Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Topskat og Sabbatår!
Fra : Kim Bjoern Nielsen

Dato : 18-04-02 20:30

Jeg er voldsomt træt af topskat (som enkelte andre). Hvilke muligheder er
der (omend teoretiske), for at stræække sin indtægt/skat.

Kunne man forestille sig en konstruktion, hvor man lønnes et år, holder fri
det næste, og fordeler 1st. års skat over begge år?

/Kim

PS. Tænk hvis vi havde et system, hvor man "kun" blev beskattet af omsatte
penge. Så kunne staten for min skyld låne de fri midler. Uhh, nu er dette
vel ikke en eller anden rød teori!?

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 18-04-02 21:05

Kim Bjoern Nielsen wrote:

> PS. Tænk hvis vi havde et system, hvor man "kun" blev beskattet af omsatte
> penge. Så kunne staten for min skyld låne de fri midler. Uhh, nu er dette
> vel ikke en eller anden rød teori!?

Nej det har vi.
Det hedder VirksomhedsOrdning, og kan bruges af alle selvstændige.
Lønmodtagere kan jo blot gå ned i løn / tid indenfor to år.

--
Regards Erik G. Christensen
Ikke ansvarlig for en ski'

Fra : Jonas Dan Petersen

Dato : 20-04-02 13:26

> [...]
fri
> det næste, og fordeler 1st. års skat over begge år?

eftersom et skatteår jo går fra januar til december, kan man jo sagtens
arbejde et år og holde et års sabat og få fordelt sin skattebetaling over 2
skatte-år... hvis du altså bare laver dit arbejdsår til juli-juni ;)

> PS. Tænk hvis vi havde et system, hvor man "kun" blev beskattet af omsatte
> penge. Så kunne staten for min skyld låne de fri midler. Uhh, nu er dette
> vel ikke en eller anden rød teori!?

rimelig rød ide - hvis du altså forestiller dig at staten skal kunne tvinge
dig, til at låne den del af din indkomst du ikke bruger til staten ?! men
ellers har staten jo faktisk lånt en stor del af folks opsparing gennem
statsobligationer, hvilket jo så går den modsatte vej nu med nedbringelsen
af statsgælden.. heldigvis
men ellers mener jeg faktisk også at det primært burde være forbruget der
beskattes og ikke indkomsten..... så folk der skaber meget værdi ikke
direkte beskattes ekstra hårdt pga dette......

Fra : Frithiof Andreas Jen~

Dato : 23-04-02 15:12

"Kim Bjoern Nielsen" <fornavn.efternavn@pjat.dk> wrote in message

> Kunne man forestille sig en konstruktion, hvor man lønnes et år, holder
fri
> det næste, og fordeler 1st. års skat over begge år?

Du kunne også have en pensionsordning, hvor din arbejdsgiver foretager
indbetalingen - så beder du bare om at alt over "den magiske grænse" ryger
ind på pensionen, hvilket vil håne skattefar yderligere :)