Lyden spiller kun på Index.htm
Fra : Jacob Clausen

Dato : 18-04-02 14:00

Hej derude.

Jeg savner lidt hjælp omkring lyd på min hjemmeside

Jeg har lagt et stykke midi musik ud som lyd på min index. Problemet er at
jeg gerne vil have lydstykket til at fortsætte med at spille når der bliver
surfet rundt på min side. P.T spiller den kun på Index, og den eneste
løsning jeg kunne finde på var at lægge samme lyd på de andre sider, men så
starter sangen jo forfra. Kan den samme sang ikke kører kontinuerligt på
alle siderne på min hjemmeside ??

Venligst

Jacob C

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 18-04-02 15:33

Thu, 18 Apr 2002 14:59:52 +0200, skrev "Jacob Clausen"
<jacob.c@mail.dk>:

> [...]
>starter sangen jo forfra. Kan den samme sang ikke kører kontinuerligt på

Og folk er glade for musik på hjemmesider...

Du bliver nødt til at bruge et frameset, hvor du så laver en
skjult frameside (størrelse 0 evt. 1px), hvor musikken er på.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Camilla Scharff

Dato : 18-04-02 16:26

"Knud Gert Ellentoft" <knudgert@mail.tele.dk> skrev...
> Og folk er glade for musik på hjemmesider...

Ork ja - ved ikke noget bedre... især ikke, når man lige sidder og lytter
til yndlingsskiven på cd-rommen og bliver afbrudt af en eller anden obskur
midi/wav-ting, som webmasteren bare synes han bliver *nødt* til at have
liggende på sin side *yuk!* (hvilket normalt giver mig anledning til at få
testet min muse-refleks - jeg bliver hurtigere og hurtigere til at få ført
markøren op i højre hjørne og trykke på x'et

> Du bliver nødt til at bruge et frameset, hvor du så laver en
> skjult frameside (størrelse 0 evt. 1px), hvor musikken er på.

Og så venligst HUSK en stop-knap!!!!

Mvh. Camilla

Fra : Jacob Clausen

Dato : 18-04-02 17:30

Tak for de venlige ord, især da du ikke aner hvilken side det handler om !!

Fra : Gevaldi

Dato : 18-04-02 18:40

"Jacob Clausen" <jacob.c@mail.dk> skrev i en meddelelse news:3cbef4a4$0$78774$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Tak for de venlige ord, især da du ikke aner hvilken side det handler om !!

Det er da bedøvende ligegyldigt
hvilken side det handler om.

Det vil være mere hensynsfuldt
at lade "kikkeren" selv vælge om
han/hun vil høre musak eller ej.

Det kan gøres ganske simpelt
ved at lave en start/stop knap.

/Gevaldi

Fra : Camilla Scharff

Dato : 18-04-02 19:11

"Jacob Clausen" <jacob.c@mail.dk> skrev...
> Tak for de venlige ord, især da du ikke aner hvilken side det handler om
!!

Hej Jacob

Min kommentar handler *ikke* specifikt om din side - men var bare _mit_
personlige synspunkt på sider, hvor man bliver "tvangsindlagt" til at høre
på diverse midi-/wav-ting, som sjældent særlig interessante at lytte til i
ret lang tid ad gangen.
Dem bryder jeg mig - som det vist er slået fast - ikke ret meget om, for det
første pga. det med den irriterende baggrundsmusik (som desuden sjældent er
i en så god kvalitet - i fald man rent faktisk støder på noget musik, som
man rent faktisk gerne vil lytte til), og for det andet pga. den ofte
betydelige download tid.

Men selvfølgelig - hver person, sine præferencer - men du må være forberedt
på, at nogle vil falde fra som mulige brugere af din side, hvis du vælger at
lægge konstant baggrundsmusik på den, især hvis der ikke engang er en
stopknap.

Mvh. Camilla

Fra : KN

Dato : 19-04-02 09:48

> Og så venligst HUSK en stop-knap!!!!
>
> Mvh. Camilla

Apropos Stopknap...Camilla...

Jeg har selv på en enkelt side lidt stille baggrundsmusik, men ville også
gerne have denne "stopknap" på... hvad er den enkleste måde i FP for dette ?

pf.... tak

Kim

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 19-04-02 20:48

Bare sæt den til at linke til en side uden musik.