OCI_DEFAULT Problem
Fra : Henrik Holm

Dato : 22-04-02 07:26

Hej

Jeg sidder og laver nogle PHP opslag til en Oracle database, igennem
OCI. Nogle gange for jeg denne fejlmeddelse.

Fatal error: Maximum execution time of 30 seconds exceeded in

Jeg har fundet ud af at OCI_DEFAULT er standard sat til 30 sekunder,
men er det muligt at ændre det????

mvh
Henrik

Fra : Jørgen Østergaard

Dato : 22-04-02 11:33

Hej Henrik,

er du sikker på at det er Oracle der giver dig det? Kan det ikke være fordi
at query'en du laver, kører over 30 sekunder, og det så er PHPs
set_time_limit() du ikke har brugt, og den derfor default står til 30 sek.
for script execution? se
http://www.php.net/manual/en/function.set-time-limit.php for mere info.

Uanset om det er din query eller andet i dit script, der tager 30 sekunder,
så vil jeg mene at du bør prøve at se om ikke du kan nedbringe den
eksvkveringstid - 30 sek. ventetid foran browseren er meget lang tid ;)

vh. Jørgen

Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 22-04-02 21:43

"Henrik Holm" <hfh@fomfrv.dk> skrev

> [...]
>
> Fatal error: Maximum execution time of 30 seconds exceeded in
>
> Jeg har fundet ud af at OCI_DEFAULT er standard sat til 30 sekunder,

Du bør nok hellere koncentere dig om at optimere din database eller din
query, 30 sek. er ALT for meget for en DB forspørgsel.

--
Take Care
Kim Emax - Freelance programmør - Pt. Job og opgavesøgende.