popupsida
Fra : Hocki

Dato : 19-04-02 18:18

jag håller på med en hemsida, ett skolprojekt, i frontpage2000. Jag har
sysslat med front page en heldel men har fortfarande mycket att lära. Jag
vill ha en liten ruta(50% av skärmens storlek) som hemsida. Ett index på en
stor sida(vanlig) och sedan en popup ruta som man inte kan förstora helt
eller ändra storlek på. en storlek som jag bestämmer.Poup sidan ska ha allt
innehåll.Kan man göra detta i frontpage2000 eller krävs det någon typ av
script? tacksam för svar.
Johan

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 19-04-02 21:12

Kræver JavaScript.
At ikke lade folk bestemme over størrelsen er en dårlig ide med mindre
det blot er et lille vindue der bruges til lidt ekstra information og
som derfor kun skal bruges kortvarigt inden det lukkes igen.