Frøken himmelblå...
Fra : Lars Klingenberg

Dato : 18-04-02 07:49

Hi,

Jeg har fået en kort strofe fra en gammel sang i hovedet og er nu nødt til
at have hele teksten for at jeg kan få fred

Det drejer sig om Frøken Himmelblå fra en eller anden gammel revy (tror
jeg). Den er oprindelig med Dirch Passer og ? og senere indspillet med Mek
Pek og ?.

"Lille Frøken Himmelblå
Sæt din skæve hat på skrå
Og spring ud med blomster på..."

Er der nogen der har hele teksten (evt. med guitarbecifring)

Lars Klingenberg

Fra : Jette H

Dato : 18-04-02 09:59

"Lars Klingenberg" <lklingenberg@lknet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Sæt din skæve hat på skrå
> Og spring ud med blomster på..."
>
> Er der nogen der har hele teksten (evt. med guitarbecifring)

Bibliotek.dk er din ven. Sangen er med i flere nodebøger, bl.a.

Imudico's melodibog 32 : for 1 stemme med becifring

samlet og redigeret af John Rasmussen
1990. 67, IV sider
Forlag: Imudico

Denne serie står på langt de fleste af landets biblioteker.

Mvh Jette

Fra : Ole Damgaard

Dato : 18-04-02 10:37

> jeg). Den er oprindelig med Dirch Passer og ? og senere indspillet med Mek
> Pek og ?.

Kære Lars:
Den oprindelige version er med Dirch Passer og Gitte Hænning og stammer fra
den gamle ASA-folkekomedie-film: Han Hun Dirch og Dario fra 1962. (Du kan i
øvrigt finde den som mp3 på Audiogalaxy).
I 1986 lavede Mek Pek så en ny udgave af den sammen med Søs Fenger.
mvh ole