Halv dårlig CGI i Star Wars SE
Fra : Thomas Mouritsen

Dato : 21-04-02 13:52

Måske har ILM bare ikke haft nok tid til det, men Jabba The Hutt virker
altså lidt livløs i CGI'en. Ikke bare fordi han er en Hutt....hvordan de så
end, skal bevæge sig....men generelt.

Har dog nu altid syntes, at "han" var pænt lavet, men da jeg sad og så
filmen i går, slog det mig, at han altså så _lidt_ kunstigere ud, end jeg
huskede det i 1997.

Kan ikke lige sætte en finger på det, men *grr*.......jeg synes ikke det var
helt så fedt længere, med CGI Jabba.

Forleden dag, så jeg Dragonheart, fra 1996, og i den film er CGI'en konstant
meget pænere, end SW S.E's CGI.

Dragonheart er fra 1996, og SW S.E. fra 1997 ; Mærkeligt, hvorfor ILM ikke
tog sig ordentligt sammen, 1 år senere, da de baksede med Star Wars ?

Prøv at se på detaljeringsgraden og animationerne i Dragonheart, når Draco
er på skærmen, og sammenlign med alle CGI effekterne i Star Wars ; Der er
dælme en forskel ; Både i animationerne, og detaljeringsgraden.

Går der ikke nogle vedhængende rygter om, at Lucas havde flere idéer til
Star Wars SE, men som der ikke var tid til at implementere i den færdige
film.

Var SE udgaven lidt af et rushjob for ILM ?

Thomas

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 21-04-02 15:37

"Thomas Mouritsen" <miles@privat.dk> wrote in message

> Var SE udgaven lidt af et rushjob for ILM ?

Det tror jeg. Lidt huhej er der i hvert fald over det.

Ang. CGI, så tror jeg, at de ikke har brugt så meget energi på
Jabba. Ikke i forhold til dino'erne og Draco, der i højere grad
bar filmen, hvorfor de nok gravede sig mere ned i deres udtryk,
motorik osv.

Måske var de hæmmet af, at der rent faktisk stod en skuespiller,
som de skulle placere Jabba oven på i selve scenen, men med hvad de
ellers kan finde ud af, er det ikke verdens stærkeste argument.

Mark
Vi kan altid bruge en ny skribent.