Dk.Kultur.Musik OSS (Ofte Spurgte Spørgsmå~
Fra : Peter G.

Dato : 02-02-01 20:22

Davs. Dette er så den første udgave af de mest spurgte spørgsmål i gruppen
dk.kultur.musik, pr. 2 feb. 2001.

Her skulle gerne komme til at stå de fleste generelle spørgsmål som folk
måtte komme med og jeg vil bestræbe mig at sende denne besked engang om
ugen. Da dette nok ikke kommer til at holde, vil jeg garantere at den i
hvert fald vil blive sendt når det det passer mig .
Forslag til spørgmål, svar og forbedringer modtages gerne.

Spørgsmålene:

?) Hvad hedder og hvem har skrevet tema-musikken, der bliver spillet i
TV-udsendelsen "Forsvundne Danskere"? Hvor kan jeg finde den henne?
!) Tema-musikken er nummeret "Irish Boy" med Mark Knopfler som findes på
soundtracket til filmen "Cal"
http://allmusic.com/cg/x.dll?p=amg&sql=A84221 ) eller på cd'en
"Screenplaying" ( http://allmusic.com/cg/x.dll?p=amg&sql=A190288 )
indeholdende filmmusik skrevet af føromtalte hr. Kartofler.
Skulle ikke være så svær at finde i enhver velassorteret pladebiks.

?) Hvor kan jeg købe musik på nettet?
!) Danske websteder: www.909shop.dk , www.bol.dk , www.cdon.dk ,
www.rillen.dk
Europæiske websteder: www.101cd.com , www.amazon.co.uk
Andre websteder: www.cdnow.com

?)Hvor kan jeg læse mere om [band]?
!) På www.allmusic.com og www.ubl.com som er de to hovedsteder. UBL
(Ultimate Band List) peger videre til hjemme- og fansider om bandet.
AllMusic er en glimrende og omfattende database med biografier,
diskografier, anmeldelser af pladerne, samt megen anden interessant info.
For danske bands: www.bandlist.dk
Andre: www.tunes.com

?) Hvor kan jeg finde akkorderne / teksten til [sang]?
!) Www.olga.net , www.harmony-central.com

?) Hvem er den bedste nulevende guitarist?
!) Keith Moon!

?) Hvilken kunstner/band har solgt flest plader?
!) Det ved vi ikke endnu. Nogen, som har en kilde?

?) Hvad kendetegner [musikgenre]?
!) Se på www.allmusic.com

?) Synes I ikke at [band/kunstner] er noget skod? Det synes jeg!!!!
!) Måske. Hvad får dig til at synes, at netop [kunstner/gruppe] er noget
skod?
N. B. Her i gruppen tillades det ikke at tale ondt om Britney Spears' (AKA
Gudinden) sangtalent eller udseende.
Gør du det klager vi til din udbyder! *G*

Fra : Uffe Holst

Dato : 02-02-01 22:22

In an article of 2 Feb 2001 Peter G. wrote:

> Forslag til spørgmål, svar og forbedringer modtages gerne.

Du får i hvert fald et par kommentarer...

> ?) Hvad hedder og hvem har skrevet tema-musikken, der bliver spillet i
> TV-udsendelsen "Forsvundne Danskere"? Hvor kan jeg finde den henne?

Mener jeg ikke hører hjemme i en FAQ, da det er et spørgsmål, der typisk
kun vil dukke op i en kortere periode, hvor den pågældende serie sendes
på TV. En FAQ bør indeholde mere "varige" spørgsmål/svar.

> ?) Hvor kan jeg købe musik på nettet?

Glimrende. Tilføj eventuelt http://www.cdparadise.com, som efter min mening
er meget gode. Tilføj også http:// foran alle webadresse, da det gør, at
de kan dobbeltklikkes i de fleste programmer.

Glimrende. Men husk generelt http:// alle steder.

> ?) Hvem er den bedste nulevende guitarist?
> !) Keith Moon!

