/ Forside / Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet multimedie
#NavnPoint
refi 19159
Klaudi 13515
severino 5400
pallebhan.. 4553
molokyle 4203
o.v.n. 3762
tedd 3707
bentjuul 3670
transor 2817
10  miritdk 2644
"paste" og photoshop
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 20-04-02 16:10

hej grafik folk

Jeg har nu længe gået og irreteret mig over photpshop...

Jeg kan nemlig ikke få den til at indportere grafik.. Altså ved paste
kommandoen... Hvis jeg fx laver en "pint screen" kan photoshop ikke "se" at
der er noget... funktionen er gråtonet

jeg bruger XP

Nogen der også har problemet, eller en løsning?



 
 
Thomas (20-04-2002)
Kommentar
Fra : Thomas


Dato : 20-04-02 17:20

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
news:3cc184ad$0$64538$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Jeg har nu længe gået og irreteret mig over photpshop...

Hvilken version?

> Jeg kan nemlig ikke få den til at indportere grafik.. Altså ved paste
> kommandoen... Hvis jeg fx laver en "pint screen" kan photoshop ikke "se"
at
> der er noget... funktionen er gråtonet

Har jeg aldrig haft problemer med. Lav en print screen, i Photoshop trykker
du ctrl-n for at lave et nyt dokument, det får automatisk den samme
størrelse som det du lige har kopieret med print screen, ctrl-v og så skulle
det gerne være der. Det kan måske have noget med OS og PS version at gøre.
Jeg bruger Win98Se og PS 6.01.

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - webcam og undervandsbilleder fra Rødehavet
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash tutorial
http://www.fastfreeway.dk/?ref=11242 - får du trafik nok på din hjemmeside
....?!?



Bjarke Hansen (20-04-2002)
Kommentar
Fra : Bjarke Hansen


Dato : 20-04-02 19:47

"Thomas" <flash4@it.dk> wrote in message
news:3cc19531$0$255$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

> Har jeg aldrig haft problemer med. Lav en print screen, i Photoshop
trykker
> du ctrl-n for at lave et nyt dokument, det får automatisk den samme
> størrelse som det du lige har kopieret med print screen, ctrl-v og så
skulle
> det gerne være der.

Hmm, ja det fungere jo... Vidste overhovedet ikke det skulle være så
besværligt.. Hvorfor ikke bare trykke CTRL+V som alle andre programmer, og
så dukker billedet frem.. Det er da lidt besværligt det andet. Men nu ved
jeg det da, hvordan man gør.

> Det kan måske have noget med OS og PS version at gøre.
> Jeg bruger Win98Se og PS 6.01.

XP, PS 7.0



Kurt Lund (20-04-2002)
Kommentar
Fra : Kurt Lund


Dato : 20-04-02 23:11

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> skrev:

> Hmm, ja det fungere jo... Vidste overhovedet ikke det skulle være så
> besværligt.. Hvorfor ikke bare trykke CTRL+V som alle andre programmer, og
> så dukker billedet frem.. Det er da lidt besværligt det andet. Men nu ved
> jeg det da, hvordan man gør.

Hvad havde du egentlig tænkt dig? Der skal da være noget at sætte ind i!
I det du nævner som "alle andre programmer" har du da også et dokument
åbent, når du indsætter, ikke?
Du kan da også have et vilkårligt billede åbent i Photoshop, for dér at indsætte
et andet fra udklipsholderen.
Det er da temmeligt elementært.

--
Kurt Lund


emj (20-04-2002)
Kommentar
Fra : emj


Dato : 20-04-02 23:56

Kurt Lund skrev i <3cc1e764$0$246$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:

>Hvad havde du egentlig tænkt dig? Der skal da være noget at sætte ind i!
>I det du nævner som "alle andre programmer" har du da også et dokument
>åbent, når du indsætter, ikke?

