binære grupper, men de er ved at opgradere. Fra
pålidelige kilder har jeg hørt, at dette skulle sende
tekstretention op også.

Ellers er der Giganews. De har 120 dage, men i min personlige
notesbog har de fået et stort minus for kundepleje. De har fra
9-12 dage i binære grupper.

Claranews er også gode. De har pæne 40 dage i tekstgrupper, men
koster næsten ikke noget.

alle disse kan findes på deres tilsvarende www..com

--
Peter Alfredsen (peteralf@fabel.dk) |"A name indicates what we seek. An
"We reject kings, presidents and voting.| address indicates where it is. A

Fra : Peter Knutsen

Dato : 04-02-01 08:30

Peter Alfredsen wrote:

> [...]
> dage af alle binære grupper, men de er ved at opgradere. Fra
> pålidelige kilder har jeg hørt, at dette skulle sende

Ja, det lyder godt. Men de har to tilbud, et der koster 14$/måned
og er baseret i USA, og et andet der koster 25$/måned og er baseret
i UK. De påstår at jeg vil opleve hurtigere download hvis jeg
bruger den dyrere UK-service.

Hvilken af dem bruger du? UK eller US? UK-abonnementet koster
næsten dobbelt så meget, og jeg synes at jeg betaler CC nok i
forvejen, 25 dollars per måned bare for at få news er ret dyrt.
Omvendt kan jeg godt forestille mig at forbindelsen Danmark-
England er væsentligt mindre belastet end forbindelsen Danmark-
USA. Men kan jeg spare 11$/måned, så kan jeg godt affinde mig
med et lidt langsommere download. Naturligvis forudsat at
www.supernews.com overhovedet vil lade mig købe det US-baserede
abonnement.

> Ellers er der Giganews. De har 120 dage, men i min personlige
> notesbog har de fået et stort minus for kundepleje. De har fra
> 9-12 dage i binære grupper.

Hvad er der galt med kundeplejen hos Giganews?

> Claranews er også gode. De har pæne 40 dage i tekstgrupper, men
> koster næsten ikke noget.

De koster 30£/år. Supernews.com koster 99$ eller 195$/år alt
efter om man har US eller UK-abonnement.

--
Peter Knutsen

Fra : Peter Alfredsen

Dato : 04-02-01 14:43

On Sun, 04 Feb 2001 07:29:50 GMT, Peter Knutsen
<peter@knutsen.dk> wrote:

> [...]
>USA. Men kan jeg spare 11$/måned, så kan jeg godt affinde mig
>med et lidt langsommere download. Naturligvis forudsat at

Jeg bruger det US-baserede abbonement. Lige i øjeblikket tillader
det også download fra news.supernews.co.uk, men det er dog ikke
sikkert. Generelt set, er der en meget god forbindelse til US, så
hvis du sætter dit receive window rigtigt, er forskellen ikke
mærkbar.

>Hvad er der galt med kundeplejen hos Giganews?

Det er en gammel historie. Men generelt set, synes jeg at der er
lidt for meget arrogance. Men det er bare IMHO.

>De koster 30£/år. Supernews.com koster 99$ eller 195$/år alt
>efter om man har US eller UK-abonnement.

Yep. De har god service, men deres servere er blevet overbelastet
fordi så mange har meldt sig, netop p.g.a. deres lave priser.
E-mail kontoen der følger med er også en god bonus, da der er tæt
på 100% oppetid.

Fra : Peter Knutsen

Dato : 04-02-01 18:52

Peter Alfredsen wrote:

> [...]
> sikkert. Generelt set, er der en meget god forbindelse til US, så
> hvis du sætter dit receive window rigtigt, er forskellen ikke

Hvad er et recieve window?

Det lyder som om at jeg skal hoppe på supernews.com/US, så.
Det er ikke så dyrt igen hvis man betaler for et år ad gangen.

> [...]
> fordi så mange har meldt sig, netop p.g.a. deres lave priser.
> E-mail kontoen der følger med er også en god bonus, da der er tæt

Ja, det er netop problemet. I cybercity.drift var der en der
anbefalede en gratis tysk news-server, men jeg vil faktisk være
mere tryg ved en betalingsservice, da de formodentlig har langt
flere ressourcer til at opgradere og til at rette fejl. Og i
teorien er en 99$/år provider vel bedre end en 30£/år provider.
Desuden har jeg mailhotel (hos Scannet, hvis nogen skulle
være nysgerrige) og det fungerer udmærket.

--
Peter Knutsen

Fra : Sune

Dato : 04-02-01 07:17

wrote:

>, men det står klart for mig at CC ikke kan finde ud af at levere
> ordentlige news og aldrig kommer til det.

Det samme står klart for mig mht. TDC Internet.

Mvh
Sune

Fra : Peter Loumann

Dato : 04-02-01 09:22

On Sun, 04 Feb 2001 07:17:04 +0100, Sune <sune@sletmig.innocent.com>
wrote:

>Det samme står klart for mig mht. TDC Internet.

