Er der virkelig ingen, der ved det?
Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 02-02-01 20:55

Kan man få FrontPage 2000 til at generere en drop-down-liste, der virker
således at man kan komme hen på en anden side ved at vælge den i
drop-down-listen? Hvis ja, hvordan sætter man så linkene i drop-down-listen?

--
ahw

Fra : Jonas Astrup - html.~

Dato : 02-02-01 21:38

Arne H. Wilstrup wrote in dk.edb.internet.webdesign.frontpage:
> Kan man få FrontPage 2000 til at generere en drop-down-liste, der virker
> således at man kan komme hen på en anden side ved at vælge den i
> drop-down-listen? Hvis ja, hvordan sætter man så linkene i drop-down-listen?

Her er koden:

<script type="text/javascript">
function mymenu(myurl) {
location.href = myurl.options[myurl.selectedIndex].value }
</script>

<form>
<select onchange="mymenu(this.form.elements[0])">
<option value="http://www.html.dk">html
<option value="http://www.ecmascript.dk">ecmascript
</select>
</form>

Mvh
Jonas

Fra : Arne H. Wilstrup

Dato : 03-02-01 12:30

Tak skal du have, Jonas - men er det ikke muligt at lave det i FrontPage
2000 pr. "automatik" uden at skulle indsætte nedennævnte kodning i
javascript?
Jeg mener, når man nu kan lave tekstbokse uden videre i FrontPage 2000, så
burde man vel også kunne tilføje et hyperlink uden videre til de pågældende
sider - men jeg kan ikke umiddelbart se, hvordan det gøres. De nævnte
drop-down-bokse kreeres m.h.p. at folk kan sende svar til ejeren af
websiden, men tilsyneladende ikke således at man kan give den mulighed for
at folk kan "bladre" i den a.m. hyperlinks?

Måske Karlsen kan svare på det?
--
ahw

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 04-02-01 11:40

At gøre dette kræver JavaScript.

Fra : Rikke og Patrick

Dato : 04-02-01 23:29

Sjovt nok ligger der ikke en funktion til dette i FP2000. Hvis man så
importerer en dropdownmenu(eller f.eks laver en i Dreamweaver), så den fuldt
redigerbar når man dobbeltklikker på den i FP2000.....spøjst, ikk.....

vh Patrick

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 05-02-01 07:28

Insert | Form | dropdown. Men det tilføjer ikke den nødvendige
JavaScript.

Fra : Camilla Scharff

Dato : 03-02-01 22:22

Arne H. Wilstrup <ahw@ahw.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:95f3i9$6gb$1@news.inet.tele.dk...
> [...]
> således at man kan komme hen på en anden side ved at vælge den i
> drop-down-listen? Hvis ja, hvordan sætter man så linkene i

Jeg går ud fra, at FP 2000 kan mere - eller ihvertfald det samme - som FP
98, og i denne vælger man Insert/Form field/Drop-Down menu.
Når du har indsat den på siden, så højre klikker du på den, vælger
egenskaber, og går i gang med at taste menupunkterne og sidehenvisningerne.

Mvh.
Camilla