Nej, det har man faktisk ikke altid.
En skærmdump kan uden videre indsættes i PSP, hvor man i PS først må
åbne et tomt dokument, for at kunne indsætte.
Hilsen emj
--
www.enterpol.dk/foto/
Bliv medlem af www.enterpol.dk/
- dit fristed på Internettet

Per Christoffersen (20-04-2002)
Kommentar
Fra : Per Christoffersen


Dato : 20-04-02 23:18


"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en meddelelse
news:3cc1b7b9$0$42356$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> "Thomas" <flash4@it.dk> wrote in message
> news:3cc19531$0$255$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
>
> > Har jeg aldrig haft problemer med. Lav en print screen, i Photoshop
> trykker
> > du ctrl-n for at lave et nyt dokument, det får automatisk den samme
> > størrelse som det du lige har kopieret med print screen, ctrl-v og så
> skulle
> > det gerne være der.
>
> Hmm, ja det fungere jo... Vidste overhovedet ikke det skulle være så
> besværligt.. Hvorfor ikke bare trykke CTRL+V som alle andre programmer, og
> så dukker billedet frem..

Sådan bør det også fungere, ihvertfald ved screendumps (sådan har det virket
op til vers. 6, som jeg bruger på win2000).
Vers. 7 er jo ganske ny, måske er der en lille bug i programmet.

Ved kopiering fra andre programmer kan der være problemer med
filudvekslingsformater. Copy/paste fra office-programmerne duer f.eks. ikke,
mens det virker fra Adobes andre programmer.

/Per




Storm (20-04-2002)
Kommentar
Fra : Storm


Dato : 20-04-02 23:42

Per Christoffersen <christoffersen@comonto.dk> wrote:

> >
> > Hmm, ja det fungere jo... Vidste overhovedet ikke det skulle være så
> > besværligt.. Hvorfor ikke bare trykke CTRL+V som alle andre programmer, og
> > så dukker billedet frem..
>
> Sådan bør det også fungere, ihvertfald ved screendumps (sådan har det virket
> op til vers. 6, som jeg bruger på win2000).
> Vers. 7 er jo ganske ny, måske er der en lille bug i programmet.

Jeg tror I snakker forbi hinanden. Ellers forstår jeg ikke forskellen.
Skullen Photoshop vide at det er her der skal pastes noget ind uden at
have et vindue åbent til at paste i? Det har jeg da aldrig hørt.

> Ved kopiering fra andre programmer kan der være problemer med
> filudvekslingsformater. Copy/paste fra office-programmerne duer f.eks. ikke,
> mens det virker fra Adobes andre programmer.

Hvilke situationer er det det ikke virker. For mig virker det begge veje
mellem Photoshop og Office-programmerne. Men det bliver jo altså kun
skærm-previewet man copy-paster.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Jacob Skaaning (21-04-2002)
Kommentar
Fra : Jacob Skaaning


Dato : 21-04-02 13:23

Storm wrote:
> Per Christoffersen <christoffersen@comonto.dk> wrote:
>
>>>
>>> Hmm, ja det fungere jo... Vidste overhovedet ikke det skulle være så
>>> besværligt.. Hvorfor ikke bare trykke CTRL+V som alle andre
>>> programmer, og så dukker billedet frem..
>>
>> Sådan bør det også fungere, ihvertfald ved screendumps (sådan har
>> det virket op til vers. 6, som jeg bruger på win2000).
>> Vers. 7 er jo ganske ny, måske er der en lille bug i programmet.
>
> Jeg tror I snakker forbi hinanden. Ellers forstår jeg ikke forskellen.
> Skullen Photoshop vide at det er her der skal pastes noget ind uden at
> have et vindue åbent til at paste i? Det har jeg da aldrig hørt.
>
>> Ved kopiering fra andre programmer kan der være problemer med
>> filudvekslingsformater. Copy/paste fra office-programmerne duer
>> f.eks. ikke, mens det virker fra Adobes andre programmer.
>
> Hvilke situationer er det det ikke virker. For mig virker det begge
> veje mellem Photoshop og Office-programmerne. Men det bliver jo altså
> kun skærm-previewet man copy-paster.

Så vidt jeg har erfaret skal man altid oprette et nyt billede i Photoshop,
for at kunne paste. Jeg har dog også lagt mærke til, at programmet læser
størrelsen på billedet i udklipsholderen, og automatisk sætter
billedstørrelsen til de samme dimensioner. Ganske praktisk.

