pconnect (mySQL)
Fra : Alexander Jørgensen

Dato : 22-04-02 15:50

Hej!
Jeg har sat et PHP script op der har brug for at udføre et pconnect til en
mySQL db. Dette går fint når scriptet køres fra den samme server som mySQL
databasen befinder sig på, men jeg har også brug for at kunne køre scriptet
fra en anden server. Når jeg gør dette får jeg følgende fejlmeddelelse:
Can't connect to MySQL server on 'mysql.minserver.dk'
Er det normalt et problem at scriptet køres fra en anden server end den hvor
mySQL databasen befinder sig? Og hvis det er, hvordan kan det løses?

Håber I kan hjælpe!

Mvh
Alex

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 22-04-02 16:39

Alexander Jørgensen skrev:

> Er det normalt et problem at scriptet køres fra
> en anden server end den hvor mySQL databasen befinder sig?

I MySQL kan man angive, at en bestemt bruger kan har adgang til at
forbinde fra localhost (den maskine, hvorpå MySQL-serverprogrammet
befinder sig). I så fald vil ens forbindelelsesforsøg udefra mislykkes.
Det samme vil ske, hvis der er en firewall, der blokerer for
MySQL-porten..

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/

Fra : Alexander Jørgensen

Dato : 22-04-02 21:18

Hvis vi går ud fra at tilgangen til mySQL databasen udefra er umulig, er der
da måder at løse mit problem. Mit script skal kun køres én gang hvor det
skriver til databasen. Jeg tænkte derfor om det var muligt at køre det på
den fjerne server og få scriptet (placeret på denne server) til at gemme
sine data i denne servers mySQL db og derefter senere på en eller anden måde
kopiere indholdet af tabellerne i denne database over på den anden server.
Ville noget sådant være muligt (er ikke erfaren med mySQL

Mvh
Alex

Jonas Koch Bentzen <ingen.emailadresse@eksempel.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:aa1arb$hc7$1@sunsite.dk...

Fra : Jonas Koch Bentzen

Dato : 23-04-02 10:38

Alexander Jørgensen skrev:

> [...]
> senere på en eller anden måde kopiere indholdet af tabellerne i denne
> database over på den anden server. Ville noget sådant være muligt (er

Ja - du kan bruge programmet mysqldump til at flytte data mellem
forskellige MySQL-servere. Læs mere om det i MySQL-manualen.

--
Jonas Koch Bentzen

http://understroem.dk/