T-bone steaks købes
Fra : Ole Mogensen

Dato : 03-02-01 12:53

Ole

Fra : Hauge

Dato : 03-02-01 13:14

Hejsa

"Ole Mogensen" <ole.mogensen@fysik.dtu.dk> wrote in message
news:3A7BF139.E08717CA@fysik.dtu.dk...
> Ole

Skal de være nye?

Mvh Hauge

Fra : Ole Mogensen

Dato : 03-02-01 16:52

Hauge wrote:

> Hejsa
>
> "Ole Mogensen" <ole.mogensen@fysik.dtu.dk> wrote in message
> news:3A7BF139.E08717CA@fysik.dtu.dk...
> > Ole
>
> Skal de være nye?
>
> Mvh Hauge

Jep

Ole

Fra : Anders And

Dato : 04-02-01 16:31

Prøv i dk.marked.alt.hvad.er.godt.er.forbudt.T-bone
Kim

Fra : Mark Beaumont

Dato : 04-02-01 16:42

"Anders And" <ingen@mail.com> skrev
> Prøv i dk.marked.alt.hvad.er.godt.er.forbudt.T-bone

Der findes da ingen forbud mod T.bone (endnu)

Vh Mark

Fra : Ole Mogensen

Dato : 05-02-01 09:27

Mark Beaumont wrote:

> "Anders And" <ingen@mail.com> skrev
>
> Der findes da ingen forbud mod T.bone (endnu)
>
> Vh Mark

Hmm, så forstår jeg ikke hvorfor jeg ikke kunne købe T-Bone
i Torsdag's, var bla. nede i Føtex.
Planen var at jeg ville grille i haven , har 3 kg briketter fra
i sommer's.
Nå , jeg kunne jo have købt en kylling , og så håbe på at
jeg ikke fik taget livet af halvdelen af famillien med samonella.

Ole

--
ole.mogensen@fysik.dtu.dk

Fra : Mark Beaumont

Dato : 06-02-01 00:49

"Ole Mogensen" <ole.mogensen@fysik.dtu.dk> skrev
> Hmm, så forstår jeg ikke hvorfor jeg ikke kunne købe T-Bone
> i Torsdag's, var bla. nede i Føtex.

Desværre kan jeg jo ikke svare på hvorfor Føtex, har valgt ikke
at sælge T-bone steaks. Forklaringen kunne dog være at folk ikke
vil købe dem.
Det eneste som foreligger er et foreslag fra EU-komissionen
Følegende er et citat fra Rådsmøde landbrugsministre
29-30/1 01 Samlenotat

"Kommissionens Videnskabelige Styringskomité har afgivet en
udtalelse af 12. januar 2001. Udtalelsen er en besvarelse af nogle
konkrete spørgsmål vedrørende BSE-risikoen ved visse konkrete
organer, væv og produkter. Spørgsmålene er stillet til komitéen i
forbindelse med rådsmødet (landbrug) den 4. december 2000. Rådet
(landbrug) har bl.a. ønsket en vurdering af risikoen, der kan knytte sig
til følgende: r ygsøjlen og udskæringer med rygben bl.a. T-bone steak,
brislen og milten, afsmeltet fedt, hydrolyseret protein og maskinsepareret
kød. Den Videnskabelige Styringskomités svar er ikke entydigt. Komitéen
påpeger, at rygsøjlen hos kvæg over 12 måneder bør betragtes som
specificeret risikomateriale. Desuden finder komitéen, at kødudskæringer
med rygben ikke bør anvendes til human konsum, medmindre det kan
godtgøres, at alle regler og foranstaltninger til sikring mod BSE-smitte
er overholdt, dvs. fodringsreglerne, sikring mod krydskontamination
af foderet, fjernelse af risikomateriale fra slagtekroppe og
destruktioskravene hertil samt testsystemerne af kvæget for BSE.
Komitéens udtalelse vil skulle drøftes i Den Stående Veterinærkomité
inden Kommissionens forventede fremlæggelse af den for Rådet (landbrug)."

Vh Mark

Fra : Ole Mogensen

Dato : 06-02-01 10:30

Mark Beaumont wrote:

> [...]
> Det eneste som foreligger er et foreslag fra EU-komissionen
> Følegende er et citat fra Rådsmøde landbrugsministre

Tak.
Så må jeg på "jagt" efter et par bøffer.

Ole

--
ole.mogensen@fysik.dtu.dk

Fra : Mark Beaumont

Dato : 07-02-01 13:43

"Ole Mogensen" <ole.mogensen@fysik.dtu.dk> skrev
> Så må jeg på "jagt" efter et par bøffer.

Men skynd dig, for det er nok snart slut, i Danmark!
Da forbudet nok ikke kommer til at gælde for Sverige,
kunne det jo være en løsning at hente dem der fremover.

Vh Mark

Fra : Ole Mogensen

Dato : 08-02-01 09:35

Mark Beaumont wrote:

> [...]
> Da forbudet nok ikke kommer til at gælde for Sverige,
> kunne det jo være en løsning at hente dem der fremover.

Hmm, det er faktisk ikke lykkeds for mig at finde en T-Bone.

Ole

--
ole.mogensen@fysik.dtu.dk

Fra : GhitaCecilie

Dato : 11-02-01 13:58

> Hmm, det er faktisk ikke lykkeds for mig at finde en T-Bone.
> Ole

Hej Ole
Min "lokale" aldi har stadig nogle i fryseren. 4 stk. (1 kg) for 49,95.
Aldi er nok ikke den mest besøgte kæde, så måske har du heldet med
dig, hvis du altså kan leve at de købes frosne.
Dem vi indtil nu har fyldt os med har smagt super.
Ghita Cecilie

Fra : Ole Mogensen

Dato : 12-02-01 10:03

GhitaCecilie wrote:

> [...]
> dig, hvis du altså kan leve at de købes frosne.
> Dem vi indtil nu har fyldt os med har smagt super.

Tak

Ole Mogensen

--
ole.mogensen@fysik.dtu.dk

Fra : Ole Mogensen

Dato : 12-02-01 17:20

GhitaCecilie wrote:

> [...]
> Aldi er nok ikke den mest besøgte kæde, så måske har du heldet med
> dig, hvis du altså kan leve at de købes frosne.

Hmm, hvor bor du , min har ikke nogle.

> Dem vi indtil nu har fyldt os med har smagt super.

Bare træd i det

> Ghita Cecilie

Ole Mogensen

Fra : Lars Pedersen

Dato : 12-02-01 19:57

In article <3A880D3A.65A4E3E8@fysik.dtu.dk>, ole.mogensen@fysik.dtu.dk
says...

> Hmm, hvor bor du , min har ikke nogle.

Den på Amagerbrogade har. (Ok, det er hjørnet mellem Amagerbrogade og en
anden vej)

Fra : /arcana

Dato : 13-02-01 16:00

"Lars Pedersen" <evigREMOVE@THISfred.dk> wrote in message

> Den på Amagerbrogade har. (Ok, det er hjørnet mellem Amagerbrogade og en
> anden vej)

Nåja, og Amagerbrogade er jo kun en 7-8 kilometer lang...
Metro på Amager/Sydhavnen har i hvert fald dybfrosne T-bones.

--
Velbekomme,
/arcana

Fra : ka

Dato : 14-02-01 13:47

Det må vist være den Aldi, som har adresse på Tingvej, du tænker på...
Den ligger lige ud til Amagerbrogade.

MVH
Kirsten
http://hjem.get2net.dk/Jullemor_And

Fra : GhitaCecilie

Dato : 12-02-01 19:54

> Hmm, hvor bor du , min har ikke nogle.
> Ole Mogensen

Det er i aldi på Amerikavej. København V; Vesterbro.
Bus 6 til krydset platanvej/Vestefælledvej, og 1 minut på
gåben derfra.
Ghita Cecilie
- God jagt

Fra : GhitaCecilie

Dato : 12-02-01 19:49

Fra : GhitaCecilie

Dato : 12-02-01 19:50

Fra : Finn

Dato : 04-02-01 19:08

"Anders And" <ingen@mail.com> skrev i en meddelelse
> Prøv i dk.marked.alt.hvad.er.godt.er.forbudt.T-bone
> Kim
Der er et fremtidig marked for kød-pushere, så hop med på vognen fra
starten.

Finn