Musikbutikken lukker...
Fra : Christi@n.p

Dato : 17-04-02 18:44

Ja, det måtte jo ske! DR´s "populære" musikprogram "Musikbutikken" eller
"Boogie Senior" lukker med øjeblikkelig virkning, oplyser Yahoo! News.
Snart fhv. butiksejer Keld Heick siger, at han havde på fornemmelsen at det
snart var slut. Den seneste kontrakt var kun på ½ år, modsatte de tre andre
kontrakter der alle var på hver 1 år.
DR1´s programchef Lars Grarup havde ingen kommentar.

/Christi@n.p

Fra : Martin Petersen

Dato : 17-04-02 20:10

Musikbutikken? Hvad er det?

- Martin

PS:

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 17-04-02 20:55

Danmarks populæreste tv-musikprogram. Der har været mange dansegallaer med
de populæreste danske grupper, bl.a. Bjørn og Okay, kandis, Klaus og
Servants. Men ogs¨å country og rock´n´roll m. På slaget 12.

Hilsen Åge

Martin Petersen <knopfisk@[FJERN]vvs.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a9kh2m$gvo$1@news.cybercity.dk...

Fra : Max

Dato : 17-04-02 20:54

Hej

> Danmarks populæreste tv-musikprogram. Der har været mange dansegallaer med
> de populæreste danske grupper, bl.a. Bjørn og Okay, kandis, Klaus og
> Servants. Men ogs¨å country og rock´n´roll m. På slaget 12.

Jeg ville være fuld af løgn hvis jeg sagde at jeg kom til at savne det :)

Mvh Max

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 17-04-02 23:11

"Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i

> Danmarks populæreste tv-musikprogram. Der har været mange
> dansegallaer med de populæreste danske grupper, bl.a. Bjørn og
> Okay, kandis, Klaus og Servants. Men ogs¨å country og
> rock´n´roll m. På slaget 12.

Der har sgu da aldrig været rock'n'roll i musikbutikken, tag dig
sammen.

"På Slaget 12" er et dansktopband!

--
B-)
Købes: Originalt (gratis) analog-kort til DR2 & TV2-Zulu

Fra : John K

Dato : 17-04-02 23:26

> "På Slaget 12" er et dansktopband!

Det håber jeg sku' da godt nok ikke - jeg har selv været med til at booke
dem til en musikfestival

Mvh

John K

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-04-02 04:00

John K <sydfynsfm_sletdette@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cbdf68c$0$5183$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

> Det håber jeg sku' da godt nok ikke - jeg har selv været med til at booke
> dem til en musikfestival
>
> Mvh
>
> John K
___________

Du kan være helt rolig. Ingen grund til panik. Jeg vil ikke kalde det et
særligt typisk dansktopband. Der er jo lidt ring-i-næsen over dem. Eller lad
os sige før de gik over til rock´n´roll. Og Hjem til Århus har vist heller
aldrig været på Dansktoppen, eller også har den. Jeg husker det ikke. Men
jeg håber at du hermed er beroliget. Hihi.

Hilsen Åge

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 21-04-02 09:50

> Det håber jeg sku' da godt nok ikke - jeg har selv været med
> til at booke dem til en musikfestival

God fornøjelse! Åge har naturligvis ret i, at PS12 på det senere
har udgivet en CD med ældre pop-numre (som fx Monkees "I'm A
Believer"), men musikken er regulær dansktop. Eneste forskel er
altså, at hende den mærkelige sangerinde synger på århus-engelsk i
stedet for århus-dansk.

Musikken er stadig dansktop....

Fra : John K

Dato : 21-04-02 10:52

> [...]
> Believer"), men musikken er regulær dansktop. Eneste forskel er
> altså, at hende den mærkelige sangerinde synger på århus-engelsk i

OK - mener du at for eksempel "Hjem til Århus" er dansktop?

Mvh

John K

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 21-04-02 13:48

John K <sydfynsfm_sletdette@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3cc28bf6$0$10880$ba624c82@nntp01.dk.telia.net...

> OK - mener du at for eksempel "Hjem til Århus" er dansktop?
>
> Mvh
>
> John K
__________

Undskyld mig, men må jeg ikke liiige bryde ind med lidt oplysning ang.
genre-begrebet.

Hjem til Århus er ikke en dansktopplade. Hertil er lydfarven for
metalpræget. Og PS 12 har aldrig tidligere været et decideret dansktopnband.
Lydfarven på deres musik er helt forkert til at gruppen skal kunne betragtes
som et egentligt dansktopband. Hjem til Århus er dog en livlig og glad sang,
men lydfarven er meget væsentlig i dansktopsammenhængen.

