Højtalere til Mac?
Fra : stidsholt@mac.com

Dato : 20-04-02 22:13

Hej gruppe,

Hvilke erfaringer har I med eksterne højtalere til musik fra en Mac G3
(min: hhv. PowerBook Pismo og B/W )?

Jeg har set Lumatron-højtalere i Kvickly til godt 400 kr. for et sæt,
den lokale EDB-forhandler har nogle Logitech med subwoofer til lidt mere
og hos Computerstore ss to udgaver af TDK med subwoofere til ca. 800 og
ca. 1200 kroner. Desuden har jeg på nettet ses nogle JBL'ere, som jeg
har gode erfaringer med til mit hi-fi.

Hvilket fabrikat »good value for money«, når man vil høre sine
MP3-overspillede cd'er fra sin Mac?

Tak for svar!

Hilsen Søren

Fra : Morten Reippuert

Dato : 21-04-02 01:43

In article <3CC1D9C5.2060103@mac.com>,
"stidsholt@mac.com" <stidsholt@mac.com> wrote:

> Tak for svar!

køb et par soundstiks eller enndu bedre: et minijack -> phonokabel så du
kan kobæle PB'en direlke på stereoanlæget

Fra : Erik Richard Sørense~

Dato : 21-04-02 05:21

Hej Søren

"stidsholt@mac.com" wrote:

> Hvilke erfaringer har I med eksterne højtalere til musik fra en Mac G3
> (min: hhv. PowerBook Pismo og B/W )?
>
> Jeg har set Lumatron-højtalere i Kvickly til godt 400 kr. for et sæt,

Det, jeg har hørt om dem, er, at de er meget 'tynde' i lyden. Jeg har dog
ikke selv haft lejlighed til at høre dem (endnu).

> den lokale EDB-forhandler har nogle Logitech med subwoofer til lidt mere

Hvis de er lige så dårlige, som dem, der plejer at følge med nogle af de
større Wintels, så hold fingrene langt væk. Jeg vil iyvertfald ikke købe
dem uden at have hørt dem.

> og hos Computerstore ss to udgaver af TDK med subwoofere til ca. 800 og
> ca. 1200 kroner.

Kender dem ikke...

> Desuden har jeg på nettet ses nogle JBL'ere, som jeg
> har gode erfaringer med til mit hi-fi.

Ja, deres HiFi i de originale amerikanske serier er ganske udmærkede til
stereoanlægget, men deres computerhøjttalere virker på mig temmelig
'plasticagtige', og lyden er der ikke noget at råbe hurra for.

> Hvilket fabrikat »good value for money«, når man vil høre sine
> MP3-overspillede cd'er fra sin Mac?

Jeg har selv meget gode erfaringer med fx. en Dallas 160. Den er lille og
kompakt men med en 'stor' lyd i forhold til str.. De nyere modeller fra
Dallas er dog ikke særligt stabile, og der er mange fejl med dem.

Dem, jeg har mest tiltro til, er Trust højttalere. Jeg har 2 forskellige
sæt til 2 af mine maskiner. De har en meget fin lyd i hele toneområdet. Den
jeg bedst selv kan lide er deres SoundWave 3D-1000Pro med subwoofer. Den er
rent ud sagt fantastisk i lyden, og så har den tillige et særdeles flot
design, der vil passe godt til de nye Mac modeller også. SW1000 er den
mindste af de store systemer med sub, og svjh. koster den omkring 900kr..
Den kan kobles op med minijack og stikkene er RCA, så du evt. kan sætte den
til en udgang med RCA bøsninger også. Og så kan de endda spille særdeles
højt uden forvrængning. De er normeret til ca. 500w PMPO, - svarende til
ca. 2x20w sinus effekt ved 4ohm.

Lenco laver også nogle gode sub-sæt, men de er heller ikke blandt de helt
billige - ca. 1000kr. for det mindste sæt, men til gengæld er de i meget
flotte trækabinetter - både satellitter og woofer.

Så umiddelbart vil jeg sige, at man får mest for mindst i Trust SoundWave
serien. - Men igen - man bør høre højttalere, før man køber - også til en
computer.

mvh. Erik Richard

(PS. hvis du bor i Århusområdet, må du gerne komme ud og høre dem)

Phone: (+45) 8625 0963, & (+45) 4082 6109,
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
- Software - For Theological Education - And For Physically Impaired
- Do it The Nisus Way - Nisus Writer, The Best Text Processor in The World
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Fra : Per Erik Rønne

Dato : 21-04-02 06:17

stidsholt@mac.com <stidsholt@mac.com> wrote:

> Hvilke erfaringer har I med eksterne højtalere til musik fra en Mac G3
> (min: hhv. PowerBook Pismo og B/W )?

Jeg har et par eksterne Apple-højttalere, og de er ikke de bedste til
musik, tror jeg. Men musik spiller jeg nu også gennem mit stereoanlæg,
som jeg har højttalere til i alle rum undtagen entré [men altså dog
badeværelse ].

Det var dog de eneste højttalere som jeg kunne finde, der også havde
udgang til hovedtelefoner. Kun mangler der et højttalersæt der også skal
forbindes til Mac'ens mikrofonudgang, og med hul til headset med
høretelefoner og mikrofon. Som det fås til telefoner.

Se, det ville være guf til internet-telefoni .

[Måske skulle der også være udgang til kamera? Eller nå nej, så skal man
jo skynde sig i bad før man ringer ;-(.]
--
Per Erik Rønne
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.