Ketchups holdbarhed
Fra : Peter

Dato : 20-04-02 10:00

Hej

Hvor længe kan en flaske Heinz holde sig ved stuetemperatur efter den er
blevet åbnet?

Vil gerne have en flaske i skuffen på arbejdet, men er lidt nervøs for
hygiejnen i dette.

Hilsen Peter

Fra : Bettina Madsen

Dato : 20-04-02 10:39

> Hvor længe kan en flaske Heinz holde sig ved stuetemperatur efter den er
> blevet åbnet?

Ifølge min ketshup kan den holde sig 8 uger på køl efter den er åbnet, så
jeg vil tro den kan holde sig 2-3 uger uden køl (alt efter hvor varmt der er
i din skuffe) Jeg mener der er en del konservering i ketchup, så derfor tror
jeg godt den kan holde sig nogle uger.
Men ellers kan du jo lave en test, du vil kunne smage, lugte eller se det
når den ikke er god længere..............mmmmmm

Bettina

Fra : Esben

Dato : 21-04-02 23:14

"Bettina Madsen" <bettina@cyberdude.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
er
> i din skuffe) Jeg mener der er en del konservering i ketchup, så derfor

Der er nul konservering i Heinz ketchup står der på flaskerne.

--
Esben

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 20-04-02 11:04

"Peter" <no_spam@no.where> writes:

> Hvor længe kan en flaske Heinz holde sig ved stuetemperatur efter den er
> blevet åbnet?

Sidst jeg købte Heinz stod der at den skulle opbevares i køleskab
efter åbningen.

/Trine

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 20-04-02 13:32

> Hej
>
> Hvor længe kan en flaske Heinz holde sig ved stuetemperatur efter den er
> blevet åbnet?

Rimelig længe. Jeg putter aldrig Heinz i køleskabet. Jeg hader kold
ketchup. At der står den skal anbringes på køl, anser jeg for at være
producentes rygdækning. Det er ikke tvingende nødvendigt.

> Vil gerne have en flaske i skuffen på arbejdet, men er lidt nervøs for
> hygiejnen i dette.

Køb små flasker evt. Jeg vil sige don't worry, hvis den ikke står et
sted der er for varmt. Min står i vores forrådskammer, og jeg synes
ikke den bliver dårlig eller harsk.

Jeg er ikke så hysterisk med sådan noget. Lever i en konstant kamp
med min kæreste om, hvad der må stå ude, og hvad der ikke må. Jeg har fx
også altid noget smør stående ude. Det vil hun ikke røre med en ildtang.

Mark
Vi kan altid bruge en ny skribent.

Fra : Anja

Dato : 22-04-02 15:50

Jeg har den heller ikke i køleskab - men har endnu ikke oplevet at den blev
for gammel.

Anja

Fra : Thomas Wesley Hinton

Dato : 20-04-02 19:36

"Peter" <no_spam@no.where> skrev i en meddelelse
> [...]
> blevet åbnet?
>
> Vil gerne have en flaske i skuffen på arbejdet, men er lidt nervøs for

Hvad med at bruge de små ketchup poser? Tror de fleste er lavet af Kraft,
men måske Heinz laver nogle også.

Fra : Mark Beaumont

Dato : 20-04-02 23:58

Thomas Wesley Hinton wrote:
> Hvad med at bruge de små ketchup poser? Tror de fleste er
> lavet af Kraft, men måske Heinz laver nogle også.

Heinz laver både ketchup og mayonaise i de små potionsposer.

Vh Mark

Fra : Henrik Vest

Dato : 20-04-02 20:03

> Hvor længe kan en flaske Heinz holde sig ved stuetemperatur efter den er
> blevet åbnet?
> Vil gerne have en flaske i skuffen på arbejdet, men er lidt nervøs for
> hygiejnen i dette.

Skægt, jeg var på den lokale Café i middags og fik en gang brunch, hvortil
der bl.a. blev stillet en lille flaske Heinz på bordet.
Da jeg åbnede flasken var der et lille overtryk i den, så der sprøjtede lidt
ketchup ud over det hele
Smagen var, måske var jeg på det tidspunkt allerede farvet (rød) i min
mening om produktet, anderledes end hvordan jeg mener Heinz plejer at være
Henrik V. hallo_derude@hotmail.com

Fra : Peter W. Bosse

Dato : 21-04-02 05:06

"Peter" <no_spam@no.where> skrev följande i meddelandet...

> Hvor længe kan en flaske Heinz holde sig ved stuetemperatur efter den
> er blevet åbnet?

Jeg har haft min flaske Heinz stående i køkkenskabet (efter åbning) i
næsten et år, - og den er stadig brugbar.

Heinz Ketchup er utrolig sejlivet. - Se bare alle de 'halvfyldte'
flasker som står og glaner i månedsvis rundt omkring på
restaurations-bordene.

--
Mvh.
Peter W. Bosse

Don't forget to listen to Radio Jazz
Koebenhavn's Jazzradio on 102,9 FM, Hybrid 104,5 FM
www.radiojazz.dk - djaaa!

Fra : Mark Thomas Gazel

Dato : 21-04-02 15:40

> Jeg har haft min flaske Heinz stående i køkkenskabet (efter åbning) i
> næsten et år, - og den er stadig brugbar.

Tak Peter. Præcis min pointe.

> Heinz Ketchup er utrolig sejlivet. - Se bare alle de 'halvfyldte'
> flasker som står og glaner i månedsvis rundt omkring på
> restaurations-bordene.

Det synes jeg så ikke er så lækkert i betragtning af, hvor mange
der har fingerene i dem i løbet af dagen.

Fra : Karsten Hammer Hanse~

Dato : 24-04-02 17:28

Peter W. Bosse <peterw.bosse@worldonline.dk> wrote in message
> [...]
>
> Heinz Ketchup er utrolig sejlivet. - Se bare alle de 'halvfyldte'
> flasker som står og glaner i månedsvis rundt omkring på

Jeg tror egentligt ikke at du kan være sikker på at de "står og glaner i
månedsvis", at de ser sådan ud er vel mest fordi folk generelt er nogle
svin?..

Jeg tror ikke på at en lille/medium flaske Heinz (som gerne bruges på
restauranter) holder meget mere end en uge, medmindre de fylder den op igen
og så er det en helt anden diskussion...

Udover det tror jeg faktisk også at det nærmest er umuligt for de fleste
bakterier at slå sig ned, og samtidig få fodfæste, i en flaske Heinz. Til
det tror jeg at miljøet er alt for surt, pga. eddiken, som jo faktisk også
er en form for konservering.. Så de lyver jo lidt når de påstår at det er
fremstillet uden konservingsmidler, de gode Heinz-folk..

K.

Fra : jesper

Dato : 26-04-02 10:58

"Peter" <no_spam@no.where> skrev i en meddelelse
> Hej
>
> Hvor længe kan en flaske Heinz holde sig ved stuetemperatur efter den er
> blevet åbnet?

Der er tilsyneladende ingen der kan komme med andet end personlige
vurderinger, så måske du skulle prøve at stille spørgsmålet i
dk.videnskab.sundhed.
Fordi en ketchup _ser ud til_ at være frisk kan der godt gemme sig en masse
usynlige sataner dernede.

Jesper

Fra : Karsten Hammer Hanse~

Dato : 26-04-02 11:51

jesper <jnie@privat.dk> wrote in message

> Fordi en ketchup _ser ud til_ at være frisk kan der godt gemme sig en
masse
> usynlige sataner dernede.
>
> Jesper

NEJ! ;-P