php script
Fra : MCP

Dato : 17-04-02 17:53

Er der nogen der ved hvordan man fjerner muligheden for at folk via et
script kan se alt i et dir på en windows maskine?

Med dette script får folk adgang til alt, men kan man ikke lukke for den
mulighed?

if ($dir = @opendir("../")) {
while (($file = readdir($dir)) !== false) {
echo "$file<br>";

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 17-04-02 20:09

"MCP" <mcp@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> script kan se alt i et dir på en windows maskine?
>
> Med dette script får folk adgang til alt, men kan man ikke lukke for den

Admin kan vel lade være med at køre scriptet på webserveren....
Jeg forstår ikke helt problemet

--
Mvh. Søren C. Fischer
http://www.fischer-streton.dk/scf

Fra : MCP

Dato : 18-04-02 00:09

> Admin kan vel lade være med at køre scriptet på webserveren....
> Jeg forstår ikke helt problemet

Jeg har en gratis webserver kørende for venner og lidt ukendte folk, men jeg
ville gerne gøre det umuligt for folk at benytte denne kode på deres
subdomæne og derved få adgang til at se et helt dir.

Er det noget jeg kan gøre i eks. php.ini?

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 18-04-02 08:02

> Jeg har en gratis webserver kørende for venner og lidt ukendte folk,
> men jeg ville gerne gøre det umuligt for folk at benytte denne kode på
> deres subdomæne og derved få adgang til at se et helt dir.

Apache?

--
Peter Thomas Fischer, System Administrator - 62.242.71.26
http://www.fischer.as & http://www.humlebaekonline.dk

Fra : MCP

Dato : 18-04-02 08:10

> Apache?

Nej, det er en windows maskine

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 18-04-02 09:24

> Nej, det er en windows maskine

Du kan sagtens køre Apache på en Win-maskine
http://www.apache.org/dist/httpd/binaries/win32/

Fra : MCP

Dato : 18-04-02 09:35

> Du kan sagtens køre Apache på en Win-maskine
> http://www.apache.org/dist/httpd/binaries/win32/

Ja, men jeg har bare en alm. php.ini fil som jeg tænkte at jeg et sted kunne
rette i for at fjerne denne funktion for brugeren?

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 18-04-02 10:06

> Ja, men jeg har bare en alm. php.ini fil som jeg tænkte at jeg et sted
> kunne rette i for at fjerne denne funktion for brugeren?

Umiddelbart vil jeg mene at indfaldsvinklen er forkert.
Den funktionalitet du søger styres IMO bedst via webserver.
Benytter du IIS?

Fra : MCP

Dato : 18-04-02 10:17

> Umiddelbart vil jeg mene at indfaldsvinklen er forkert.
> Den funktionalitet du søger styres IMO bedst via webserver.
> Benytter du IIS?

Ja, jeg benytter IIS

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 18-04-02 10:25

MCP wrote:

> Ja, jeg benytter IIS

Check en af IIS grupperne.
Jeg kender kun til styring af Apache desangående.
F.eks. dk.edb.system.ms-windows.server

Fra : Thomas Schulz

Dato : 18-04-02 18:32

> Ja, men jeg har bare en alm. php.ini fil som jeg tænkte at jeg et sted
kunne
> rette i for at fjerne denne funktion for brugeren?

Der er vist en opsætning hvor man kan sætte php funktioner der ikke må køres

Thomas

Fra : MCP

Dato : 18-04-02 18:35

> Der er vist en opsætning hvor man kan sætte php funktioner der ikke må
køres

Ved du hvilket sted og hvad der skal rettes til hvad?

Fra : Thomas Schulz

Dato : 19-04-02 17:24

> Ved du hvilket sted og hvad der skal rettes til hvad?

søg efter "disable_functions" i php.ini

der står det hele

Thomas

Fra : Søren C. Fischer

Dato : 19-04-02 20:27

Thomas Schulz wrote:

> søg efter "disable_functions" i php.ini

Thanx - jeg havde ellers kigget php.ini igennem uden at opsnappe at den
stod der...

Fra : Fischer & Døssing

Dato : 20-04-02 10:41

Thomas Schulz <dk_sz@hotmail.com> skrev:

> søg efter "disable_functions" i php.ini
>
> der står det hele

Findes der andre løsningsmuligheder via f.eks. Apache2?
Jeg har nemlig brug visse functions.

Fra : MCP

Dato : 20-04-02 22:59

> søg efter "disable_functions" i php.ini

Jeg får det til at expose_php = On skal rettes til off, men det virker ikke?