Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Kontooverførsel til tysk firma?
Fra : [5250] Jens

Dato : 16-04-02 16:28

Hvis man bestiller varer fra et tysk firma, og skal forudbetale beløbet
til deres konto, hvordan gør man så nemmest/billigst det?

Det tyske firmas bank er Volksbank Würselen
jeg har BLZ nr. og Kontonr.

Det er et beløb i Euro jeg skal overføre.

Fra : Nicolai Lang

Dato : 16-04-02 20:30

On Tue, 16 Apr 2002 17:28:22 +0200, "[5250] Jens" <greylion@gmx.net>
wrote:

>Hvis man bestiller varer fra et tysk firma, og skal forudbetale beløbet
>til deres konto, hvordan gør man så nemmest/billigst det?
>
>Det tyske firmas bank er Volksbank Würselen
>jeg har BLZ nr. og Kontonr.

BLZ + konto nr. er lige noget for din bank, så oevrfører de det på en
SWIFT lignende måde. Jeg har gjort det en del gange, og betaler ca. 85
kr. for det (Forstædernes Bank).

- Nicolai

--
http://nicolai.hjorth.com

Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 16-04-02 22:55

"Nicolai Lang"
skrev
> BLZ + konto nr. er lige noget for din bank, så oevrfører de det på en
> SWIFT lignende måde. Jeg har gjort det en del gange, og betaler ca. 85
> kr. for det (Forstædernes Bank).
***********************
BLZ (BankLeitZahl) er det samme som dansk registreringsnr. på banken.
I Nordea kan overførslen laves for ca. 60 kr. afhængig af hvor hurtigt
pengene skal stilles til rådighed i udlandet. Ekspres koster en hel del
mere.
Den billigste overførselsmåde er nok, hvis udlandet trækker pengene direkte
fra et visa-kort nr.

--
Jens S., Esbjerg

Fra : [5250] Jens

Dato : 17-04-02 01:57

Nicolai Lang wrote:
> BLZ + konto nr. er lige noget for din bank, så oevrfører de det på en
> SWIFT lignende måde. Jeg har gjort det en del gange, og betaler ca. 85
> kr. for det (Forstædernes Bank).

Ja tak, det har jeg prøvet med Danske bank, 70 kr for at overføre dem -
det må kunne gøres billigere?
Danske Netbank duer ikke, jeg kan kun vælge DKK som valuta og beløbet
skal som sagt overføres i Euro.

Fra : JT

Dato : 09-05-02 22:26

Der er ingen danske homebanking der tilbyder transaktioner til
udenlandske konti i dag. Mig bekendt er argumentet, at sikkerheden
ikke tillader det - indenlandske transaktioner kan kontrolleres 100%,
modsat udenlandske.

Hvis du vil have et system, der understøtter denne funktionalitet,
kræver det et officebanking system af en art. Men disse er ikke gratis
(modsat fx Danske Netbank) og koster sædvanligvis en del, i hvert fald
for meget for de fleste private!

Men de forskellige banker tilbyder udenlandske transaktioner, som du
selv har erfaret, men mod et gebyr i størrelsesordenen 40-100 DKK.

Det biligste alternativ vil være at direkte kontakte den tyskebank.
Det er ikke usandsynligt at de kan sætte penge ind på kontoen, ved
hjælp af dit VISA kort! Og dette koster blot et telefon opkald.

Alternativt kunne du undersøge de forskellige 100%-netbanker. Fx SEB,
muligvis kan disse gennemføre intralande transaktioner... men her har
jeg ingen erfaring!

Fra : Gert

Dato : 10-05-02 09:12

"JT" <jonvons@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Alternativt kunne du undersøge de forskellige 100%-netbanker. Fx SEB,
> muligvis kan disse gennemføre intralande transaktioner... men her har

Hej.
Har selv haft samme problem - med et mindre beløb - 10 EUR -
Den tyskebank ville ikke hæve dem fra mit VISA kort - Jeg kunne så vælge at
sende dem med brev ...
I Nordea's erhvervs netbank kan man overføre penge til udenlandske konti -
mod betaling af 60dkk tror jeg det var.

I en del andre eu-lande findes et system der hedder paybox, kanon godt
system hvor du kan sende penge til alle konti kloden over mod betaling af
1,5 EUR
Problemet er bare at du ikke kan tilsluttes når du bor i DK - det findes
ikke her endnu - men kommer snart..

Hvis det er noget du gør meget i kan du oprette en konto i tyskland - og via
deres E-bank system overføre til en tysk konto til næsten ingen penge.

Gert.