Andet multimedie
bentjuul 3670
TV-in/out HJÆLP!!
Fra : Søren Lange

Dato : 20-04-02 11:58

Jeg er blevet den lykkelige ejer af et JVC "VHS-C-PAL" + "GR-FXM373"
videokamera, og kunne nu godt tænke mig at anskaffe noget tv-ud/video-in til
min PC'er......
Er der i denne gruppe nogen som ved hvad jeg skal bruge for at kunne lægge
film over på PC'eren og evt. noget om hvad jeg yderligere skal bruge af
teknik for at få DVD fra PC-fjernsyn...
Jeg har i forvejen et Matrox Millenium G400 Single Display, og ingen tv
faciliteter...Hvad skal jeg bruge af Elektriske komponenter (noget billigt
og præcis type ønskes her), og evt. programmer?

På forhånd mange tak

Mvh.:
Søren Lange
Viby J, Århus
Soeren-lange@mail1.stofanet.dk

Fra : Lars

Dato : 20-04-02 12:40

"Søren Lange" skrev:
> JVC "VHS-C-PAL" + "GR-FXM373"
> videokamera, og kunne nu godt tænke mig
> at anskaffe noget tv-ud/video-in til min PC'er......

Først: Denne gruppe er slet ikke det rigtige sted for den type spørgsmål,
her snakkes om grafisk fremstilling af billeder.

Du skulle istedet have valgt news:dk.teknik.tv+video istedet, alternativt

===

Meget af det du læser/hører omkring videoredigering på PC kræver et digitalt
kamera (DV eller Digital8) og en firewire (IEEE-1394) port.

Men, du har erhvervet et analogt PAL kamera og med sådan et er såvel
kvaliteten som dets muligheder mht. redigering mere begrænsede. Men du skal
have fat i noget som kan hente PAL-video (også kaldet composite video) ind i
computeren, og redigere i det.

Du kan næppe få det ud i kameraet igen. Men med et grafikkort med videoout
el.lign. vil du evt. kunne overspille resultatet til en stationær VHS video.

Det du søger er derfor f.eks. denne pakke fra Pinnacle:
http://www.pinnaclesys.com/ProductPage.asp?Product_ID=489&Langue_ID=7

Alternativt kan du finde den store pengepung frem og købe f.eks:
http://www.pinnaclesys.com/ProductPage.asp?Product_ID=520&Langue_ID=7
Så er du klar til digital video og DVD produktion i samme ombæring.

- Lars

PS. Jeg har sat opfølning til news:dk.teknik.tv+video

Fra : Dan Andersen

Dato : 20-04-02 13:30

Kig på www.videoredigering.dk

Der er alt hvad du behøver!