Viser lidt, at din seriøsitet med FAQ'en måske ikke er så stor...!?

> ?) Hvilken kunstner/band har solgt flest plader?
> !) Det ved vi ikke endnu. Nogen, som har en kilde?

Tjah...

> ?) Synes I ikke at [band/kunstner] er noget skod? Det synes jeg!!!!
> !) Måske. Hvad får dig til at synes, at netop [kunstner/gruppe] er noget
> skod?

Noget sådant burde nærmere i reglerne for gruppen. Fundatsen eller hvad
den nu kaldes.

Lav også en tom linie mellem ?) og !). Min nyhedslæser vil i hvert fald
gerne hakke linierne sammen til én, når ?) bliver lidt langt, og det
ødelægger lidt overskueligheden.

--
Uffe Holst

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 03-02-01 11:49

"Uffe Holst"
>Mener jeg ikke hører hjemme i en FAQ, da det er et spørgsmål, der typisk
>kun vil dukke op i en kortere periode, hvor den pågældende serie sendes
>på TV. En FAQ bør indeholde mere "varige" spørgsmål/svar.

Så tager man det vel bare ud efter et stykke tid?

> ?) Hvilken kunstner/band har solgt flest plader?
> !) Det ved vi ikke endnu. Nogen, som har en kilde?

Til Peter G kan jeg så sige, at han skal kigge tilbage i den tidligere tråd igen,
da jeg da har sendt noget mere til dette spørgsmål. Ikke 100% fyldestgørende,
men brugbart. Du mangler også mit spørgsmål om hitlister, som også skulle
findes i den tråd.

>Noget sådant burde nærmere i reglerne for gruppen. Fundatsen eller hvad
>den nu kaldes.

Nja - en OSS kan være et supplement til en fundats, og sådan nogle ting
kan man efter min mening godt skrive i en OSS. MEN hvis der ikke er
nogenlunde enighed om det, så er det en anden sag.

En sidste kommentar: OSS betyder normalt Ofte Stillede Spørgsmål, blot
for en god ordens skyld.

--
Peter Brandt Nielsen
brandt@etklikherfra.dk

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 03-02-01 12:09

"Peter Brandt Nielsen"
> En sidste kommentar: OSS betyder normalt Ofte Stillede Spørgsmål, blot
> for en god ordens skyld.

Og en tilføjelse:

Når Peter G. har findpudset OSS'en lidt, og vi måske har fundet på noget
mere, så må vi have den lagt på www, og skrevet op på usenet.dk.
Se evt. http://www.usenet.dk/oss/

Fra : Uffe Holst

Dato : 04-02-01 12:09

In an article of 3 Feb 2001 Peter Brandt Nielsen wrote:

> Så tager man det vel bare ud efter et stykke tid?

Ja, men det kræver blot et væsentlig større arbejde med konstant at
vedligeholde en FAQ, så den ikke indeholder alt for meget ligegyldig
information. Alt for ofte er jeg stødt på FAQ'er, der er alt for statiske,
fordi ham, der passer den, ikke lige har tid til det.

Er der alt for meget ligegyldigt information i en FAQ, så gider folk ikke
læse den, og den vil derfor ikke tjene sit formål.

--
Uffe Holst

Fra : Peter Brandt Nielsen

Dato : 04-02-01 15:38

> [...]

Er der alt for meget ligegyldigt information i en FAQ, så gider folk ikke
læse den, og den vil derfor ikke tjene sit formål.
-

Jamen, det er jeg da helt enig i. Vi må så bare sørge for, at det ikke
bliver et problem. Foreløbig er den jo ikke alt for omfangsrig. Og hvis
vedligeholderen ikke har god nok tid, må han få en anden til det.

--
Peter Brandt Nielsen brandt@etklikherfra.dk
http://w1.1537.telia.com/~u153700010
Til brugere af OE dansk version: Sørg for, at du skriver Re: i
stedet for Sv: i svaroverskrifter. Se http://www.whitehat.dk/oe/

Fra : Peter G.

