Brug af to Stofa-modems på samme "boks"
Fra : Lasse Engel Pedersen

Dato : 19-04-02 01:30

Hej,

Jeg er i den heldige situation, at jeg har fået to stofa-abonnementer. Jeg
og min bofælle har to computere som vi gerne vil have på nettet samtidigt.
Af Stofa har vi fået udleveret to modemer, to brugernavne osv. I stedet for
at skulle bruge den ene computer som gateway vil vi gerne have koblet et
modem til hver computer, men for at det er muligt skal vi bruge en
kabel-splitter, således vi kan koble to modems på af gangen. Stofa tilbyder
også en sådan, men vi synes den er for dyr. Og da de siger at de
kabel-splittere som vi kan købe en radio-tv forretninger er af for dårlig
kvalitet, noget med at de vist lagde det lokale stofanet ned eller lignende
"truede" de os med.. så er vi lidt bekymrede og vil derfor spørge om der er
nogle i denne her gruppe som kan give et råd, især fordi at en kammerat har
en, ifølge ham selv kvalitets splitter, til at ligge, som vi gerne må låne?

Kan vi bare prøve at sætte det hele til, eller har Stofa faktisk ret i det,
de advarede os imod, og skal vi derfor købe deres "kvalitets" kabel-splitter

mvh
Lasse

Fra : Jørgen H. Andreasen

Dato : 20-04-02 00:51

"Lasse Engel Pedersen" <l_ep@hotmail.com> wrote in message
> [...]
det,
> de advarede os imod, og skal vi derfor købe deres "kvalitets"

Prøv da den, I kan låne. Hvis det virker er det fint, ellers må I nok afsted
til Stofa...

--

/Jørgen H. Andreasen

Der arbejder hos Dansk Kabel TV men taler for sig selv.

Fra : Dennis Vinther

Dato : 20-04-02 11:38

Lasse Engel Pedersen skrev i

> [...]
> kan give et råd, især fordi at en kammerat har en, ifølge ham selv
> kvalitets splitter, til at ligge, som vi gerne må låne?

Hvad med at opsige det ene abonoment og købe en router? På den måde er I to
om at betale regningen, samtidigt med at i ikke skal betale for
lokaltrafik.

--
Aalborg
Erstat NOSPAM med dk i min e-mail

Fra : Lasse Engel Pedersen

Dato : 20-04-02 12:29

> Hvad med at opsige det ene abonoment og købe en router? På den måde er I
> om at betale regningen, samtidigt med at i ikke skal betale for
> lokaltrafik.

Begge Abonnementer er gratis, så det er derfor vi gerne vil udnytte dem
maksimalt.

mvh
Lasse

Fra : Kåre Tyroll

Dato : 20-04-02 15:17

Lasse Engel Pedersen skrev i meddelelsen
<3cc1512a$0$10885$ba624c82@nntp01.dk.telia.net>...

>Begge Abonnementer er gratis, så det er derfor vi gerne vil udnytte dem
>maksimalt.

Jeg kan ikke forestille mig at den splitter du kan låne skulle give nogle
problemer.

Hvis det ER en splitter til kabelnettet skulle den ikke selv belaste
systemet. Hvis ikke selve systemet bliver belastet af at have de to modemer
på, på een gang, skulle der heller ikke være noget problem. Jeg tvivler på
at der sidder nogen form for specielle kapaciteter i StofaNet splitteren,
som der ikke sidder i din kammerats.

Men man skal selvfølgelig ikke selv sidde og lave en, for så kan det godt
give problemer.

Jeg synes at du skal prøve den ad, hvis din kammerat er pålidelig.

Med venlig hilsen,
Kåre Tyroll

Fra : Lasse Engel Pedersen

Dato : 20-04-02 15:47

> Jeg synes at du skal prøve den ad, hvis din kammerat er pålidelig.

Ok tak for svarene, jeg tror vi tager chancen og prøver lykken

mvh
Lasse