Hvordan får jeg fortalt ?
Fra : Kim Larsen

Dato : 03-02-01 20:35

At der på mit website, som jeg ikke kan nævne navnet på her ( jvf. aftale
med gruppen ) i øjeblikket køre en konkurrence, hvor der kan vindes
adgangsbilletter til en stor ferie messe, som afholdes i Herning.

Nå jo, er der nogen som kender en god "Rejsebeskrivelser" fra området
omkring Herning. .-)

----

Dette indlæg er lige på grænsen af den aftale som jeg har med gruppen - men
jeg ville alligevel gerne fortælle alle med samme interesse som mig, at jeg
altså på mit website udlodder adskillige adgangsbilletter til den store
rejsemesse i Herning.

Bliver man stødt i gruppen over indlægget, vil jeg naturligvis bede serveren
om at slette indlægget.

Kim Larsen
webmaster@rejsebeskrivelser.dk

Fra : Jan Boegh

Dato : 04-02-01 12:09

"Kim Larsen" <webpoint@gmx.net> wrote in message

> At der på mit website, som jeg ikke kan nævne navnet på her ( jvf. aftale
> med gruppen ) i øjeblikket køre en konkurrence, hvor der kan vindes
> adgangsbilletter til en stor ferie messe, som afholdes i Herning.

Man kan ikke have en "aftale med gruppen". Det eneste, der er at forholde
sig til, er gruppens fundats, der kan findes www.usenet.dk .
Men ingen har autoritet til at indgå aftaler med dig.
Så vidt jeg husker, blev du på et tidspunkt bedt om ikke at spamme gruppen,
og det har du så nogenlunde overholdt siden.
Og det er jo glimrende - så fortsæt endeligt med det.

Så længe, du afholder dig fra at reklamere direkte (det er jo alm.
accepteret, at signaturen er frit område), har bl.a. undertegnede intet at
indvende.
Jeg synes at din side er fin (dog vil jeg have en indvending imod alle
sites, der forsøger at fjerne flowet her fra gruppen - men dit forum får jo
højst brugerne af denne gruppe til at smile mildt overbærende, så det er nok
ikke nogen trussel).

> Nå jo, er der nogen som kender en god "Rejsebeskrivelser" fra området
> omkring Herning. .-)

Hvad mener du?

> Bliver man stødt i gruppen over indlægget, vil jeg naturligvis bede
serveren
> om at slette indlægget.

Er du i tvivl, så undlad. Læs fundatsen eller bedre - brug en times tid
eller to på www.usenet.dk .

mvh
Jan

Fra : Kim Larsen

Dato : 04-02-01 12:28

> Man kan ikke have en "aftale med gruppen".

Hej Jan. Her er jeg ikke enig med dig. Fundatsen er naturligvis
udgangspunktet i enhver nyhedsgruppe, som skal fungere som guidelines for
god opførsel. Men samtidigt kan en fast gruppe af brugere også have ønsker
som bevæger sig ud over denne fundats. Disse brugere ønskede ikke at jeg
"reklamerede" for mit site.

> Så vidt jeg husker, blev du på et tidspunkt bedt om ikke at spamme
gruppen,
> og det har du så nogenlunde overholdt siden.

Jeg er ked af at du mener at jeg nogenlunde har overholdt det siden ! Jeg
har faktisk anstrengt mig Det er jo ikke sådan, når man "bobler" for en
bestemt ting, at man så ikke må dele denne glæde med ligesindede.

dit forum får jo
> højst brugerne af denne gruppe til at smile mildt overbærende, så det er
nok
> ikke nogen trussel).

Ups ! Den skal jeg lige have fanget ! Hvad er der galt og hvad mener du
kunne være anderledes !

> Hvad mener du?

Det var bare et forsøg på at være sjov !

Men Jan og andre - jeg vil gerne involvere mig i en diskussion om
ovenstående, men skal vi så ikke "futte" den til dk.edb.internet.webdesign

Bedste hilsner

Kim

--
http://www.rejsebeskrivelser.dk er nu igen opdateret med mange spændende
rejsebeskrivelser og rejselinks.

Fra : Jan Boegh

Dato : 04-02-01 14:14

> [...]
> som bevæger sig ud over denne fundats. Disse brugere ønskede ikke at jeg

Jamen selv om du kunne finde en gruppe (hører jeg med der?) kan gruppen ikke
give dig lov til at gøre noget, der er mod fundatsen. Der findes ikke en
eller anden form for demokrati i en gruppe, der kan give dig lov til at
agere mod fundatsen.

Denne diskussion hører dog hjemme i dk.admin.netikette, hvortil der sættes
XFUT

> [...]
en
> bestemt ting, at man så ikke må dele denne glæde med ligesindede.

Tak for det.
Mit nogenlunde kommer af at jeg i perioder har haft dig mistænkt for at
skyde på alt, der rører sig, og blot med en henvisning til din side.
Og med den mængde reklamer, du har på den, betragter jeg din side som
kommerciel - og derfor underlagt en højere grad af mistro fra min side.

> dit forum får jo
> nok
> >
> Ups ! Den skal jeg lige have fanget ! Hvad er der galt og hvad mener du
> kunne være anderledes !

Jeg tænker skam kun på antallet af indlæg. Det er latterligt at tro at nogen
har en nævneværdig fornøjelse af regelmæssigt at besøge dit webboard.
Heldigvis.
Og jeg kan love dig - jeg kunne ALDRIG finde på at vejlede nogen i at
etablere en reel konkurrence til usenet. Så ingen råd fra min side.

> Det var bare et forsøg på at være sjov !

Jeg ler så.

> Men Jan og andre - jeg vil gerne involvere mig i en diskussion om
> ovenstående, men skal vi så ikke "futte" den til dk.edb.internet.webdesign

Det er et helt forkert sted at futte hen. Den rette gruppe er
dk.admin.netikette - diskussionen ville være helt offtopic i webdesign.

XFUT dk.admin.netikette

mvh
Jan