Spørgsmål om Drager og Dæmoner
Fra : Jesper Hylling

Dato : 21-04-02 22:24

Jeg har i øjeblikket Drager og Dæmoner grunbogen + ekspert udvidelsen
(regelbogen + magibogen). Jeg er klar over at Drager og Dæmoner er et dødt
system i den forstand at der ikke udgives mere til det. Men nu har jeg hørt
at der er kommet senere udgaver, med ændrede regler. Mine spørgsmål er som
følger:

- Udgives der stadig nye ting til dette nye system?
- Er det lige så godt som det gamle system?
- Hvor kompatibelt er dette nye system med det gamle system?
- Kan det købes i DK

mvh.

Jesper

Fra : Morten Strårup

Dato : 22-04-02 21:22

Ja... Se her: http://www.riotminds.com

> - Er det lige så godt som det gamle system?

Jeg kan personlig bedst lide den danske 2. udgave... Har dog også både 5. og
6. udgaven, men har aldrig rigtig fået tid til at sætte mig ordentlig ind i
nogen af de to.

> - Hvor kompatibelt er dette nye system med det gamle system?

Reglerne ligner stadig hinanden, men ved ikke hvor kompatible de er, kender
ikke de nye udgaver så godt endnu...

> - Kan det købes i DK

Fantask skulle vist have grundbogen...

MVH

Morten Strårup

Fra : Etin

Dato : 02-05-02 09:58

Hejsa DoD-spiller!

Dejligt at der stadig er lidt liv i mit yndlingsspil!
Skulle du ønske at diskutere DoD i et forum af
ligesindende, så kig endelig forbi www.erebaltor.dk
og hop ind på FORUM!

Riotminds nye system er meget anderledes end det
DoD vi kender fra tidligere - bla. er der nu kommet "levels"
ind i systemet og man stiger også i KP med tiden....
alt sammen noget jeg synes er meeeeget trist. Det er dog et
rigtig flot og gennemarbejdet produkt - men en yderst stemnings-
fuld verden!

MVH.

Søren Niedziella

Fra : Jan Christensen

Dato : 02-05-02 14:16

GUD jeg troede ikke der var nogle site omkring det!!

Jeg har da engang lidt LANGT efter sådan noget ;)

Det var da det eneste spil jeg fik fat i den gang AD&D var på mode!!
Så det er efterhånden også MEGEt gammel *G*

Var endag selv ved at lave et PC spil ud af det... men fik lagt det til side
og ikke lavet det alligevel *G*

Fra : EV0L

Dato : 03-05-02 08:39

Hej, jeg startede også med DoD den gang i 80ernde...
Det glæder mig meget at se at det stadigvæk blive spillet og der bliver
lavet hjemmesider om det!!!
Jeg tror sku jeg vil finde mine gamle regl bøger igen....
Godt gået!

-e.

PS Jeg spiller nu D&D 3.ed.

Fra : Etin

Dato : 04-05-02 22:45

Hejsa!

Find du endelig de gamle regelbøger frem - og kig så på vores ændringer
og drop så det der D&D gas og vend tilbage til et ordentligt rollespil

MVH.

Søren