PS 12 har dog vendt 180 grader på en tallerken og spiller nu hvad der er at
betragte som renlivet dansktopmusik, øhhh.. bare på engelsk. Store kendte
slagere får pålagt den så typiske dansktop-luydfarve.
Det vil enhver dansktopinteresseret bemærke efter 5 sekunder`s lytning af
deres nye fabelagtigt godt lavede cd, Lets Dance. Den kører i baggrunden her
på mit anlæg, mens jeg skriver dette.

Hilsen dansktopexperten

Fra : Hans Pedersen

Dato : 21-04-02 18:48

On Sun, 21 Apr 2002 14:48:19 +0200, "Åge Halldorsson"
<halldorsson@post.tele.dk> wrote:

>Hjem til Århus er ikke en dansktopplade. Hertil er lydfarven for
>metalpræget.

Den lader vi lige stå et øjeblik...

--
Hans Pedersen, Esbjerg.
http://h2ns.dk | ICQ: 9178476

Fra : Troels

Dato : 21-04-02 18:52

> Den lader vi lige stå et øjeblik...

Ja, hvis der er nogen der ved noget om lydfarver så er det Åge.....

/Troels

Fra : nikolaj borg

Dato : 21-04-02 18:55

Troels wrote:

> Ja, hvis der er nogen der ved noget om lydfarver så er det Åge.....

Dsværre har han endnu ikke indviet os andre i det. Ordet lydfarve giver 0
hits på google.

/Nikolaj

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 22-04-02 15:31

> OK - mener du at for eksempel "Hjem til Århus" er dansktop?

Bestemt - dog i den lidt bedre ende af dansktop-skalaen.

Fra : John K

Dato : 22-04-02 16:11

> Bestemt - dog i den lidt bedre ende af dansktop-skalaen.

Der er jeg nu ikke helt enig med dig - jeg mener det er regulær popmusik.

Mvh

John K

Fra : Lars Rindsig

Dato : 22-04-02 17:48

John K wrote:

> Der er jeg nu ikke helt enig med dig - jeg mener det er regulær popmusik.

Der er vel ikke så meget skøn dér - det "interessante" er vel
udelukkende, om et nummer (evt. kan kritieriet udvides til kunstneren,
men det kan godt gå hen og blive tricky) har ligget *på* dansktoppen

lars

Fra : John K

Dato : 22-04-02 18:06

> Der er vel ikke så meget skøn dér - det "interessante" er vel
> udelukkende, om et nummer (evt. kan kritieriet udvides til kunstneren,
> men det kan godt gå hen og blive tricky) har ligget *på* dansktoppen

- og det har det mig bekendt ikke...

Mvh

John K

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 22-04-02 22:17

Lars Rindsig <spam@larsrindsig.dk> skrev i

> [...]
> udelukkende, om et nummer (evt. kan kritieriet udvides til
> kunstneren, men det kan godt gå hen og blive tricky) har ligget

Hvorfor dog det?

Danstop-musik er en forholdsvis veldefineret størrelse, så hvorfor
dog sætte et så mærkeligt kriterie op?

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-04-02 04:57

Øhh.. tricky ?????????? - her står jeg af. Do you speak dansk ?
_______________________

Bjørn Løndahl <bear@flirt.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:8ku1aa.v51.ln@news.4952.dk...

Fra : Lars Rindsig

Dato : 23-04-02 10:37

Bjørn Løndahl wrote:

> Danstop-musik er en forholdsvis veldefineret størrelse, så hvorfor
> dog sætte et så mærkeligt kriterie op?

Hm? Du startede jo selv med at vurdere, at PS12 var dansktop-msusik
(fordi, fik jeg indtryk af, at det "syntes du bare"). Det, jeg ville var
netop at opsætte en æfgrænsning af den samme veldefinerede størrelse, du
omtaler. Hvis definitionen på dansktop-musik ikke er, om det ligger
(eller ahr ligget) på dansktop-listen, har jeg svært ved at se, hvad den
så skulle være - og det veldefinerede går i så fald lidt forbi mig.

.... men jeg har en lumsk mistanke om, at vi blot taler forbi hinanden :)

lars

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-04-02 16:01

Lars Rindsig <spam@larsrindsig.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3CC52B56.1040004@larsrindsig.dk...
> [...]

