Palit Daytona GF3 128mb
Fra : Scenic

Dato : 19-04-02 20:39

Hej!
Har lige fået mit nye Geforce3 Ti200 ind af døren i dag!
Jeg blev så glad, og var da også vildt spændt på at se hvad det kunne! Jeg
installerede den nyeste detonator driver fra nvidia (jeg kører WinXP), men
opdagede til min store skuffelse at min computer "fryser" efter ca. 2
minutters spil i Counterstrike... den gør det også i andre spil, som f.eks.
Quake3! Hvad gør jeg!?! Ligger det ved driverne, eller er der noget andet
jeg skal gøre? I går sad mit kære gamle Geforce2 GTS stadig i maskinen, og
det kørte alt uden problemer... nu med det nye kort fryser spillet altså
fast efter 2 minutter ca.! Hjælp!
Hvis det hjælper nogen eksperter i det her, kan jeg sige at WindowsXP kører
som det plejer... selv 3DMarK2001 kører fejlfrit, men det kan man jo heller
ik kalde for at spil... men det er kun i selve de "rigtige" spil, at det er
galt!
__________________________________________________________________ Hans
Christian Johansen ICQ#: 138567968 Current ICQ status: + More ways to
contact me i See more about me:

Fra : \(4173\)Thomas

Dato : 19-04-02 22:34

Ja ! hvis det er 28.32 !! så har jeg selv haft probs med mit gl tnt2 kort.
fucker pludselig... og kun med den driver.
ingen probs med den gl driver.

så det er nok den.
Mvh
Thomas

Fra : Mørch

Dato : 22-04-02 18:42

De problemer har jeg også haft.

Mvh
_Moerch

Fra : Lovegreen

Dato : 20-04-02 01:14

Hvad har du sat din "AGP Aperture Size" til i bios ?

--
mvh Lars, Hillerød
ICQ 27136074

Fra : Wizeguy

Dato : 20-04-02 01:44

Hvad er resten af dit systems specifikationer (CPU, bundkort etc.)?

----
Med venlig hilsen/Best regards,
Anders Albrechtsen

Fra : Scenic

Dato : 20-04-02 10:13

min pc har et Soltek 75KAV bundkort, 850MHz processor, 230Watt
strømforsyning, Geforce3Ti200 med 128ram, 256Mb ram er sat i bundkortet. Det
var vidst det væsentligste. mvh Scenic

Fra : Wizeguy

Dato : 20-04-02 12:57

"Scenic" <hans@johansen.tdcadsl.dk> wrote in message
> min pc har et Soltek 75KAV bundkort, 850MHz processor, 230Watt
> strømforsyning, Geforce3Ti200 med 128ram, 256Mb ram er sat i bundkortet.
Det
> var vidst det væsentligste. mvh Scenic

Nogen gange sker der det, at AGP driveren også afinstalleres, når man
afinstallerer det gamle grafikkort og installerer et nyt. Prøv følgende:

1. Afinstaller grafikkortsdriverne.
2. Installer derefter VIA 4-in-1 driverne.
3. Installer grafikkortsdriverne igen
4. Installer VIA 4-in-1.

Undersøg også om der er ressourcekonflikter (i kontrolpanel->system). Prøv
evt. at sætte AGP hastigheden ned fra x4 til x2 i bios, dette hjælper somme
tider med VIA baserede systemer. Prøv at hæve AGP Aperture Size til 128 MB.
Endelig bør du undersøge, om din strømforsyning er AMD godkendt. GeForce3
kortene bruger mere strøm end GeForce2, så du skal muligvis have en større
strømforsyning. AMD anbefaler jo selv 300 Watt som minimum.
---
Mvh
Anders

Fra : Martin Thorhauge

Dato : 20-04-02 15:42

> [...]
> kortene bruger mere strøm end GeForce2, så du skal muligvis have en større
> strømforsyning. AMD anbefaler jo selv 300 Watt som minimum.

Lige et spørgsmål mht dem med strømforsyningen. Er der en måde at finde ud
af hvilken strømforsyning og antal Watt man har i sin pc uden at skulle til
at splitte pc'en fra hinanden??

mvh
Martin

Fra : Wizeguy

Dato : 20-04-02 15:52

"Martin Thorhauge" <math99@i4.auc.dk> wrote in message
> [...]
> af hvilken strømforsyning og antal Watt man har i sin pc uden at skulle

Det står i reglen på undersiden af strømforsyningen, så man er nødt til at
åbne kabinettet i den ene side for at kunne se det.
---
Mvh
Anders