Dato : 03-02-01 10:26

"Uffe Holst" <uhc@post6.tele.dk> wrote in message

In an article of 2 Feb 2001 Peter G. wrote:

> Forslag til spørgmål, svar og forbedringer modtages gerne.

Du får i hvert fald et par kommentarer...
Juhuuu. Det kan jo kun hjælpe (på den ene aller anden måde).

> [...]

kun vil dukke op i en kortere periode, hvor den pågældende serie sendes
på TV. En FAQ bør indeholde mere "varige" spørgsmål/svar.

*S* Sådan ser jeg det ikke. En FAQ behøves jo ikke at være statisk. Sådan
som jeg havde forestillet mig det, ville spørgsmålet være inkluderet i et
par måneder. Når folk så holdt op med at spørge om det jævnligt ville jeg
fjerne spørgsmålet i "fakken". Så ofte som der blev spurgt om det mente jeg
at spørgsmålet var berettiget indtil videre.

> [...]

er meget gode. Tilføj også http:// foran alle webadresse, da det gør, at
de kan dobbeltklikkes i de fleste programmer.

Tak! Skal jeg gøre!

> ?) Hvem er den bedste nulevende guitarist?
> !) Keith Moon!

Viser lidt, at din seriøsitet med FAQ'en måske ikke er så stor...!?
*G* Eller måske er min form for humor bare "skæv". Behøves det hele at være
så alvorligt? Desuden har ja da set masser af "fakker" med små humoristiske
indlæg.
Ok. Det er måske ikke et helt passende spørgsmål, så jeg udelader det. Men
hvis jeg ser det spørgsmål igen i gruppen, ryger det ind igen *G*

> [...]
> skod?

Noget sådant burde nærmere i reglerne for gruppen. Fundatsen eller hvad
Du har ret!

Lav også en tom linie mellem ?) og !). Min nyhedslæser vil i hvert fald
gerne hakke linierne sammen til én, når ?) bliver lidt langt, og det
ødelægger lidt overskueligheden.

Tak for rådene.

M.v.h.
Peter
--
Andels- eller lejelejlighed omkring Kbh søges.
Omkring 50 m², brutto pr måned maks. 2500, andel op til 350.000

Fra : Kim Petersen

Dato : 03-02-01 13:34

> ?) Hvor kan jeg købe musik på nettet?
> !) Danske websteder: www.909shop.dk , www.bol.dk , www.cdon.dk ,
> www.rillen.dk

Glem endelig ikke www.cdskiven.dk. Levering indenfor 2 dage, ingen
forsendelsesomkostninger ved køb over 150 kr.

Fra : Chris

Dato : 03-02-01 15:53

On Fri, 2 Feb 2001 20:22:08 +0100, "Peter G."
<PeterPedal73@FJERNDETTEHotmail.com> wrote:

> [...]
>TV-udsendelsen "Forsvundne Danskere"? Hvor kan jeg finde den henne?
>!) Tema-musikken er nummeret "Irish Boy" med Mark Knopfler som findes på

Tilføj venligst til svaret: "Cal er en forsvunden dansker. Han rejste
til Sverige og skiftede navn til Calle"

>?) Hvem er den bedste nulevende guitarist?
>!) Keith Moon!

Du glemmer føromtalte Mark Kanøfler. Han kan både spille guitar og se
Big Brother på TvD. Samtidig!

>?) Synes I ikke at [band/kunstner] er noget skod? Det synes jeg!!!!
>!) Måske. Hvad får dig til at synes, at netop [kunstner/gruppe] er noget
>skod?

Så vidt jeg ved, så endte Smokey Robinson som et skod... eehhhmmmm!

>N. B. Her i gruppen tillades det ikke at tale ondt om Britney Spears' (AKA
>Gudinden) sangtalent eller udseende.

Så er det vel okay at omtale hendes landlige lugt under armene?

>Gør du det klager vi til din udbyder! *G*

Fedt!

Hygge og god weekend
Chris