Visning af total antal match i en søgning ~
Fra : Erik Hansen

Dato : 16-04-02 18:53

Hejsa.

Jeg har lavet en søgning i en MySQL database, og sat en begrænsning
med LIMIT 0,20. Mange gang findes der flere end de 20, og det skal
derfor være muligt at søge videre ved ændring af LIMIT 20,20.

Det der er mit problem, er at findes ud af hvormange total match der
er. Der kunne f.eks. være 88.

Min første tanke går på at lave to søgninger, en der smider resultatet
til bruger, og med en begrænsning på 20 poster. For så at finde ud af
det totale antal vil jeg så lave en SELECT COUNT(id) ..... osv med
samme søgekriterium, og på den måde finde det totale antal.

Men jeg syntes det virker som spild at lave den samme søgning to
gange, så er der andre bud?, vil jeg blive glad.

....::Erik

Fra : Jesper Brunholm

Dato : 17-04-02 08:27

Erik Hansen wrote:
> Men jeg syntes det virker som spild at lave den samme søgning to
> gange, så er der andre bud?, vil jeg blive glad.

med dit offset vil du netop skulle lave søgningen flere gange -
alternativt kan du lave en komplet søgning, smide resultatet i et array
og nøjes med at vise brugeren 20 poster fra arrayet ad gangen...

/Jesper Brunholm