Hills R/D og W/D
Fra : Kirstine

Dato : 16-04-02 19:37

Hejsa NG

Katten var næsten løbet tør for foder, så jeg sendte kæresten til
dyrlægen for at få fyldt lageret op. Julius får R/D, da han har en
tendens til en anelse for meget på sidebenene. Tabascos derimod har ikke
helt det samme problem, så han får normalt Hills Science Plan Maintnence.

Men oh ak og klage - manden hjemvender med en slags foder, vi aldrig har
set før; Hills W/D. Jeg opdager desværre først fadæsen, da jeg har haft
åbnet posen, men heldigvis inden jeg giver misserne mad. Jeg er nemlig
ikke meget for at give Tabacos W/D, når jeg ikke ved, hvad det er for
noget. På posen står det noget om diabetes og glucose indhold, som for
mig til at tro, at W/D er til katte med en sygdom - og da Tabascos ikke
er syg, så er det vel næppe sundt for ham at spise den type foder?

Jeg ringer selvfølgeligt fluks til dyrlægen i morgen tidlig, men jeg er
rer sikker på, at de to kattedyr vil blive ret mopsede, hvsi de skal
vente helt til kl 8 med at få deres morgenmad - så indtil da må han så
dele slankekost med sin brormand...for det kan han vel ikke tage skade af
at spise eller hva'?

--
Kirstine

*trying to do what works - trying to do what matters*

Fra : Vibeke Jørgensen

Dato : 16-04-02 20:12

Hejsa, jeg var inde på Hill's hjemmeside (det hele stod mere eller mindre på
norsk), og der stod følgende:

w/d vektkontroll er et utmerket produkt til å vedlikeholde kattens tenner.
Fôrets sammensetning, med en økt mengde fibre, gjør at katten unngår
sultfølelse. w/d brukes også ved sukkersyke, tykktarmsbetennelse og
forstoppelse.

Så jeg ved om det vil være et problem for Tabasco at spise det. Jeg kan ikke
forestille mig at det skulle være noget problem. Der står her at det bruges
også ved sukkersyge. Dvs at selvom man ikke har det kan det også bruges.
Men du må hellere ringe i morgen alligevel. Men jeg kan dog ikke forestille
mig at der skulle ske noget ved at give dem det i aften.

Mvh
Vibeke

p.s. linket hvor jeg fandt denne information er:
http://www.dyrefor.kruuse.com/visprod.asp?id=14&page=7

Fra : Camilla Baird

Dato : 17-04-02 10:45

W/D er et udmærket foder til alle katte... min dyrlæge anbefalede det
faktisk da jeg forklarede vi havde katte i alle syørrelser og
vægtklasser. Diabetes mad er ofte sundt og fedtfattigt - gør iaf
ingen skade. Og det er min erfaring at kattene kan lide det.
mvh Camilla

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 17-04-02 15:33

d. 16/04/02 20:36 skrev Kirstine på minipip@mail.dk i artiklen
MPG.17268da1ad025fed9896d8@news.inet.tele.dk:

> [...]
> åbnet posen, men heldigvis inden jeg giver misserne mad. Jeg er nemlig
> ikke meget for at give Tabacos W/D, når jeg ikke ved, hvad det er for

Hej Kirstine

Begge mine misser spiser W/D. De har hverken diabetes eller andet, men der
er lidt flere fibre i end "standardfoderet" C/D - så det forhindrer at der
kommer for meget på sidebenene uden det dog er en slankekur som R/D. Og så
hjælper det Ditte, der har en tendens til at få hård mave af C/D. W/D giver
lidt mere at arbejde med for tarmene.
Som jeg har opfattet er W/D nærmest en mellemstation mellem normalfoderet
C/D og slankefoderet R/D.
Jeg tror ikke der sker noget særligt ved at give det - andet end det ikke
slanker så godt som R/D

--
Mange hilsner fra Ann R
http://home22.inet.tele.dk/ann_rudbeck/

Fra : Kirstine

Dato : 17-04-02 17:21

In article <B8E35435.47F7%ann_rudbeck@mac.com>, ann_rudbeck@mac.com
says...

> [...]
> hjælper det Ditte, der har en tendens til at få hård mave af C/D. W/D giver

Jamn altså...du skulle vel ikke arbejde undercover som telefonmand på
Fasanvejens Dyreklinik?! Det var nøjagtigt den forklaring, jeg fik, da
jeg ringede og forsøgte at overdøve to forsultede kattes hylen *G*

> [...]
> C/D og slankefoderet R/D.
> Jeg tror ikke der sker noget særligt ved at give det - andet end det ikke

Tabasco trænger ikke til at tabe sig, så jeg fik besked på at give ham en
lille smule mere mad, når han nu får W/D, end han eller ville få. Men
bortset fra det, så er det fuldstændigt risikofrit at give ham W/D, så nu
er roen genoprettet, og misserne ligger mætte og veltilfredse i sofaen
*S*

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 17-04-02 20:13

d. 17/04/02 18:20 skrev Kirstine på minipip@mail.dk i artiklen
MPG.1727bf3aa1c1dc299896d9@news.inet.tele.dk:

> Jamn altså...du skulle vel ikke arbejde undercover som telefonmand på
> Fasanvejens Dyreklinik?! Det var nøjagtigt den forklaring, jeg fik, da

*Fnis* - nej, har de brug for en? Det kunne være jeg skulle ansøge *gg*
OK, men så har jeg da fattet noget
Det var godt at maverne blev fulde igen Klap vilddyrene fra mig...

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 18-04-02 14:24

Hej - har modtaget den her privat, men jeg tror den er gået galt i byen
- så jeg sender den lige her...

Mvh Ann R
----------
Fra: "Stine N. henriksen" <stine.nordlund@get2net.dk>
Dato: Thu, 18 Apr 2002 13:28:36 +0200
Til: "Ann Rudbeck" <ann_rudbeck@mac.com>
Emne: Re: Hills R/D og W/D

Hej Gruppe.

Jeg har to han-katte Felx og Figaro. Felix er noget overvægtig, Figaro er
også en smule for tyk.
Felix kan ikke tåle ret meget forskelligt foder, da han lider meget af
urinsten (FUS) de får derfor begge w/d, da det forebygger urinsten og er et
vægtkontrolfoder. En mellemting mellem c/d og r/d.
Felix kan desværre ikke tåle r/d, men w/d kan de begge spise uden problemer,
så behøver jeg ikke bekymre mig om at Felix nogle gange stjæler Figaros mad
og bliver syg af det.
Det er jo en yndet sport at stjæle, hvis man kan komme til det, når jeg
vendet ryggen til i 2 sek.

Hilsen Stine

Fra : Stine

Dato : 18-04-02 14:40

Hej Ann.

Jeg kom vidst til at trykke på den forkerte knap, sorry!

Stine

Fra : Ann Rudbeck

Dato : 18-04-02 14:41

d. 18/04/02 15:39 skrev Stine på stine.nordlund@get2net.dk i artiklen
9Uzv8.89$qD3.3125@news.get2net.dk:

> Hej Ann.
>
> Jeg kom vidst til at trykke på den forkerte knap, sorry!
>
> Stine

Helt OK Stine, det kan ske - jeg har lavet det samme