--
Jacob
Læger Uden Moralske Grænser: http://come.to/LUMG
Woyzeck: http://woyzeck.homepage.dk



Per Christoffersen (21-04-2002)
Kommentar
Fra : Per Christoffersen


Dato : 21-04-02 21:13


"Storm" <Ninzen@ofir.dk> skrev i en meddelelse
news:1fays5o.1pqdi8e1dk7cx4N%Ninzen@ofir.dk...
> Per Christoffersen <christoffersen@comonto.dk> wrote:
>
> Jeg tror I snakker forbi hinanden. Ellers forstår jeg ikke forskellen.
> Skullen Photoshop vide at det er her der skal pastes noget ind uden at
> have et vindue åbent til at paste i? Det har jeg da aldrig hørt.

Det har du øjensynlig så ganske ret. Jeg havde slet ikke tænkt den tanke, at
problemet bestod i, at der først skulle åbnes et dokument...

> > Ved kopiering fra andre programmer kan der være problemer med
> > filudvekslingsformater. Copy/paste fra office-programmerne duer f.eks.
ikke,
> > mens det virker fra Adobes andre programmer.
>
> Hvilke situationer er det det ikke virker. For mig virker det begge veje
> mellem Photoshop og Office-programmerne. Men det bliver jo altså kun
> skærm-previewet man copy-paster.

Jeg snakker om andre filtyper end skærmdumps (det er jo ikke altid det er
nok med sådan et).

/Per



Madsen (21-04-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 21-04-02 02:12

emj skrev:

> En skærmdump kan uden videre indsættes i PSP, hvor man i PS først må
> åbne et tomt dokument, for at kunne indsætte.

Så er det vel fordi PSP åbner op med et tomt dokument når du starter
den, på samme måde som f.eks. Illustrator, CorelDraw, Photopaint osv.
gør, eller kan stilles til at gøre?.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

emj (21-04-2002)
Kommentar
Fra : emj


Dato : 21-04-02 02:22

Madsen skrev i <Xns91F720A154B2Dcopy.if.you.wish@madsen.tdcadsl.dk>:

>Så er det vel fordi PSP åbner op med et tomt dokument når du starter

Nej, det er ikke. Der er ikke noget tomt dokument,
Hilsen emj
--
www.enterpol.dk/foto/
Bliv medlem af www.enterpol.dk/
- dit fristed på Internettet

S. Peters (24-04-2002)
Kommentar
Fra : S. Peters


Dato : 24-04-02 02:13

>Bjarke skrev
>Hmm, ja det fungere jo... Vidste overhovedet ikke det skulle være så
>besværligt.. Hvorfor ikke bare trykke CTRL+V som alle andre programmer, og
>så dukker billedet frem.. Det er da lidt besværligt det andet. Men nu ved
>jeg det da, hvordan man gør.

Ved nu ikke lige hvor besværligt jeg synes det er trykke ctrl-n og så ctrl-v
fremfor blot ctrl-v. Besværet er da vist til at overkomme

> emj skrev:
>
>> En skærmdump kan uden videre indsættes i PSP, hvor man i PS først må
>> åbne et tomt dokument, for at kunne indsætte.

>Madsen skrev
> Så er det vel fordi PSP åbner op med et tomt dokument når du starter
> den, på samme måde som f.eks. Illustrator, CorelDraw, Photopaint osv.
> gør, eller kan stilles til at gøre?.

En side-kommentar er et par versioner siden at Illustrator outomatisk åbnede
op med en tom side i version 9 0g 10 skal du også vælge New for at få et
dokument.

M.v.h
S. Peters


Madsen (21-04-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 21-04-02 02:43

emj skrev:

> Nej, det er ikke. Der er ikke noget tomt dokument,

Det forstår jeg slet ikke, men ok.
Man er nok for vant til Photoshops måde at gøre det på så.

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Madsen (24-04-2002)
Kommentar
Fra : Madsen


Dato : 24-04-02 11:38

S. Peters skrev:

> En side-kommentar er et par versioner siden at Illustrator
> outomatisk åbnede op med en tom side i version 9 0g 10 skal du
> også vælge New for at få et dokument.

Nå ja. Det var en forglemmelse. :)

--
Med venlig hilsen
Madsen.

Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177502
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408534
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste