Indstille IE korrekt til QT-filer
Fra : Jonas Voss

Dato : 20-04-02 20:50

Jeg prøver at hente nogle HAL 9000 lyde fra denne side:

http://www.palantir.net/2001/sounds.html

Men linket til QT-filerne er en cgi-ting, som ser sådanne ud:

http://www.palantir.net/cgi-bin/file.cgi?file=wav/better.wav

Når jeg klikker på linket bliver jeg dirigeret til en side med et
"knækket" quicktime-logo på, og forsøger man istedet at dl'e filen ender
man med en .cgi-fil QT ikke kan læse.

Skal jeg tilføje en File Helper i IE prefs der kan håndtere dette, eller
må jeg bare leve uden HAL-lydene?

IE 5.13 & MacOS 9.2.1DK

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 21-04-02 00:25

Jonas Voss <spamthis@verture.net> wrote:

> [...]
>
> Når jeg klikker på linket bliver jeg dirigeret til en side med et
> "knækket" quicktime-logo på, og forsøger man istedet at dl'e filen ender

Ved godt det sjældent hjælper men... Det virker hos mig. Så det skyldes
nok en indstilling i filehelpers... Jeg kan dog heller ikke downloade
filerne. Det bliver også til sådan nogle .cgi ting. Men jeg er sikker på
at hvis du retter dine indstillinger så waw bliver til QT så vil det
virke, også selvom filerne har en .cgi endelse. Er mac'en egentlig ikke
fuldstændig ligeglad med hvad endelsen på en fil er?

> Skal jeg tilføje en File Helper i IE prefs der kan håndtere dette, eller
> må jeg bare leve uden HAL-lydene?

Ærgeligt hvis du må leve uden... De er da alt for fede

> IE 5.13 & MacOS 9.2.1DK

IE 5.13 & MacOS 9.2.2DK QT 5.1(pro)

--
Mvh Nicolai Brandt

Fra : Nicolai Brandt

Dato : 21-04-02 00:32

Nicolai Brandt <nicstone@mac.com> wrote:

> [snip]

> Ved godt det sjældent hjælper men... Det virker hos mig. Så det skyldes
> nok en indstilling i filehelpers... [snap]

Hmmm, jeg prøvede lige med en filehelper indstilling hvor waw bliver til
QT movie... Den fik godt nok sat filen som om det er en QT men den kan
ikke læses. Det er da irriterende med alle disse mærkelige indpakninger
af filerne. Nå men det kan altså stadig lade sig gøre at trykke på en
fil og høre den i et andet vindue (og også at gemme filen).

--
Mvh Nicolai Brandt

Fra : Jonas Voss

Dato : 21-04-02 00:51

Nicolai Brandt <nicstone@mac.com> wrote:

> Ved godt det sjældent hjælper men... Det virker hos mig. Så det skyldes
> nok en indstilling i filehelpers...

Du havde selvfølgelig ret. Jeg havde i alt 7 file helpers der foreslog
IE hvordan den skulle håndtere wav-filer. Nu fjernede jeg dem alle, og
nu åbner HAL-lydene meget fint.

Tak for hjælpen.

--
| Jonas @ 55.7,12.5 | <http://verture.net/> |