gui (tråd, event, måske et ja/nej spm :) -~
Fra : JokeSten

Dato : 17-04-02 22:08

hejsa
Jeg har fået lavet et program der opretter 2 eller 3 nye tråde. Nu vil jeg
så lave noget gui til programmet. Inde i de tråde er der nogle metoder som
skal svarer til nogle action events. Gui har jeg prøvet at lave nogle gange
før men aldrig med tråde .. lille eksempel til at ilustærer . Mit program
ser overordnet således ud. :
---
importer altmuligt;

public class gui {
//main metode osv.
// kalder andre metoder og opretter instancer af mine klasser
test runner = new test();
}

public class test {

//bla
//bla

new (test2Thread(arg1,arg2,arg3)).start();
}

--- test2Thread

public class test2Thread extends Thread {
//bla bla
public test2Thread(arg1,arg2,3) {
super("test2Thread")
// bla bla
}
void run {
//bla bla
method1();
}
void method1() {
//bla bla
}
}
---- control
public class control implements ActionListener {

}

-----

Jeg ønsker så at hvis der sker et specielt event så skal control starte
method1() i tråden .. Hvordan kalder jeg den ? .. ??
runner.test2Thread.method()?

Tråedene skal bare stå og lytte til efter noget input (fra en socket) og
når der så kommer noget på socketen så skal GUI'en opdatere eller hvis man
vi sender noget så kan man kalde en metode i tråden der gør at man sender ..

Håber at mit spm er forståligt.

Thakker for alle svar/info eller pointers

vh
JokeSten