Hvilket kort? Dual monitor mm
Fra : fjsdnv

Dato : 18-04-02 15:20

Hejsa

Jeg leder efter et grafikkort med følgende features:

- Dual monitor
- Video-out
- Video-in gerne både analog og digital

Jeg har kigget lidt på nogle ATI-kort

Radeon 7500 har dual monitor og video-out men ikke video-in.

All-in-wonder Radeon 7500 har video-in og video-out, men ikke dual
monitor.
Man kan dog godt bruge skærm og tv samtidigt, men altså ikke 2 skærme.

All-in-wonder Radeon 8500DV minder meget om 7500, men har også digital
indgang, men altså heller ikke dual monitor.

Jeg har også kigget på Matrox G450 eTV der har Video-in og video-out, men
ikke mulighed for tilslutning af to skærme.

Kan man virkelig få et sådant kort for under kr. 5000,-??

Fra : Lasse Engel Pedersen

Dato : 18-04-02 18:31

> [...]
> ikke mulighed for tilslutning af to skærme.
>
> Kan man virkelig få et sådant kort for under kr. 5000,-??

Hej,

Jeg mener at kommende g4 kort vil komme med det du ønsker. Blandt så
tilbyder MSI det nu, selvom jeg er lidt i tvivl om de har dual ramdac på
kortet, som der dog normalt er på geforce4 kortene. Men som sagt mener jeg
at flere af producenterne af g4 kort har kort på vej, hvor de tilbyder det
du efterspørger.

MSI's beskrivelse
Max Resolution: 2048 x 1536 pixels / 60Hz
Memory: 128MB DDR RAM
Chipset: nVidia GeForce4 Ti4600
RAMDAC: 400MHz
Type: AGP x2 / x4
Connector: 15pin D-sub / TV-Out / Video-In / DVI
Warranty: 2 Years

det efterfølgende skriver MSI i hvert fald selv på deres hjemmeside, så jo,
de skulle understøtte det du efterspørger og det koster vist 3600.- kortet.
Men er stadigvæk i tvivl om de har dual ramdac...
---
DVI to VGA connector:
Easy to convert the output from DVI to D-Sub VGA, Dual VGA output
function enabled
---

Men hvis du ikke er typen der skal bruge det til 3d spil, så ville jeg da
hellere købe et radeon 7500 og så købe et seperat tv-kort-pci udgave. Radeon
kortene har såvidt jeg husker mulighed for tv-out samtidig med at man bruger
begge skærme og kvaliteten af det skulle være bedre i modsætning til nvidia
baserede kort. Desuden burde kvaliteten på et seperat tv-kort være bedre og
i det mindste understøtter det den digitale indgang som du efterspørger, og
alt i alt er det samlet også mindst 1000.- billigere. Desuden vil det også
være lettere at opgradere, da man kan gøre det særskilt.

mvh
Lasse

begin 666 mm_r.gif
84@DB%%)A'-*")*&@L@DP&,L@#-P2`0`[