> (eller har ligget) på dansktop-listen, har jeg svært ved at se, hvad den
> så skulle være - og det veldefinerede går i så fald lidt forbi mig.
________

FORBRUGERINFORMATION:

SV: Jeg forstår godt at det "går lidt forbi dig", for det er også noget
værre roderi. Dansktopmusik har intet at gøre med om det har ligget eller
ligger på Dansktoppen. Dansktoppen er bare et af stederne hvor der spilles
dansktopmusik, men der er jo også Giro 413.
Som regel er der altid en plade på Dansktoppen som falder helt udenfor
genren. Hvis Gnags f.eks. tilfældigvis skulle snige sig ind på en 10. plads
gør det jo ikke Gnags til en dansktopgruppe.
Benævnelsen for den genre som vi forstår ved dansktop er egentlig mere
rigtigt DANSEBANDSMUSIK. Den benævnelse bruges i både Norge og Sverige, men
uvist af hvilken grund har dennne benævnelse afdrig fået forfæste i Danmark.
Her siger vi bare dansktopmusik
Dansktopmusik = Dansebandsmusik. Og Gnags er vist ikke liiiiige en
dansebandsmusik-gruppe (Vikingerne /Kandis o.lign.)
Ja, så håber jeg at vi fik fodret den ko

Hilsen Åge

Fra : Zee

Dato : 23-04-02 17:12

> [...]
> ligger på Dansktoppen. Dansktoppen er bare et af stederne hvor der spilles

Vrøvl.

> [...]
> dansebandsmusik-gruppe (Vikingerne /Kandis o.lign.)
> Ja, så håber jeg at vi fik fodret den ko

Det er DIN definition.
Det er DIN smag.

Hvis Gnags og Kim Larsen kommer ind på dansk toppen med en sang,
er det vel fordi de har lavet en sang,som dansk toplytterne kan lide.
at du ikke kan lide det er bare ærgeligt.
Dansebands er normalt dem vi hører til suppe,steg og is-festerne.
Dansk top bands er er blevet stemt ind på en liste,
som normalt er for et ældre publikum,
og selv om du syntes at vide hvad hele Danmark kan lide,
så er menneskers smag forskellig.
Jeg kan sagtens se Hjem til Århus på dansk toppen.
Den har kvalifikationerne-et omkvæd man kan synge med på,
er ikke for støjende,en glad popsang som har et dansevenligt beat.
Dansk top=dansebands.....DIN definition.
De er en del af den,ja,men udgør den ikke.

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 22-04-02 22:16

> Der er jeg nu ikke helt enig med dig - jeg mener det er regulær
> popmusik.

Der kan man bare se...

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 23-04-02 04:59

Bjørn Løndahl <bear@flirt.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:rhu1aa.v51.ln@news.4952.dk...
> "John K" <sydfynsfm_sletdette@hotmail.com> skrev i

_____________

SV: Arghhh... Så foretrækker jeg den dårlige ende.

Fra : John K

Dato : 23-04-02 11:37

> _____________
>
> SV: Arghhh... Så foretrækker jeg den dårlige ende.

Who cares...

Fra : Åge Halldorsson

Dato : 18-04-02 03:54

Bjørn Løndahl <bear@flirt.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a9krvc$i8p$1@newsreader.mailgate.org...
> "Åge Halldorsson" <halldorsson@post.tele.dk> skrev i

> "På Slaget 12" er et dansktopband!
____________________

som netop har skiftet stil og udgivet cd-en "Lets Dance", som er eller har
været nr. 1 på den danske cd-salgsliste.
Mennnnnn altså dansktopband, arhhhhhhhhhhh......... nå ja så lad gå da - med
lidt god vilje (meget god).

Fra : Kristian

Dato : 18-04-02 22:49

[klip]
> Der har sgu da aldrig været rock'n'roll i musikbutikken, tag dig
> sammen.

Tjahh.... Bowie har f.eks. været der.

Så nu er der kun Boogie tilbage på dansk TV. Men der er jo også masser af
rock'n'roll, eller hvordan var det nu, det var...

/ Kristian

Fra : Chano Andersen

Dato : 19-04-02 00:58

On Thu, 18 Apr 2002 23:48:48 +0200, Kristian <kstephansen@yahoo.dk> enlightend everyone in dk.kultur.musik with:
>Så nu er der kun Boogie tilbage på dansk TV. Men der er jo også masser af
>rock'n'roll, eller hvordan var det nu, det var...

Jeg så da noget på TV2 (Eller var det Zulu) der hed raketfart, men det kan
jo ha' været en genudsendelse...

--
Chano Andersen (chano@mrfunny.yi.org)
MSN Messenger: chano_andersen@hotmail.com ICQ: 15377564

Fra : Bjørn Løndahl

Dato : 22-04-02 15:34

"Kristian" <kstephansen@yahoo.dk> skrev i

> Tjahh.... Bowie har f.eks. været der.

Der kommer jo ikke noget rock'n'roll ud af at medtage en mand, som
engang har indspillet noget rock.

Nu så jeg ikke den udsendelse, men generelt må det anføres, at lige
meget hvem der evt. deltager i "Musikbutikken", så bliver tænderne
hurtigt trukket ud når Kjeld Heick insisterer på at være med på
andenstemme og/eller guitar.