Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Limitering af handler - kvit og frit
Fra : Carl Munk

Dato : 16-04-02 21:37

Limitering af handler - kvit og frit
Det behøver ikke koste dig noget at limitere dine handler. I hvert fald
ikke, når du er kunde hos X. Vi har nemlig ingen gebyrer på limitering
af handler overhovedet. Dine limiteringer gælder i op til 7 dage, og du
kan foretage lige så mange, du vil - og hver gang til 0 kroner.

Er der nogen der kan "oversætte" hvad limitering betyder, jeg har kun
hørt om remittering men aldrig om limitering

Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 16-04-02 22:49

"Carl Munk"
skrev
> Er der nogen der kan "oversætte" hvad limitering betyder, jeg har kun
> hørt om remittering men aldrig om limitering
***********************
Limitering er når du handler værdipapirer og sætter en grænse på hvad du vil
give for dem, eller en mindstepris hvis du sælger.

Vil du f.eks. sælge nogle aktier, men kun hvis de er over kurs xxx, så kan
du limitere handlen. Den bliver så kun gennemført hvis kursen nåes.

De fleste banker tager vist penge for en limiteret ordre, da der er
administration ved det, og folk ellers "fristes" til at limitere på grænsen
af det vanvittige. Mange har så dog den bemærkning, at bliver orden
gennemført, koster det ikke noget at ordren var limiteret.

--
Jens S., Esbjerg