Opfordring
Fra : Michael Hedeman

Dato : 16-04-02 12:38

Inden denne gruppe bliver helt ødelangt af af dårlig stemning og
mudderkasning,
vil jeg opfordre dig til at bruge lidt tid på at læse omkring debat teknink
på:

http://www.usenet.dk/netikette/debatteknik.html

Har du tænkt på at hver gang du svarer på et indlæg sendt af en kværulant
så giver du kværulanten en ny chance for at lave mudderkastning.

Så jeg kan kun på det kraftigste opfordre dig til at tænke dig om en eksta
gang
før du svarer på indlæg sendt af, ja det vil jeg lade din om at bestemme.

Venlig hilsen

Michael Hedeman michael@alternativ-forum.dk
Alternativ behandling og selvudvikling: http://www.alternativ-forum.dk
****** Svar fra Arne Eckmann forbigåes i tavshed da de for det *********
****** meste kun vil skabe mere mudderkastning.
*********

Fra : Poul Erik Jensen

Dato : 16-04-02 14:00

"Michael Hedeman" <genealogi@alternativ-forum.dk> skrev i en meddelelse
> Inden denne gruppe bliver helt ødelangt af af dårlig
> stemning og mudderkasning,
.... vil jeg bare lige gøre dig opmærksom på, at jeg generelt ikke kan finde
de igangværende debatter værende af en så dårlig karakter, at de kan
ødelægge noget. Hverken stemning eller humør - altså lige bortset fra dit,
men det vil du vel ikke forlange skal sætte standard.?

Derfor ...
> vil jeg opfordre dig til at bruge lidt tid på at læse omkring
>debat teknink på:
> http://www.usenet.dk/netikette/debatteknik.html
.... for du har tilsyneladende ikke selv læst det - og hvis, åbenbart ikke
forstået et hak af hvad der står.

> Har du tænkt på at hver gang du svarer på et indlæg sendt
> af en kværulant så giver du kværulanten en ny chance for
> at lave mudderkastning.
Hvem er du, der tillader dig at opdele gruppens deltagere i kategorier og i
flæng kaste de som du tilfældigvis ikke er enig med i mudderpølen. Er du
ikke selv en af slagsen, der med alt for korte mellemrum udsender
opfordringer til at kvæle debatter der har indhold du ikke selv gider tage
stilling til.?

> Så jeg kan kun på det kraftigste opfordre dig til at tænke dig
> om en eksta gang før du svarer på indlæg...
Det må jeg lade dig er en nødvendighed.!

> sendt af, ja det vil jeg lade din om at bestemme.
.... men dette er et slet skjult ønske om censurering af visse personer,
hvilket er usmageligt.

> ****** Svar fra Arne Eckmann forbigåes i tavshed da de for det *********
> ****** meste kun vil skabe mere mudderkastning.

Føj.! - Kan du ikke holde dine fordomme og mudderkastningen for dig selv.!
- Fordi du ikke er i stand til at forstå og skille sarkasme og ironi fra
klar og utvetydig tale med holdning bag behøver det jo ikke at være uden
fornuftigt indhold.
--
Med venlig hilsen Poul Erik Jensen
genealogi@kulturel.dk

Fra : Michael Hedeman

Dato : 16-04-02 15:51

"Poul Erik Jensen" <jep@image.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ødelægge noget. Hverken stemning eller humør - altså lige bortset fra dit,
> men det vil du vel ikke forlange skal sætte standard.?

Nej da, det er optil den enkelte.

> Derfor ...
> ... for du har tilsyneladende ikke selv læst det - og hvis, åbenbart ikke
> forstået et hak af hvad der står.

Det er en tolkning og konstatering baseret udfra den måde du oplever verden
på.

> [...]
> ikke selv en af slagsen, der med alt for korte mellemrum udsender
> opfordringer til at kvæle debatter der har indhold du ikke selv gider tage

Jeg er mig og kun mig og mine meninger er ok lige som dine er.

> [...]
> - Fordi du ikke er i stand til at forstå og skille sarkasme og ironi fra
> klar og utvetydig tale med holdning bag behøver det jo ikke at være uden

Det var skrevet i signaturen der er personlig, for at give udtryk for en
personlig holdning, og forklaring på hvorfor evt indlæg fra Arne Eckmann
ikke vil blive besvaret, da jeg for det meste mener at det er totalt
formålsløst at svare ham.
Kort sagt jeg orker ham bare ikke, og derfor gider jeg ikke at svare, hvis
han skulle svare mig.
Jeg meldte klart ud.
Læg venligst mærke til at jeg at jeg definerede hvordan _jeg_ ville
reagerer ifh. Arne Eckmanns evt svar til mig, ikke hvordan eller hvad han
er.
Det er igen dig der laver en tolkning.

Nordisk Slægtsdatabase: http://www.alternativ-forum.dk/genealogi/
Alternativ behandling og selvudvikling: http://www.alternativ-forum.dk

Fra : Niels H. Nielsen og ~

Dato : 16-04-02 21:28

> [...]
verden
> på.

> Jeg er mig og kun mig og mine meninger er ok lige som dine er.

Hvis der kun er dig og din mening der er ok så brugde du måske overveje at
oprette din egen NG for personer med samme mening, så slap vi andte for dine
uddunstninger, af galle.

MVH.
Niels H(edemann udeladt for ikke at blive sammelignet med dig) Nielsen

Fra : Erik Holm

Dato : 16-04-02 16:42

Tillykke Poul Erik!
Et elegant svar. Jeg er helt enig med dig.

Vh.
Erik