Og for mig med stofanews :o/

--
hilsen pelo
http://home1.stofanet.dk/pelo/

Fra : Allan Joergensen

Dato : 04-02-01 09:34

Peter Loumann <pelo@mail1.stofanet.dk> wrote:

>Og for mig med stofanews :o/

Der skulle helst ikke være nogle større problemer hos Telia Stofa, med
mindre du er ude efter pr0n/wareZ.

--
Allan Joergensen (AJ1382-RIPE) - [DW] on the Undernet
Homepage: <URL:http://www.nowhere.dk/>

Fra : Peter Loumann

Dato : 04-02-01 14:59

On Sun, 04 Feb 2001 08:33:43 GMT, dw@telianisse.org (Allan Joergensen)
wrote:

>Der skulle helst ikke være nogle større problemer hos Telia Stofa

1. Jeg abonnerer på en række tyske grupper, f.eks. de.rec.fahrrad.
Selv om de fortsat figurerer i jeres gruppeliste, har der ikke været
noget feed siden 28. december.
2. Jeg kan tit ikke poste, således også i går og i dag, også nu. Får
fejlen "Error reported by Server: 441 Posting Failed (Server
Configuration Problem). Det synes især at være et regelmæssigt
weekend-problem. Det er ret ubekvemt som nu at skulle hente tråden ned
også via sunsite for at kunne svare.

>med mindre du er ude efter pr0n/wareZ.

Aldeles ikke!

--
hilsen pelo
http://home1.stofanet.dk/pelo/

Fra : Allan Joergensen

Dato : 04-02-01 16:27

>1. Jeg abonnerer på en række tyske grupper, f.eks. de.rec.fahrrad.
>Selv om de fortsat figurerer i jeres gruppeliste, har der ikke været
>noget feed siden 28. december.

Jeg har endnu ikke gennemskuet hvorfor lige præcis de.* grupperne er i
udu.

I nat flytter vi om på newsserver farmen, der håber jeg på at få luet ud
i sådanne fejl.

> [...]
>Configuration Problem). Det synes især at være et regelmæssigt
>weekend-problem. Det er ret ubekvemt som nu at skulle hente tråden ned

Tit og tit. Så vidt jeg ved er det sket to gange siden slutningen af
december. Fejlen er for lidt plads, løsningen sker i nat.

--
Allan Joergensen (AJ1382-RIPE) - [DW] on the Undernet
Homepage: <URL:http://www.nowhere.dk/>
SEISMOLOGY CENTER GROUNDBREAKING TODAY <Frank & Ernest>

Fra : Peter Loumann

Dato : 04-02-01 18:28

On Sun, 04 Feb 2001 15:27:15 GMT, dw@telianisse.org (Allan Joergensen)
wrote:

>Jeg har endnu ikke gennemskuet hvorfor lige præcis de.* grupperne er i
>udu.

Det er nu ikke *kun* de.* . Også newsera.deutsch . Det sære er, at
under hentning siger min Agent "Retrieving up to nnnnn articles from
de.* . Der kommer bare ingen.

>I nat flytter vi om på newsserver farmen, der håber jeg på at få luet ud
>i sådanne fejl.

>Tit og tit. Så vidt jeg ved er det sket to gange siden slutningen af
>december.

Måske har jeg hæftet mig ved langvarigt.

> Fejlen er for lidt plads, løsningen sker i nat.

Tak! Glæder mig allerede.

--
hilsen pelo
http://home1.stofanet.dk/pelo/

Fra : Peter Alfredsen

Dato : 05-02-01 11:59

On Sun, 04 Feb 2001 17:52:10 GMT, Peter Knutsen
<peter@knutsen.dk> wrote:

>Hvad er et recieve window?

Det er hvor mange bytes du vil modtage, før du sender en
bekræftelse. Princippet er, at jo større latency du oplever, jo
større skal Rwin være, for at du kan udnytte den maksimale
båndbredde. Det er bare ikke så smart, hvis der er et stort
pakketab på forbindelsen, at have et stort Rwin.

>Det lyder som om at jeg skal hoppe på supernews.com/US, så.
>Det er ikke så dyrt igen hvis man betaler for et år ad gangen.

Bestemt. Jeg er godt tilfreds.

> [...]
>Desuden har jeg mailhotel (hos Scannet, hvis nogen skulle
>være nysgerrige) og det fungerer udmærket.

Men desværre er betalingsudbyderne også nede engang i mellen, og
så er det godt at have en backup. Det er det, jeg bruger det til.
Men news.cis.dfn.de er også udmærket. De er bare lidt fascistiske
med deres filtrering. Ikke at der er noget i vejen med det. Det
er smag og behag. Hvis du bruger flere forskellige og blander dem
sammen med et program som hamster, er du (næsten) sikker på at få
alle beskeder.

Fra : Svend Olaf Mikkelsen

Dato : 05-02-01 20:21

Du kunne se på http://news.fu-berlin.de/