Iterator()
Fra : Tonni Schmücker

Dato : 16-04-02 13:54

Hej NG

Jeg har siddet og "knoklet" lidt med at implementere en iterator på en
linked list. mit spørgsmål går på hvordan man vil implementere metoden
remove() og er det nødvendigt at have både en previous og en current for at
slette et givent element i listen ? og kan man ikke gøre dette uden brug af
iterator ?

mvh.

Tonni Schmücker

Fra : Dennis Thrysøe

Dato : 16-04-02 15:33

Remove kunne implementeres nogenlunde som følger (pseudo):

current.previous.next = current.next;
current.next.previous = current.previous;

Hvis listen kun er hægtet i den ene retning skal du kende din 'previous'
på forhånd - ligesom du skal kende 'current'.

Du kan sagtens slette fra en hægtet liste uden en Iterator, men effekten
vil altid blive den samme - du skal løbe igennem listen til elementet du
vil have slettet.

-dennis