Acrobat-problem
Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 21-04-02 18:57

Følgende problem er opstået omkring oprettelse af pdf-filer fra
PageMaker 7 med Acrobat Distiller og Acrobat 5 på Beige G3 med M acOS
9.2:

Adobe PS æder sig fint gennem dokumentet, som kan være på en snes sider
med tekst, billeder i streg og foto samt epser.
I det øjeblik Distiller skal igang, fryser computeren. Ved genstart kan
jeg finde ps-filen, som jo altså er en slags mellemstation i processen.
Når jeg klikker på den, går Distiller igang og gør arbejdet færdigt. Og
dermed ender jeg med et tilfredsstillende resultat.
Jeg har givet Distiller en del ekstra hukommelse. Men er det i
virkeligheden MacOS/Finder, der ikke magter hele processen i én
mundfuld? Virtuel hukommelse er slået til.
Det har kunnet lade sig gøre før.
Jeg får også problemer, hvis jeg tager en side ad gangen.
Hvis jeg derimod kopierer de enkelte siders indhold til et nyt
PageMaker-dokument på kun én side, er der ingen problemer. Det vil sige,
at der ikke er konflikter indbygget i PageMaker-dokumentets indhold.

Venlig hilsen

Ove Steen Smidt

Fra : Storm

Dato : 21-04-02 20:02

Ove Steen Smidt <ossmidt@post11.tele.dk> wrote:

> [...]
> Når jeg klikker på den, går Distiller igang og gør arbejdet færdigt. Og
> dermed ender jeg med et tilfredsstillende resultat.

Jeg havde på et tidspunkt et lignende problem, hvor det først hjalp da
jeg geninstallerede Acrobat.

> Jeg har givet Distiller en del ekstra hukommelse. Men er det i
> virkeligheden MacOS/Finder, der ikke magter hele processen i én
> mundfuld? Virtuel hukommelse er slået til.
> Det har kunnet lade sig gøre før.

Med den samme fil? - Er det kun én bestemt fil der giver dig problemer,
ville jeg jo tro, at det er PageMaker-dokumentet der er råddent.

> [...]
> PageMaker-dokument på kun én side, er der ingen problemer. Det vil sige,
> at der ikke er konflikter indbygget i PageMaker-dokumentets indhold.

Men måske i PageMaker-dokumentets "header" hvis man kan sige sådan.
Hvis det kun er det job, så er det vel dét og ikke din Acrobat, der er
syg.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 21-04-02 21:24

Storm <Ninzen@ofir.dk> wrote:

> [...]
>
> Med den samme fil? - Er det kun én bestemt fil der giver dig problemer,
> ville jeg jo tro, at det er PageMaker-dokumentet der er råddent.
Hvis der var problemer (og i så fald er det altid noget med postscript),
ville det også vise sig, når man printer. Og det gør det ikke.

> Men måske i PageMaker-dokumentets "header" hvis man kan sige sådan.
> Hvis det kun er det job, så er det vel dét og ikke din Acrobat, der er
> syg.
Jeg tvivler. Det må i den sag være vigtigt at skelne mellem mange
involverede parter:
PageMaker, Adobe PS, Distiller, Acrobat og MacOS. Jeg kan se, at
processen kører fast, når Distiller skal igang.
Forrige gang jeg skulle lave pdf af et dokument med mange fotos i, kunne
det heller ikke lade sig gøre i et hug. Dengang kunne jeg tage et par
sider ad gangen og til slut føje dem sammen i Acrobat.

Ove Steen

Fra : macsteen

Dato : 21-04-02 21:38

in article 1fb0g54.2spm9y1ewp8x4N%ossmidt@post11.tele.dk, Ove Steen Smidt at
ossmidt@post11.tele.dk wrote on 21.04.2002 22:24:

> [...]
> det heller ikke lade sig gøre i et hug. Dengang kunne jeg tage et par
> sider ad gangen og til slut føje dem sammen i Acrobat.

Hvor meget hukommelse er fri når PageMaker og Distiller er startet?
Jeg mener at have set at det ikke hjælper at give Distiller mere hukommelse.

Fra : Ove Steen Smidt

Dato : 22-04-02 15:23

macsteen <macsteen.remove@hotmail.com> wrote:

> Hvor meget hukommelse er fri når PageMaker og Distiller er startet?
> Jeg mener at have set at det ikke hjælper at give Distiller mere hukommelse.

Jeg prøver at kigge under æblet. Distiller startes: bruger 19,9 Mb.
PageMaker startes: bruger 32,1 Mb. Desuden er MacSoup igang for at jeg
ikke skal tabe dit indlæg: 24,5 Mb. Største ubrugte blok: 306,3 Mb.
Indbygget hukommelse: 416 Mb. Virtuel hukommelse: 417 Mb brugt på HD.

Jeg kan se pointen i, at Distiller og MacOS skal håndtere en ps-fil, der
er 20-30 gange så stor som den pdf-fil, der bliver det afsluttende
produkt. Det er forståeligt, hvis det giver åndenød. Men det har før
kunnet lade sig gøre. Er der en idé i at slette Distiller-prefs? Evt.
genindstallere?

Venlig hilsen

Ove Steen

Fra : macsteen

Dato : 22-04-02 19:56

in article 1fb1u9s.165sny215dthcwN%ossmidt@post11.tele.dk, Ove Steen Smidt
at ossmidt@post11.tele.dk wrote on 22.04.2002 16:23:

> [...]
> produkt. Det er forståeligt, hvis det giver åndenød. Men det har før
> kunnet lade sig gøre. Er der en idé i at slette Distiller-prefs? Evt.

Med den mængde RAM tror jeg ikke det er der skoen trykker - jeg ville dog
forsøge uden virtuel hukommelse.
Så ville jeg forsøge at tjekke disk for fejl og endelig reinstallere AdobePS
og CreatePDF.